Група 4РП-07
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Група 4РП-07 за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 24
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументРозробка 2D-гри у жанрі горизонтального скролл-шутеру на програмному рушії Unity(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Воскобойник Станіслав ОлександровичІндустрія комп’ютерних ігор є частиною світого ІТ-сектору. Для її підтримання у розробці ігор займаються такі спеціалісти як програмісти, керівники проектів, аніматори та інші. З кожнім роком кількість ігор, які виробляє цей сектор ІТ збільшується. Це відбувається з одного боку через збільшення інвестицій у виробництво ігор, з іншого боку у зв’язку із спрощенням розробки проектів у простих жанрах, або із використанням класичних елементів ігрового процесу. Інвестиції дозволяють створювати більш технологічні проекти, які мають великий масштаб та складність архітектури. В той же час із розвитком технологій спрощується інструментарій для розробки, тому на ряду із програмними рушіями крупних розробників чи видавництв почали з’являтись безкоштовні або умовно безкоштовні рішення. Через спрощення розробки кількість спеціалістів необхідних для створення гри різко зменшилась до однієї людини. Можна самостійно створювати гру з нуля, або використовувати вже заздалегідь створені ігрові обєкти із безкоштовними умовами розповсюдження, використовувати програмні модулі – чорні ящики. Зважаючи на все вище зазначене, можна сказати, що ігрова індустрія є важливою та актуальною частиною ІТ-сектору. Для отримання навичок у розробці більш складних ігор, необхідно оволодіти основами. Тема мого дипломного проекту є «Розробка 2D-гри у жанрі горизонтального скролл-шутеру на програмному рушії Unity», що дасть чудову змогу потренуватись у розробці ігор та на власному досвіді отримати уяву про складнощі в цьому процесі. Гра виконується у класичному жанрі скролл-шутеру, що дасть змогу також переглянути існуючі варіанти розроблених ігор, отримати уяву про основні елементи ігрового жанру.
- ДокументРозробка 2D-гри у жанрі платформеу на програмному рішії Unity(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Рябошапка Дарія ЄвгенівнаІгрова індустрія стрімко розвивається, постійно з’являються нові технології та жанри. Проте, жанр платформерів залишається одним із найпопулярніших та затребуваних, як серед гравців, так і серед розробників. Це пов'язано з його простотою, динамічністю та можливістю реалізувати різноманітні ігрові механіки. Окрім цього, самі по собі відеоігри займають величезну частину ринку IT і користуються шаленим попитом, порівняно з минулими роками. Це пов’язано з появою мультимедійних пристроїв майже у кожної людини на планеті. Тепер, для того, щоб пограти в улюблену гру не обов’язково витрачати гроші та час, щоб піти в ігровий клуб, можна просто дістати телефон з карману і почати грати тут і зараз. Головне, щоб був доступ до мережі інтернет. Так як створення ігор давно перестало бути загадкою і ним займаються не лише компанії, а і інді розробники, моя тема «Розробка 2D-гри у жанрі платформеру на програмному рушії Unity» ставить перед собою мету – насамперед показати алгоритм створення таких ігор, тому що на основі одного алгоритму можна створити безліч ігор. Сам жанр платформеру передбачає величезну кількість різних версій майже однакових за суттю проектів. Вони можуть відрізнятись використанням різних рівнів, складніших платформ та перешкод, щоб кожен гравець міг знайти для себе оптимальну складність, або це може бути просто не складна гра, основною ідеєю якої є показати історію персонажа, що дуже легко зробити у грі жанру платформер. Також, можна сміливо заявити, що дана тема є актуальною технологічно, оскільки вона використовує сучасні мови програмування та засоби розробки, тому на прикладі готового проекту я покажу наскільки легшим стає його створення за умов використання сучасних інструментів розробки.
