121 Інженерія програмного забезпечення
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд 121 Інженерія програмного забезпечення за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 74
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументДослідження переваг застосування мікросервісної архітектури в порівнянні з монолітним додатком в розробках веб-орієнтованих систем побудованих на платформі ASP.NET Web API Core(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2022) Шаврідіна Анастасія ОлександрівнаРозробка програмного забезпечення з кожним роком вимагає впровадження нових практик та підходів. Одним з таких нововведень є підхід гнучкої розробки програмного забезпечення з використанням мікросервісів, що представляє термін “Мікросервісна архітектура”. Від вибору архітектури залежать організація елементів програми та їх взаємодія, а також визначення вимог до програмного продукту. Обрана архітектура впливає на такі характеристики програмного забезпечення як : масштабованість, надійність, зручність тестування та супроводу. Мікросервісна архітектура почала набувати розповсюдження з 2010 року. Вона вбачає в собі альтернативне рішення Монолітної архітектури. Монолітна архітектура передбачає створення програм, компоненти яких є тісно зв’язанними. Проект розгортається на сервері й виконує всі операції як єдиний сервіс. Будь-які зміни, які мають бути внесені у програмне забезпечення, що впроваджене в користування, передбачають повну перебудову проекту. Мікросервісна архітектура передбачає розробку програм, які розділені на мікросервіси. Кожен мікросервіс містить елемент програми, який характеризується вузькоспрямованою функціональною можливістю: кожен сервіс відповідальний за конкретний процес, згідно поставлених перед ним задач. Кожен сервіс розгортається незалежно від інших й містить все необхідне для самостійного існування. Управління сервісами відбувається через эдиний центр керування. Взаємодія між сервісами відбувається через прикладний програмний інтерфейс(API). Сервіси є слабо зв’язаними, тобто кожен сервіс є самостійним і внесення змін в один сервіс не передбачає зміни інших сервісів.
- ДокументКластеризація та класифікація алгоритмів навчання нейронної мережі з використанням перетворень Фур'є при обробки SVD-матриць на прикладі обробки і стиснення зображень з використанням засобів Matlab(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2022) Водоп`ян Віталій АндрійовичОб'єкт дослідження: об'єктом дослідження є процес створення програм для обробки зображення з використанням засобів Matlab. Предмет дослідження: предметом дослідження є алгоритми, які існують для обробки зображень. Мета роботи: Створення програм для обробки зображень з метою дослідження роботи алгоритмів. Досягнуті результати: - Вибрані необхідні засоби розробки; - Визначено алгоритми, які використовуються для обробки зображень. Ключові слова: алгоритм, обробка, зображення, Matlab, перетворення. Обсяг: 53 стор., 22 рисунки, 4 табл. , 6 джерел.
- ДокументМодернізація програми перевірки унікальності текстів на веб-сайті(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Цвятков Сергій ДмитровичУ сучасному інформаційному суспільстві, де дані стають одним з найважливіших ресурсів, значення унікальності тексту набуває особливої ваги. Це не лише питання етики і культури спілкування, але й фундаментальний аспект, що визначає цінність інформації. Дипломна робота присвячена аналізу причин, чому перевірка унікальності тексту так важлива в глобальному світі та на прикладі України. У наш час інформація є легкодоступною, а різноманітність джерел інформації ще більше підсилює цей ефект. Однак така доступність може сприяти поширенню плагіату, який підриває процес створення нового і унікального контенту. Перевірка унікальності тексту є одним з ефективних засобів боротьби з цим явищем, забезпечуючи визнання інтелектуальної праці, захист авторських прав та розкриття потенціалу оригінальних ідей. В Україні, як і в багатьох інших країнах світу, актуальність цього питання висока. Перш за все, це стосується сфери освіти та наукових досліджень, де унікальність та оригінальність текстів є ключовими. Освітні заклади, вчені, науковці, студенти - всі вони зіштовхуються з необхідністю створювати та представляти унікальний контент. Окрім цього, унікальність тексту має велике значення в сфері цифрового маркетингу. Завдяки алгоритмам пошукових систем, унікальний контент має більш високий рейтинг, що сприяє видимості брендів та продуктів в інтернеті. Таким чином, унікальність тексту стає ключовим фактором успіху в сфері інтернет-маркетингу. Метою даної дипломної роботи є розробка та впровадження модернізації програми перевірки унікальності текстів на веб-сайті з метою покращення її ефективності, точності та швидкості роботи.