- ДокументРозробка 2D-гри у жанрі роуглайк на програмному рушії Unity(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Нейко Ілля ІгоровичІндустрія відеоігор є однією з найдинамічніших і найприбутковіших галузей розваг у сучасному світі. За останні десятиліття ігри пройшли шлях від простих аркадних забав до складних інтерактивних творів мистецтва, що поєднують у собі графіку, звук та сюжет. Відеоігри стали важливою частиною життя людей у всьому світі, впливаючи на різні аспекти суспільства від дозвілля до освіти. Тема дипломної роботи "Розробка 2D-гри у жанрі роуглайк на програмному рушії Unity" відображає сучасні тенденції у світі ігрової індустрії, де ігри роуглайк набувають слави серед геймерів. Ідея створення гри завжди була мені цікава завдяки її унікальним можливостям. Ігри роуглайк пропонують швидкий реіграбельний процес, що забезпечує унікальний досвід кожного разу, коли вони починають нову гру. Цей підхід дозволяє експериментувати з механіками гри, створювати інноваційні системи прогресу та складні випробування для гравців. Зараз роуглайк ігри переживають нову хвилю популярності завдяки інді-розробникам, які зуміли вдихнути нове життя в цей жанр. Вивчення процесу розробки дає зрозуміння основних принципів та прийомів, що можуть бути застосовані в подальших проектах, що робить цю тему дуже актуальною. Після вивчення всіх можливих варіантів рушії, саме Unity виділявся. Те, що мене зачепило у ньому було широкий набір інструментів та ресурсів, які дозволяють створювати високоякісні ігри. Крім цього, Unity має потужний редактор для створення анімацій, зручну систему управління активами та підтримку сценаріїв на мові С#, що робить його ідеальним вибором для розробки роуглайк гри. У створеній грі гравці опиниться в світі, де кожен рівень є випадковим. Основними елементами ігрового процесу будуть дослідження підземель, збирання ресурсів та боротьба з ворогами. Також дизайн гри є цікавим та сподобається кожному. У нашому роуглайку смерть персонажа буде остаточною, але кожен новий початок принесе нові можливості та випробування.
- ДокументРозробка 2D-гри у жанрі слешер на програмному рушії Unity(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Лановенко Юрій ОлександровичІгрова індустрія займає значне місце в сучасному світі інформаційних технологій. Вона об'єднує розробників, художників, дизайнерів та гравців, створюючи величезні віртуальні всесвіти та незабутні враження. Від аркадних автоматів до високотехнологічних комп'ютерних та консольних ігор, ця галузь постійно розвивається і вдосконалюється. Індустрія ігор є фінансово перспективною галуззю, приносячи багатомільйонні прибутки, щороку, та продовжуючи зростати і розвиватись. Програмний продукт, що розроблятиметься протягом дипломного проекту представляє собою 2D гру в жанрі слешер, яка поєднує в собі основні ознаки типового проекту в цьому жанрі. Слешери є одними із найбільш динамічних та захоплюючих жанрів ігровій індустрії, а актуальність розробки таких проектів обумовлена високим попитом на екшен-гри, які дозволяють гравцям відчути себе частиною захоплюючих битв і пригод. Такі проекти не тільки розважають, але й сприяють розвитку реакції, стратегічного мислення та здатності приймати швидкі рішення. Для розробки даного проекту було обрано ігровий рушій Unity. Unity є одним з найбільш популярних і потужних інструментів для створення 2D та 3D ігор. Він пропонує широкий спектр можливостей, таких як підтримка різних платформ, багатий набір інструментів для роботи з анімацією, фізикою та графікою, а також доступ до великої спільноти розробників. Крім цього, Unity відомий своєю доступністю для початківців та високою ефективністю для професійних проектів, що робить його ідеальним вибором для реалізації цього дипломного проекту. Головною метою цього дипломного проекту є отримання і закріплення навичок роботи над проектом, від розробки концепту і планування робот, до реалізації механік ігрового процесу.
- ДокументРозробка 2D-гри у жанрі топ-даун шутер на програмному рушії Unity(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Латишев Кирил ОлександровичСфера ІТ має багато різних складових від високотехнологічного виробництва мікросхем та процесорів, до створення комп’ютерних ігор. Сектор ігрової індустрії нараховує багато мільярдів доларів обороту та працевлаштовує багату кількість ІТ-спеціалістів по всьому світу різного рівня компетенцій та спеціальностей. Створення сучасної комп’ютерної гри є дуже складним та трудомістким процесом, який займає великий час циклу розробки, від дизайн-документу до релізної версії, інколи багато років. Окрім того, більшість сучасних ігрових проектів потребують післярелізної підтримки, тому великі компанії розробники завжди тримають частину команди для цих цілей. Темою мого дипломного проекту є «Розробка 2D-гри у жанрі топ-даун шутер на програмному рушії Unity». Розробка цього проекту дасть змогу більше зрозуміти основні етапи розробки ігор. Не зважаючи на те, що 2D-гра в жанрі топдаун шутер не така трудомістка, але для її розробки необхідно буде також розробляти дизайн-документ, проектувати роботу модулів гри, виконувати проектування взаємодії елементів, відладку проекту. Розробка буде виконуватись на програмному рушії Unity, який дає змогу безкоштовно створювати ігрові додатки для різних ігрових платформ. Окрім того, проекти, створені на цьому програмному рушії дуже легко портувати між різними платформами, майже не вносячи в них змін. В цілому, розробка такої гри дає основу для подальшого її розвитку шляхом додавання нових рівнів, зброї, ворогів, або ігрових механік. Імплементацію мережевого геймплею, монетизацію контенту.
- ДокументРозробка Back-End частини автоматизованої веб-системи обліку руху контингенту здобувачів відділення комп'ютерних систем(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Ніколаєв Валентин ПетровичІнформаційні веб-системи для автоматизації учбовихпроцесівунавчальних закладах набувають все більшої важливості. Навчальні установипостійно шукають способи підвищення продуктивності та ефективності, атакожмінімізації витрат, і веб-системи стають ключовим інструментомудосягненніцих цілей. Інформаційні веб-системи дозволяють ефективно керуватиданими,включаючи облік руху контингенту, організацію навчальногопроцесутазабезпечення потрібною інформацією відповідальних осіб. Метою даної роботи є розробка інформаційної веб-системидляавтоматизації учбових процесів в адміністративному відділі коледжу, зокрема,для управління даними та документами, пов'язаними з рухомконтингентуздобувачів відділення комп'ютерних систем. Основна задача розробкиполягаєвстворенні системи управління контентом, що дозволить адміністраторамефективно керувати процесами обліку та аналізувати потрібну інформаціюдляприйняття управлінських рішень. Для досягнення поставлених завдань застосовувався системнийпідхід.При аналізі основних проблем предметної області та дослідженні аналогівінструментів розробки використовувався наступний стек технологій: Laravel10,PHP 8.2, що забезпечує високу продуктивність та безпекупрограмногозабезпечення. Для зберігання та обробки даних використовується реляційнабазаданих MySQL 8.0. Також використовується Docker, який дозволяєзабезпечитипортативність та масштабованість розгорнутих застосунків тазапотребишвидко змінити оточення. Результатом роботи стала інформаційна веб-система, яка призначенадлявнутрішнього використання адміністраторами ОТФКОНТУ. Цясистемадопоможе автоматизувати процеси обліку та управління данимистудентів,спростить робочі процеси та покращить ефективність управліннявадміністративному відділі.
- ДокументРозробка автоматизованої веб-системи для ОСББ(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Кучеренко Сергій ЮрійовичУ сучасних умовах еволюції технологій управління багатоквартирнимибудинками (ОСББ), автоматизовані веб-системи стають важливимиінструментами, що активно привертають увагу учасників довпровадження,використання, оновлення та підтримки новаторських рішень дляоптимізаціїуправління житловим фондом. Збільшення популярності такихвеб-системпороджує потребу в ефективних засобах для управління ОСББ. Веб-орієнтованіплатформи грають ключову роль у спрощенні процесів, забезпечуючикомфортність, швидкість та ефективність у взаємодії з ОСББ. Ці веб-платформи можуть містити різноманітні модулі, такі яксистемидля автоматизованого внесення звітності, управління фінансами, спільногодоступу до документів тощо. Ці інструменти допомагають учасникамОСББефективно управляти житловим фондом, підвищуючи продуктивністьтазабезпечуючи високий рівень обслуговування мешканців. Автоматизація через веб-системи дає можливість членамОСББоперативно реагувати на зміни в управлінні, оптимізуватипроцеситаприскорювати прийняття рішень. Це сприяє підвищеннюконкурентоспроможності та стабільності в управлінні мультиквартирнимибудинками. Системи управління ОСББ можуть включати функції для зборутааналізуданих, автоматизації процесів прийняття рішень, а такожзабезпеченнядоступудо інформації та сервісів для різних категорій користувачів. Метою даного дослідження є створення автоматизованої веб-системидляОСББ, яка використовуватиме передові технології для оптимізації управліннябагатоквартирними будинками. Система має надавати зручні таефективніінструменти для управління, забезпечення доступу до інформації тапідтримкичленів ОСББ.