- ДокументМодернізація програмного забезпечення для системи планування ресурсів підприємства(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Янковой Данііл ДмитровичУ сучасному бізнесі ефективне управління складськими запасами та відстеження товарів є ключовими компонентами успішної системи планування ресурсів підприємства (ERP). Оптимальне управління запасами дозволяє підприємствам знизити витрати, покращити обслуговування клієнтів та підвищити загальну ефективність операцій. Метою дипломного проєкту є модернізація програмного забезпечення для системи планування ресурсів підприємства з особливим акцентом на функціональності відстеження товарів на складі. Для цієї цілі буде використовуватися мова програмування Python та бібліотека Tkinter для розробки функціонального інтерфейсу користувача. Відстеження товарів на складі має стратегічне значення для підприємства, оскільки дозволяє точно визначити наявність та розташування кожного товару у реальному часі. Це забезпечує оперативність при прийнятті рішень щодо постачання, доставки та управління запасами. Точне відстеження також допомагає запобігти втратам, крадіжкам та зменшити ймовірність дефіциту товарів на складі. Однак багато підприємств досі полагодуються на застарілі або неефективні системи відстеження товарів на складі. Це може призвести до помилок в обліку, затримок у обробці замовлень, втрати довіри клієнтів та втрати конкурентоспроможності. Тому модернізація програмного забезпечення, пов'язаного з відстеженням товарів на складі, є невід'ємною частиною оптимізації системи планування ресурсів підприємства. Мова Python має широкі можливості в галузі розробки програмного забезпечення та є однією з найпопулярніших мов програмування.
- ДокументМодифікація класу гравця та ігрових механік для комп'ютерної гри «Террарія»(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Циганов Владислав СерійовичМетою мого дипломного проектування було модифікація класу гравця та ігрових механік для комп'ютерної гри «Террарія». Актуальність внесення змін у гру Terraria полягає в бажанні покращити та розширити ігровий процес для гравців. Незважаючи на те, що Terraria вже є дуже популярною та захоплюючою грою, модифікації можуть запропонувати нові функції, механіку та вміст, які можуть оживити гру та надати гравцям нові виклики та можливості. Модифікації дозволяють гравцям адаптувати гру відповідно до своїх уподобань, додаючи нові виміри до дослідження, бою, крафта та прогресу. Вони можуть представити унікальну ігрову механіку, предмети, квести та навіть абсолютно нові ігрові режими, розширюючи довговічність і відтворюваність Terraria. Крім того, модифікації сприяють творчості та інноваціям у ігровій спільноті. Вони надають можливість початківцям розробникам ігор та ентузіастам продемонструвати свої навички та зробити свій внесок у розвиток ландшафту Terraria. Дозволяючи гравцям змінювати та налаштовувати свій досвід, гра стає платформою для співпраці, обміну ідеями та створення різноманітного та яскравого контенту Актуальність внесення змін у Terraria також поширюється на розвиток сильної та відданої спільноти. Спільноти моддингу об’єднують однодумців, які поділяють пристрасть до гри, заохочуючи активну участь, обговорення та співпрацю. Це відчуття спільності збагачує загальний ігровий досвід і заохочує постійний розвиток і підтримку гри. Загалом актуальність модифікацій у Terraria полягає в можливості розширити межі ігрового процесу, відкрити нові можливості та розвивати енергійну та творчу спільноту. Це дозволяє гравцям постійно відкривати для себе нові пригоди, випробування та досвід у улюбленому світі Terraria.
- ДокументМодифікація ігрових елементів оточення та персонажів для комп’ютерної гри «Террарія»(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Волох Максим АндрійовичСтворення модифікацій для “Terraria” є дуже актуальним і відіграє значну роль у спільноті гри та загальному досвіді. Модифікації дозволяють гравцям розширювати та налаштовувати “Terraria” за межі оригінального вмісту, відкриваючи світ можливостей. Моди можуть запроваджувати нові ігрові механізми, функції та завдання, покращуючи загальний ігровий процес. Вони можуть представляти нові локації, ворогів, головних ворогів, предмети, зброю, броню та аксесуари, розширюючи доступний вміст і надаючи гравцям нові завдання та нагороди. Модифікації можуть запроваджувати нові режими гри, покращувати багатокористувацьку гру або покращувати якість життя, роблячи гру приємнішою та доступнішою для більшого кола гравців. Моди дозволяють гравцям налаштовувати “Terraria” відповідно до своїх уподобань, підлаштовуючи гру відповідно до свого стилю гри чи бажаного досвіду. Гравці можуть змінювати або створювати нові предмети, візуальні елементи, музику чи звукові ефекти, що дозволяє їм створювати унікальні теми, естетику чи атмосферу у своїх світах. Моди надають можливість створювати власних NPC, завдання, діалоги та сюжетні лінії, дозволяючи гравцям формувати розповідь і занурюватися у свої власні пригоди. Модифікації подовжують довговічність “Terraria”, надаючи новий вміст і виклики, дозволяючи гравцям продовжувати досліджувати гру та насолоджуватися нею навіть після завершення вмісту базової гри. Моди пропонують безмежні можливості для відтворення, оскільки кожен мод може представити унікальний досвід і створити нову пригоду для гравців. Загалом, створення модифікацій для “Terraria” додає величезну цінність грі та спільноті. Моди приносять новий вміст, параметри налаштування та ігровий процес, що робить “Terraria” більш динамічною та персоналізованою пригодою. Вони сприяють залученню спільноти, співпраці та інноваціям, гарантуючи, що гра продовжує розвиватися ще довго після її першого випуску.
- ДокументПобудова веб-орієнтованої системи з використанням алгоритмів оптимізації запитів до бази даних з використанням мови C# і платформи ASP.NET Core MVC(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2022) Вєлков Іван ВасильовичОб'єкт дослідження: об'єктом дослідження є оптимізація запитів до бази даних Предмет дослідження: предметом дослідження стала розробка веб система у вигляді Flutter додатка. Мета роботи: Створення алгоритмів для оптимізації запитів до базі даних. Досягнуті результати: - Вибрані необхідні засоби розробки; - Розроблена архітектура взаємодії з мобільною складовою - Розроблена архітектура пакетів системи; - Створені необхідні таблиці в базі даних для перевірки алгоритмів оптимізації; - Виявлено проблеми непрацюючого і незатребуваного функціоналу і враховані при створенні алгоритмів оптимізації запитів; Ключові слова: .NET, Flutter, SQL, TCP. Обсяг: 46 стор., 24 рисунки, 7 табл. , 8 джерел.
- ДокументПобудова серверної частини для інтернет-магазину з використанням технологій мікросервісної архітектури(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2022) Тимощук Володимир ОлеговичУ сучасному світі при розробці програмного забезпечення дедалі частіше виникає ситуація, в якій вимоги до системи змінюються вже на кінцевих етапах розробки. До того ж, спостерігається постійний приріст функціональності у існуючих системах. Крім цього, до сучасного ПЗ пред'являються вкрай високі вимоги щодо продуктивності та відмовостійкості. Класична монолітна архітектура додатків не відповідала вимогам сучасного світу і на зміну їй прийшов сервісно-орієнтований підхід. Такий підхід має значні переваги в порівнянні з монолітними програмами, такі, наприклад, як краща масштабованість, менша зв'язаність між модулями, кращий контроль на етапах розробки, тестування та розгортання. Системи, побудовані за допомогою сервісно-орієнтованої архітектури, також розподілені. Взаємодія між сервісами здійснюється із використанням різних протоколів. Мікросервісна архітектура є одним із видів сервісно-орієнтованої архітектури. Це означає, що основний архітектурний компонент, з якого будується система, це сервіс. На жаль, ціною вищевказаних переваг є значне ускладнення системи. Потрібно підтримувати контракти протоколів, боротися з недоступністю послуг, управляти розподіленими транзакціями. Також до цих проблем відноситься необхідність розгортання великої кількості сервісів у різних оточення на всіх етапах розробки.