- ДокументРозробка апаратно-програмного комплексу акустичної системи з Bluetooth-підключенням(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Грицаєнко Андрій ВіталійовичСьогодні акустичні системи представляють високотехнологічні пристрої, які відтворюють звук різного типу і відіграють важливу роль в житті людини. Зараз сучасні акустичні системи можна підключати до будь - якого пристрою, які можуть передавати звук, а саме: комп'ютери, мобільні телефони та музичні центри. Але акустичні системи далеко не одразу стали такими, якими ми їх знаємо зараз. Декілька десятків років тому багатоканальні цифрові системи були невигаданим, а технологічний розвиток мобільних пристроїв створив можливість для нових інновацій у цій області. Bluetooth-акустична система є одна з тих пристроїв, що поєднує технології бездротового зв'язку та високоякісного звуку. Bluetooth-акустичні системи надають нам можливість слухати музику, у будь-який час та в будь-якому місці. Сучасні інформаційні технології та бездротові комунікаційні засоби справили значний вплив на розвиток технічних пристроїв та обладнання. Метою даного дипломного проекту є розробка апаратно-програмного рішення в галузі бездротових акустичних систем з використанням технології Bluetooth та платформою Arduino Nano. До Arduino можна підключати безліч різних датчиків, аналого-цифрові перетворювачі, які дозволяють отримувати аналогові дані (наприклад, датчик температури), а вбудовані інтерфейси SPI і I2C дозволяють працювати з майже всіма видами датчиків. Під час виконання роботи необхідно виконати наступні завдання: ‒ проаналізовати існуючі аналоги системи, що пропонується до розробки в даному дипломному проекті; ‒ розглянути аналоги програмних плат типу Arduino та здійснити вибір платформи для реалізації апаратно-програмного комплекту для відтворення звукових сигналів; ‒ реалізувати вибір елементної бази для проектування створюваної акустичної системи з Bluetooth-підключенням;
- ДокументРозробка веб-орієнтованої системи для ведення кав'ярного бізнесу(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Курілець Наталія АндріївнаУ сучасному світі кав'ярні стають не лише місцями для вживаннякави,алей соціальними центрами, де люди збираються для роботи, зустрічейабопростовідпочинку. Зростання популярності кавової культури створюєпопитнаефективні та інноваційні рішення для управління кав'ярнимбізнесом.Застосування веб-орієнтованих систем управління стає критичноюнеобхідністюдля оптимізації процесів, забезпечуючи підприємствам зручність, швидкістьтаефективність у діяльності. Веб-системи для кав'ярень можуть об'єднувати в собі різноманітнікомпоненти, що включають у себе системи замовлення та доставки, управліннязапасами, контроль якості, аналіз витрат та інше. Ці системидозволяютьвласникам кав'ярень ефективно керувати усіма аспектами бізнесу, підвищуючипродуктивність та забезпечуючи високий рівень обслуговування дляклієнтів.Завдяки автоматизації засобами веб-систем, кав'ярні можутьшвидшереагувати на зміни в попиті, оптимізувати робочі процеси та прискорюватиобробку замовлень. Це дозволяє підприємствамбутибільшконкурентоспроможними на ринку та забезпечує їхнюстабільністьудинамічному середовищі бізнесу. Системи управління кав'ярнею можуть включати в себе функціоналдлязамовлення столиків, керування меню, обліку фінансів та звітності передконтролюючими органами. Застосування різних ролей у системі дозволяєефективно розподіляти відповідальність між персоналом, забезпечуючидоступлише до необхідної інформації та функціоналу для кожного користувача. Метою даної роботи є розробка веб-орієнтованої системидляведеннякав'ярного бізнесу, яка має застосовувати передові технології дляоптимізаціїосновних аспектів діяльності кав'ярні. Система повинна забезпечуватизручнийта ефективний інструментарій для управління, замовлення та аналізуданих,щодозволить власникам кав'ярень підтримувати високий рівеньсервісутаконкурентоспроможності
- ДокументРозробка веб-орієнтованої системи для колекціонування NFT-токенів(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Мелікян Давид АртемовичВ сучасних умовах розвитку цифрової культури NFT-токенисталиключовим елементом, що активно залучає людей до купівлі, продажу, обмінутаколекціонування унікальних цифрових активів. Зростання популярностіNFTвикликає необхідність у впровадженні ефективних та інноваційнихрішеньдляуправління колекціями цих токенів. Веб-орієнтовані системиуправліннявідіграють важливу роль у оптимізації процесів, забезпечуючизручність,швидкість та ефективність у роботі з NFT. Такі веб-системи можуть містити різноманітні модулі, включаючиплатформи для купівлі та продажу токенів, управління колекціями, перевіркуавтентичності, аналіз ринкової вартості тощо. Ці системидопомагаютьвласникам NFT ефективно керувати своїми активами, покращуючипродуктивність і забезпечуючи високий рівень обслуговування користувачів.Автоматизація за допомогою веб-систем дозволяє колекціонерамNFTшвидко реагувати на ринкові зміни, оптимізувати процесиуправлінняколекціями та прискорювати транзакції. Це сприяє підвищеннюконкурентоспроможності та стабільності у динамічному середовищі цифровогобізнесу. Системи управління колекціями NFT можуть включатифункціїдляперегляду та організації токенів, управління фінансами, звітності передподатковими органами та аналізу ринкових тенденцій. Використаннярізнихролей у системі дозволяє ефективно розподіляти обов'язки міжкористувачами,надаючи доступ лише до необхідної інформації та функцій для кожного. Метою даної роботи є створення веб-орієнтованої системидляуправлінняколекціями NFT, що використовуватиме передові технології дляоптимізаціїключових аспектів діяльності колекціонерів. Система повинна забезпечуватизручний та ефективний інструментарій для управління, проведеннятранзакційта аналізу даних, що дозволить власникам NFT підтримувативисокийрівеньсервісу та конкурентоспроможності.
- ДокументРозробка гри "Японський кросворд" на програмному рушії Unity(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Щербакова Дмитра СергійовичаДосить давно людство отримало звичку якимось чином займати свій мозок у часи, коли потрібно щось чекати, або є вільний час. Для одних це приємне дозвілля, а для інших професійний інтерес. Серед способів займати мозок є такі ігри як судоку, кросворди різних типів та інші головоломки. Одні ігри розвивають пам'ять, а інші увагу чи здібність рахувати. Темою мого дипломного проекту є «Розробка гри Японський кросворд на програмному рушії Unity». Японські кросворди обрані через швидкість їх вирішення – за умовою знання правил – та користь, яку вони несуть для людини. Окрім того створення такої гри допоможе створити для людини приємне дозвілля. Розробка саме гри на програмному рушії Unity я вважаю актуальною через більшу портативність такого рішення. Дуже часто, японські кросворди розміщують в великих журналах, які не дуже зручно переносити з собою. Але маючи гру на смартфоні, або портативному ігровому пристрої, можна легко грати у будь-якому місці. Створена гра має бути «легкою» для виконання на більшості пристроїв та простою у використанні, водночас я маю мету створити ігровий процес наближений до того, що людина відчуває вирішуючи японські кросворди у реальному житті. Окрім того написання такої гри відкриває можливість у подальшому розвинути проект для створення спільноти гравців. У майбутньому, базуючись на існуючому проекті, можна розширити його для додавання соціальних елементів таких як рейтингова дошка, модифікатори складності, різні варіанти кросвордів, проведення заходів, тощо. Отже створення такої гри є базою для подальшого розвитку великого проекту. Використання ігрового рушія Unity відкриває легку дорогу у розробці гри з таким напрямом. Також, реалізація теми дипломного проектування дає змогу розвити та закріпити навички, пов’язані із створенням ігрових додатків для будьяких платформ.
- ДокументРозробка гри у жанрі стратегія(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Мелікян Микита ОлександровичВ сучасному світі індустрія відеоігор швидко розвиваєтьсяі займаєважливе місце в сфері розваг. Ігри жанру Tower Defense (TD) користуютьсявеликою популярністю серед різних вікових груп завдякисвоїйстратегії,динамічності та можливості розвитку логічного мислення у гравців. Розробкагри в цьому жанрі дозволяє поєднати різні аспекти програмування, дизайнутагеймплею, що робить цей проєкт надзвичайно цікавим та важливимзточкизорунавчання і професійного розвитку. Метою цього дипломного проєкту є розробка ігрового застосункуужанріTower Defense. Для досягнення цієї мети було поставлено наступні завдання: 1. Провести аналіз предметної області та вивчити існуючі аналоги. 2. Обрати технології та засоби розробки, які найкраще підходятьдлястворення гри. 3. Розробити архітектуру гри, включаючи дизайн та механіки. 4. Реалізувати гру на основі обраної архітектури та дизайну. 5. Провести тестування гри та оцінити її ефективність. 6. Підготувати економічний розрахунок витрат на розробку та підтримкугри.7. Розглянути аспекти охорони праці та техніки безпеки під час розробкигри.В процесі роботи використовувались сучасні методирозробкипрограмного забезпечення, такі як об'єктно-орієнтоване програмування(ООП),методології Agile та Scrum. Для створення гри була використанаплатформаUnity, яка є потужним інструментом для розробки інтерактивних3D-додатківтаігор. Мовами програмування для реалізації проекту обрані C#дляскриптівуUnity та JavaScript для інтеграції з веб-середовищем, якщо це необхідно.