- ДокументПобудова та аналіз алгоритмів поведінки користувача та штучного інтелекту з використанням засобів JavaScript на базі веб-орієнтованої системи “Шахова гра”(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2022) Клещов Ілля МаксимовичОб'єкт дослідження: об'єктом дослідження є процес створення програми гри у шахи. Предмет дослідження: предметом дослідження є мова програмування, яка дає можливість розробляти ігри на веб сторінці. Мета роботи: Створення гри на веб сайті за допомогою мови програмування. Досягнуті результати: - Вибрані необхідні засоби розробки; - Визначено алгоритми, які використовуються для обробки зображень.
- ДокументПобудова і оптимізація процедур з бази даних і розміщення їх на хмарі за рахунок інструментів Azure і команд в Kudu(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2022) Коваленко Євген ОлександровичЗ появою магнітних дисків розпочалася історія систем керування даними у зовнішній пам'яті. До цього кожна прикладна програма, якій потрібно зберігати дані у зовнішній пам'яті, сама визначала розташування кожної порції даних на магнітній стрічці або барабані і виконувала обміни між оперативною та зовнішньою пам'яттю за допомогою програмно-апаратних засобів низького рівня (машинних команд або викликів відповідних програм операційної системи) ). Такий режим роботи не дозволяє або дуже ускладнює підтримку на одному зовнішньому носії кількох архівів інформації, що довго зберігається. Крім того, кожній прикладній програмі доводилося вирішувати проблеми іменування елементів даних та структуризації даних у зовнішній пам'яті.
- ДокументПроектування мікросервісної архітектури для веб-сайту ВСП «ОТФК ОНТУ»(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Савінов Владислав СергійовичУ сучасному світі, де швидкість та ефективність є ключовими факторами, мікросервісна архітектура стає все більш популярною у розробці веб-додатків. Однією з важливих галузей, де ця архітектура може бути застосована з вигодою, є освітній сектор, зокрема сайти коледжів. Проектування мікросервісної архітектури для сайту коледжу відкриває безліч можливостей для поліпшення якості освітнього процесу та забезпечення зручності для студентів, викладачів та адміністраторів. Замість монолітної системи, де всі функції об'єднані в одному моноліті, мікросервісна архітектура дозволяє розбити функціональність на невеликі, незалежні компоненти - мікросервіси. Це підхід має кілька переваг. По-перше, розбиття системи на мікросервіси спрощує розробку, підтримку та масштабування сайту коледжу. Кожен мікросервіс може бути розроблений та підтримуваний окремо, що дозволяє розвивати його незалежно від інших компонентів системи. По-друге, мікросервіси можуть бути розгорнуті на різних серверах або контейнерах, що дозволяє гнучко розподіляти навантаження та забезпечувати стабільну роботу сайту. Крім того, мікросервісна архітектура дозволяє швидко впроваджувати нові функції та зміни без необхідності змінювати весь код сайту. Це забезпечує швидкий та ефективний розвиток сайту коледжу, а також дає змогу змінювати функції окремих компонентів без впливу на решту системи. У підсумку, проектування мікросервісної архітектури для сайту коледжу є важливим кроком у напрямку поліпшення освітнього процесу та забезпечення зручності для всіх учасників. Цей підхід дозволяє забезпечити гнучкість, масштабованість та швидкість розвитку системи, що стає невід'ємною частиною сучасного веб-розвитку.
- ДокументРеалізація логіки для ігрових об’єктів та елементів інтерфейсу 2D-гри в жанрі top down shooter(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Попов Денис СергійовичАктуальність теми. Для повноцінної роботи людини у суспільстві їй необхідно задовольняти основі потреби, як їжа, сон та відпочинок. Такий відпочинок може приймати різні форми і одною із таких форм є гра в цифрові ігри. Комп’ютерні ігри пройшли великий шлях, від нішевої галузі ІТ-ринку, до великого кластеру останнього та створення цілої індустрії. В наш час цифрові ігри мають велику жанрову, структурну, апаратну та цільову диференціацію, але одна з основних функцій ігор залишається незмінною – комфортне проведення часу під час відпочинку. Процес створення таких цифрових продуктів має певні складові, якість виконання котрих напряму впливає на якість відпочинку людини. Темою даного дипломного проектування є «Реалізація логіки для ігрових об’єктів та елементів інтерфейсу 2D-гри в жанрі top down shooter» і саме реалізація цих складових має важливий вклад у створення якісного цифрового ігрового продукту. Крім того, актуальність теми дипломного проектування зумовлена і тим, що процес створення зазначених в темі складових є типовим для ігор різних жанрів, отже робота по реалізації цих елементів – це вклад у відточення процесів розробки цифрових ігор інших жанрів. Реалізація зазначених в темі складових, дасть змогу краще зрозуміти процес розробки цифрових ігор, а також створити шаблони та модулі для подальшої розробки інших проектів такого типу. Також, виконання теми дипломного проекту допоможе більш детально дослідити принципи розробки цифрових ігор за допомогою актуальних програмних рішень та технологій. Такий підхід дозволить у подальшому створювати рішення на сучасній технологічній основі, не відриваючись від технологій розробки ігор. Основною метою роботи є реалізація важливих складових будь-якого ігрового продукту, як логіка ігрових об’єктів та елементів інтерфейсу.
- ДокументРеалізація поведінки штучного інтелекту та алгоритмів взаємодії з ігровим оточенням 2D-гри у жанрі top down shooter(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Мірошкін Андрій ВікторовичШтучний інтелект у комп’ютерних іграх пройшли великий шлях, від NPC здатних лише донести сюжетну інформацію, до персонажів - які самостійно переміщуються по карті і можу вести діалог з гравцем на основі нейромереж. І в наш час цифрові ігри мають велику жанрову, структурну, апаратну та цільову диференціацію. Темою даного дипломного проектування є «Реалізація поведінки штучного інтелекту та алгоритмів взаємодії з ігровим оточенням для персонажів 2D-гри у жанрі top down shooter» і саме реалізація цієї складової має важливий вклад у створенні якісного програмного продукту. Крім того, актуальність теми дипломного проектування зумовлена і тим, що процес створення штучного інтелекту важливий для ігор різних жанрів, отже робота по його реалізації – це вклад у розвинення будь-якого жанру ігр. Реалізація зазначених в темі складових, дасть змогу краще зрозуміти процес розробки цифрових ігор, а також створити алгоритми та шаблони для подальшого використання їх в інших проектах. Також, виконання теми дипломного проекту допоможе більш детально дослідити принципи реалізації NPC в іграх за допомогою актуальних програмних рішень та технологій. Такий підхід дозволить у подальшому створювати рішення на сучасній технологічній основі. Є реалізація штучного інтелекту та основних складових будь якої гри.
- ДокументРеалізація фізичної моделі автомобілю в 3D-просторі для ігрового додатку(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Головаченко Леонід ДмитровичГоловною темою даного дипломного проекту є «Реалізація фізичної моделі автомобілю в 3D-просторі для ігрового додатку», і сам процес реалізації цих компонентів відіграє важливу роль у створенні високоякісного цифрового ігрового продукту. Реалізація фізичної моделі автомобілю включає в себе вивчення та застосування фізичних законів, таких як кінематика, динаміка, механіка та інші принципи, що забезпечують правильну поведінку автомобіля в ігровому середовищі. Для досягнення високої якості фізичної моделі можуть бути використані спеціалізовані фізичні двигуни та власноручно розроблені функціональні схеми. Окрім реалізації фізичної моделі автомобілю, важливим аспектом дипломного проекту є розробка ігрової структури та стратегій. Це включає в себе проектування рівнів, завдань, системи управління гравцем, штучного інтелекту для ігрових противників та інших компонентів, які створюють цікавий ігровий досвід. Для досягнення успіху в розробці комп'ютерних ігор також важливо бути в курсі останніх тенденцій та технологій у галузі. Це дозволить використовувати новітні програмні рішення та технології для створення інноваційних ігрових продуктів, що відповідають сучасним вимогам та очікуванням гравців. Отже, виконання теми дипломного проекту з фокусом на реалізацію фізичної моделі автомобілю в 3D-просторі для ігрового додатку дозволить глибше вивчити принципи розробки цифрових ігор, розвивати навички використання сучасних програмних рішень та технологій, а також створювати інноваційні ігрові рішення, відповідні сучасним тенденціям у галузі.