- ДокументРозробка гри-платформеру на JavaScript(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Кушко Вікторія ІгорівнаВ дипломному проекті розглядається розробка гри-платформеру на JavaScript. JavaScript — одна з найпопулярніших і найвідоміших мов програмування. Велика кількість фреймворків, його легкість вивчення та простота роблять його першим вибором для багатьох розробників. Ігри-платформери, написані на JavaScript, стають все більш поширеними, особливо завдяки можливості грати в них без потреби завантажувати їх, просто відкривши у браузері. Використання технології Canvas ще більше спрощує цей процес. Мета цього проєкту — створення гри, яка допоможе розвивати мислення. Розробка гри може бути джерелом задоволення для розробників, адже вона надає творчий вихід та почуття досягнення. Крім того, процес розробки гри сприяє розвитку навичок вирішення проблем і логічного мислення. Використання JavaScript дає можливість освоїти сучасні веб-технології, такі як HTML5, CSS3, WebGL та інші. А вивчення методів оптимізації коду та підвищення продуктивності гри на різних пристроях забезпечує ефективність та відмінний ігровий досвід. Результатом розробки є гра-платформер на JavaScript з використанням Canvas. Вона пропонує захоплюючий дозвілля для гравців різного віку, допомагаючи їм відволіктися від повсякденних турбот і насолоджуватися ігровим процесом. Гра сприяє розвитку швидкої реакції, координації рук і очей, а також логічного мислення, що корисно для гравців усіх вікових категорій.
- ДокументРозробка програми для генерації повідомлень за допомогою штучного інтелекту(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Бойко Владислав ДмитровичШтучний інтелект (ШІ) - це наука і технологія, що займаються створенням інтелектуальних машин і комп'ютерних програм. Ці системи прагнуть розуміти та моделювати людський інтелект, проте не обмежуються біологічно відтворюваними методами. Штучний інтелект (ШІ) - це галузь інформатики, яка займається розробкою інтелектуальних машин, здатних виконувати завдання, які зазвичай потребують людського інтелекту. Системи штучного інтелекту створені для навчання на досвіді, розпізнавання закономірностей і ухвалення рішень на основі вхідних даних. Класифікація типів штучного інтелекту (станом на 2021 рік) 1. Артифіційний суперінтелект (Artificial Super Intelligence, ASI) Гіпотетичний штучний інтелект, який не тільки здатен відтворити найвищі здібності людини, але й перевершити їх. Прихильники ASI вважають, що він зможе розуміти думки та почуття людини з метою підкорення її волі. 2. Штучний загальний інтелект (Artificial General Intelligence, AGI) Гіпотетичний інтелект, який знаходиться на рівні розуму нижчому за ASI. AGI може виконувати ті самі дії, що і людина. 3. Слабий, або обмежений інтелект (Artificial Narrow Intelligence, ANI) Інтелект, який демонструє слабкі натяки на розум і призначений лише для виконання вузького кола завдань. ANI не може діяти незалежно від людини чи розвиватися самостійно. Інтелект - це психологічна якість, що включає здатність адаптуватися до нових ситуацій, вчитися на основі досвіду, розуміти і застосовувати абстрактні концепції, а також використовувати знання для управління навколишнім середовищем. Інтелект об'єднує всі пізнавальні здібності людини, такі як сприйняття, пам'ять, мислення та уяву
- ДокументРозробка програмного застосунку для розрахунку схем напівпровідникових випрямлячів(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Тарахтій Владислав Олександрович
- ДокументРозробка програмної моделі "Хижак-жертва" для вивчення стохастичних процесів(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Кара Євген МиколайовичРозуміння стохастичних процесів та їхнього впливу на різноманітні сферизнань є ключовим елементом сучасного наукового та технологічногопрогресу.Стохастичні процеси, що характеризуються випадковими змінамиучасі,знаходять широке застосування у фінансах, економіці, біології, фізиці, соціологіїта багатьох інших галузях. У фінансовому секторі, стохастичні моделі використовуютьсядляпрогнозування цін на акції, опціонів та інших фінансових інструментів, атакождля управління ризиками та портфелями. У біологічних дослідженнях,стохастичні процеси допомагають моделювати еволюціюпопуляцій, розподілгенетичних властивостей та поширення хвороб. Уфізиці, вонивикористовуються для розуміння теплового руху частиноктаіншихстохастичних явищ. Стек технологій, заснований на мові програмування C#таплатформіWindows Forms, обрано не випадково. Використання C# забезпечуєнелишепотужність та ефективність у реалізації алгоритмів, але й широкі можливостіувзаємодії з іншими інструментами та бібліотеками. Платформа WindowsForms,у свою чергу, надає зручний інтерфейс для користувача та можливості швидкоїрозробки інтерактивних програм. Мета розробки програмної моделі "Хижак-Жертва" полягаєустворенніінструменту, який дозволить дослідникам та розробникаманалізуватитаекспериментувати зі стохастичними процесами. Ця модельбудевикористовуватися для вивчення взаємодії між "хижаком" та "жертвою"урізнихумовах та параметрах, допомагаючи розкрити важливі закономірностітатенденції.
- ДокументРозробка програмної моделі обходу графу для рішення задач пошуку в лабіринті(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Кущак Олександр ОлександровичРозуміння алгоритмів обходу графу та їхнього впливу нарізноманітнісфери знань є ключовим елементом сучасного наукового та технологічногопрогресу. Алгоритми обходу графу, що дозволяють знаходитиоптимальнішляхи та вирішувати завдання пошуку, знаходять широке застосуванняуробототехніці, логістиці, комп'ютерних науках, штучному інтелекті табагатьохінших галузях. У сфері робототехніки, алгоритми обходуграфувикористовуються для навігації роботів у складних середовищах, улогістиці–для оптимізації маршрутів доставки, а в комп'ютерних наукахташтучномуінтелекті – для пошуку рішень у складних мережах. Стек технологій, заснований на мові програмування C#таплатформіWindows Forms, обрано не випадково. Використання C# забезпечуєнелишепотужність та ефективність у реалізації алгоритмів, але й широкі можливостіувзаємодії з іншими інструментами та бібліотеками. Платформа WindowsForms,у свою чергу, надає зручний інтерфейс для користувача та можливості швидкоїрозробки інтерактивних програм. Мета розробки програмної моделі обходу графу полягає устворенніінструменту, який дозволить дослідникам та розробникаманалізуватитаекспериментувати з алгоритмами пошуку шляхів у лабіринті. Цямодельбудевикористовуватися для вивчення різних методів обходу графу у різнихумовахтапараметрах, допомагаючи розкрити важливі закономірності та тенденції. Розробка програмної моделі обходу графу для вирішення задачпошукувлабіринті відкриває можливості для більш глибокого розуміння цихпроцесівурізних областях. Ця модель може бути застосована у науковихдослідженнях,освітніх цілях та практичних застосуваннях, сприяючи розвиткуновихметодіваналізу та моделювання складних систем з пошуком оптимальнихшляхів
- ДокументРозробка сервера для цифрових помічників на основі штучного інтелекту(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Стремецький (Скорубський) Максим ВіталійовичШтучний інтелект (ШІ) визначається як галузь науки та технологій, зосереджена на створенні машин, які демонструють інтелектуальні здібності, та комп'ютерних програм, які імітують людський інтелект. Ці системи намагаються не лише розуміти, але й відтворювати людський розум, проте не обмежуються лише методами, що імітують природній біологічний процес. Станом на 2021 рік у сфері штучного інтелекту існує кілька основних напрямків: 1. Артифіційний суперінтелект (ASI) — це теоретична форма ШІ, яка може не тільки імітувати, але й перевершувати людські здібності, включаючи можливість впливати на людські думки та емоції. 2. Штучний загальний інтелект (AGI) є ще одним гіпотетичним видом ШІ, рівень якого є нижчим від ASI. Прихильники цієї ідеї вважають, що такий інтелект зможе виконувати різноманітні дії на рівні людини. 3.Слабкий, або обмежений інтелект (ANI) характеризується здатністю виконувати лише певні завдання, для яких він був спеціально розроблений, не маючи здатності до самостійного розвитку чи незалежної поведінки. Інтелект, як психологічний термін, означає здатність особи пристосовуватися до нових умов, навчатися на основі досвіду, розуміти та застосовувати абстрактні поняття, а також використовувати набуті знання для керування своїм оточенням. Ця загальна когнітивна здатність включає сприйняття, пам'ять, мислення та уяву. Реалізація даного проекту є створення сервера для цифрових помічників на основі штучного інтелекту є перспективним напрямком у розвитку інформаційних технологій. Створена платформа може бути використана у різних галузях, від бізнесу до освіти, і значно підвищує якість і доступність цифрових сервісів.