- ДокументРозробка 2D-гри у жанрі горизонтального скролл-шутеру на програмному рушії Unity(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Воскобойник Станіслав ОлександровичІндустрія комп’ютерних ігор є частиною світого ІТ-сектору. Для її підтримання у розробці ігор займаються такі спеціалісти як програмісти, керівники проектів, аніматори та інші. З кожнім роком кількість ігор, які виробляє цей сектор ІТ збільшується. Це відбувається з одного боку через збільшення інвестицій у виробництво ігор, з іншого боку у зв’язку із спрощенням розробки проектів у простих жанрах, або із використанням класичних елементів ігрового процесу. Інвестиції дозволяють створювати більш технологічні проекти, які мають великий масштаб та складність архітектури. В той же час із розвитком технологій спрощується інструментарій для розробки, тому на ряду із програмними рушіями крупних розробників чи видавництв почали з’являтись безкоштовні або умовно безкоштовні рішення. Через спрощення розробки кількість спеціалістів необхідних для створення гри різко зменшилась до однієї людини. Можна самостійно створювати гру з нуля, або використовувати вже заздалегідь створені ігрові обєкти із безкоштовними умовами розповсюдження, використовувати програмні модулі – чорні ящики. Зважаючи на все вище зазначене, можна сказати, що ігрова індустрія є важливою та актуальною частиною ІТ-сектору. Для отримання навичок у розробці більш складних ігор, необхідно оволодіти основами. Тема мого дипломного проекту є «Розробка 2D-гри у жанрі горизонтального скролл-шутеру на програмному рушії Unity», що дасть чудову змогу потренуватись у розробці ігор та на власному досвіді отримати уяву про складнощі в цьому процесі. Гра виконується у класичному жанрі скролл-шутеру, що дасть змогу також переглянути існуючі варіанти розроблених ігор, отримати уяву про основні елементи ігрового жанру.
- ДокументРозробка 2D-гри у жанрі платформеу на програмному рішії Unity(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Рябошапка Дарія ЄвгенівнаІгрова індустрія стрімко розвивається, постійно з’являються нові технології та жанри. Проте, жанр платформерів залишається одним із найпопулярніших та затребуваних, як серед гравців, так і серед розробників. Це пов'язано з його простотою, динамічністю та можливістю реалізувати різноманітні ігрові механіки. Окрім цього, самі по собі відеоігри займають величезну частину ринку IT і користуються шаленим попитом, порівняно з минулими роками. Це пов’язано з появою мультимедійних пристроїв майже у кожної людини на планеті. Тепер, для того, щоб пограти в улюблену гру не обов’язково витрачати гроші та час, щоб піти в ігровий клуб, можна просто дістати телефон з карману і почати грати тут і зараз. Головне, щоб був доступ до мережі інтернет. Так як створення ігор давно перестало бути загадкою і ним займаються не лише компанії, а і інді розробники, моя тема «Розробка 2D-гри у жанрі платформеру на програмному рушії Unity» ставить перед собою мету – насамперед показати алгоритм створення таких ігор, тому що на основі одного алгоритму можна створити безліч ігор. Сам жанр платформеру передбачає величезну кількість різних версій майже однакових за суттю проектів. Вони можуть відрізнятись використанням різних рівнів, складніших платформ та перешкод, щоб кожен гравець міг знайти для себе оптимальну складність, або це може бути просто не складна гра, основною ідеєю якої є показати історію персонажа, що дуже легко зробити у грі жанру платформер. Також, можна сміливо заявити, що дана тема є актуальною технологічно, оскільки вона використовує сучасні мови програмування та засоби розробки, тому на прикладі готового проекту я покажу наскільки легшим стає його створення за умов використання сучасних інструментів розробки.