- ДокументРозробка та дизайн мобільного програмного забезпечення для творчих виступів(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Туркол Олексій ДмитровичFlutter— один з найпопулярніших і найвідоміших інструментів для розробки мобільних додатків. Завдяки своїй багатофункціональності, зручності використання та широким можливостям, вони стають першим вибором для багатьох розробників. Додатки, створені за допомогою Flutter, отримують популярність завдяки їхній здатності працювати на різних платформах з однією кодовою базою. Використання Android Studio як інтегрованого середовища розробки (IDE) забезпечує потужний інструментарій та спрощує процес створення, тестування та налагодження додатків. Мета цього проєкту — створення зручного додатку для фокусів на базі Flutter. Такий застосунок допоможе розвивати мислення та розвинути навички магії. Розробка додатку для фокусів може бути джерелом задоволення для розробників, адже вона надає творчий вихід та почуття досягнення. Використання Flutter дає можливість освоїти сучасні мобільні технології, такі як Dart і вбудовані віджети Flutter. Це дозволяє створювати додатки з чудовою продуктивністю та привабливим інтерфейсом. Вивчення методів оптимізації коду та підвищення продуктивності додатку на різних пристроях забезпечує ефективність та відмінний користувацький досвід. Результатом розробки є зручний застосунок для фокусів на базі Flutter, який збіднює ефект нав'язування та вільного вибору глядача. Застосунок дозволяє глядачеві назвати будь-яке число, під яким миттєво з'являється заздалегідь визначене значення, що відповідає передбаченню фокусника. Глядач, вибравши число, бачить результат, який фокусник заздалегідь знає. Особливістю додатку є те, що він імітує робочий екран телефону, і людина навіть не здогадується, що запущено якийсь застосунок. Це робить трюк ще більш вражаючим та загадковим.
- ДокументРозробка універсальної веб-орієнтованої платформи з онлайн курсів для навчання та перевірки знань(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Гаврилюк Владислав СергійовичВ епоху стрімкого розвитку цифрових технологій онлайн-навчаннянабуває все більшого значення. Постійне зростання попиту надистанційніосвітні програми стимулює створення ефективних і інноваційнихрішеньдляорганізації освітнього процесу. Веб-платформи відіграють ключовурольунаданні зручних, швидких та ефективних інструментів для навчаннятаоцінювання знань. Такі системи можуть включати різноманітні компоненти, зокремаінтерактивні курси, системи управління навчальними матеріалами, інструментидля тестування та аналізу успішності. Вони дозволяють учасникамосвітньогопроцесу ефективно керувати своїм навчанням, підвищуючи продуктивністьізабезпечуючи високий рівень обслуговування. Використання автоматизованих веб-платформ дозволяєшвидкоадаптуватися до змін у навчальних програмах, оптимізувати процесинавчаннята прискорювати оцінювання знань. Це підвищує якістьосвітиіконкурентоспроможність освітніх закладів у динамічномуцифровомусередовищі. Платформи для дистанційного навчання можуть матифункціїдляперегляду та організації навчальних матеріалів, управління фінансами, звітностіперед адміністрацією та аналізу освітніх тенденцій. Використаннярізнихролейу системі дозволяє ефективно розподіляти обов'язки міжкористувачами,надаючи доступ тільки до необхідної інформації та функцій для кожного. Основна мета даної роботи полягає у створенні універсальноївеб-платформи для онлайн-курсів, яка використовуватиме передові технологіїдляоптимізації основних аспектів освітнього процесу. Системаповинназабезпечувати зручні та ефективні інструменти для управліннякурсами,проведення оцінювання та аналізу даних, що дозволить учасникамнавчальногопроцесу підтримувати високий рівень сервісу та конкурентоспроможності