- ДокументРозробка 2D-гри у жанрі роуглайк на програмному рушії Unity(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Нейко Ілля ІгоровичІндустрія відеоігор є однією з найдинамічніших і найприбутковіших галузей розваг у сучасному світі. За останні десятиліття ігри пройшли шлях від простих аркадних забав до складних інтерактивних творів мистецтва, що поєднують у собі графіку, звук та сюжет. Відеоігри стали важливою частиною життя людей у всьому світі, впливаючи на різні аспекти суспільства від дозвілля до освіти. Тема дипломної роботи "Розробка 2D-гри у жанрі роуглайк на програмному рушії Unity" відображає сучасні тенденції у світі ігрової індустрії, де ігри роуглайк набувають слави серед геймерів. Ідея створення гри завжди була мені цікава завдяки її унікальним можливостям. Ігри роуглайк пропонують швидкий реіграбельний процес, що забезпечує унікальний досвід кожного разу, коли вони починають нову гру. Цей підхід дозволяє експериментувати з механіками гри, створювати інноваційні системи прогресу та складні випробування для гравців. Зараз роуглайк ігри переживають нову хвилю популярності завдяки інді-розробникам, які зуміли вдихнути нове життя в цей жанр. Вивчення процесу розробки дає зрозуміння основних принципів та прийомів, що можуть бути застосовані в подальших проектах, що робить цю тему дуже актуальною. Після вивчення всіх можливих варіантів рушії, саме Unity виділявся. Те, що мене зачепило у ньому було широкий набір інструментів та ресурсів, які дозволяють створювати високоякісні ігри. Крім цього, Unity має потужний редактор для створення анімацій, зручну систему управління активами та підтримку сценаріїв на мові С#, що робить його ідеальним вибором для розробки роуглайк гри. У створеній грі гравці опиниться в світі, де кожен рівень є випадковим. Основними елементами ігрового процесу будуть дослідження підземель, збирання ресурсів та боротьба з ворогами. Також дизайн гри є цікавим та сподобається кожному. У нашому роуглайку смерть персонажа буде остаточною, але кожен новий початок принесе нові можливості та випробування.
- ДокументРозробка 2D-гри у жанрі слешер на програмному рушії Unity(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Лановенко Юрій ОлександровичІгрова індустрія займає значне місце в сучасному світі інформаційних технологій. Вона об'єднує розробників, художників, дизайнерів та гравців, створюючи величезні віртуальні всесвіти та незабутні враження. Від аркадних автоматів до високотехнологічних комп'ютерних та консольних ігор, ця галузь постійно розвивається і вдосконалюється. Індустрія ігор є фінансово перспективною галуззю, приносячи багатомільйонні прибутки, щороку, та продовжуючи зростати і розвиватись. Програмний продукт, що розроблятиметься протягом дипломного проекту представляє собою 2D гру в жанрі слешер, яка поєднує в собі основні ознаки типового проекту в цьому жанрі. Слешери є одними із найбільш динамічних та захоплюючих жанрів ігровій індустрії, а актуальність розробки таких проектів обумовлена високим попитом на екшен-гри, які дозволяють гравцям відчути себе частиною захоплюючих битв і пригод. Такі проекти не тільки розважають, але й сприяють розвитку реакції, стратегічного мислення та здатності приймати швидкі рішення. Для розробки даного проекту було обрано ігровий рушій Unity. Unity є одним з найбільш популярних і потужних інструментів для створення 2D та 3D ігор. Він пропонує широкий спектр можливостей, таких як підтримка різних платформ, багатий набір інструментів для роботи з анімацією, фізикою та графікою, а також доступ до великої спільноти розробників. Крім цього, Unity відомий своєю доступністю для початківців та високою ефективністю для професійних проектів, що робить його ідеальним вибором для реалізації цього дипломного проекту. Головною метою цього дипломного проекту є отримання і закріплення навичок роботи над проектом, від розробки концепту і планування робот, до реалізації механік ігрового процесу.
- ДокументРозробка 2D-гри у жанрі топ-даун шутер на програмному рушії Unity(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Латишев Кирил ОлександровичСфера ІТ має багато різних складових від високотехнологічного виробництва мікросхем та процесорів, до створення комп’ютерних ігор. Сектор ігрової індустрії нараховує багато мільярдів доларів обороту та працевлаштовує багату кількість ІТ-спеціалістів по всьому світу різного рівня компетенцій та спеціальностей. Створення сучасної комп’ютерної гри є дуже складним та трудомістким процесом, який займає великий час циклу розробки, від дизайн-документу до релізної версії, інколи багато років. Окрім того, більшість сучасних ігрових проектів потребують післярелізної підтримки, тому великі компанії розробники завжди тримають частину команди для цих цілей. Темою мого дипломного проекту є «Розробка 2D-гри у жанрі топ-даун шутер на програмному рушії Unity». Розробка цього проекту дасть змогу більше зрозуміти основні етапи розробки ігор. Не зважаючи на те, що 2D-гра в жанрі топдаун шутер не така трудомістка, але для її розробки необхідно буде також розробляти дизайн-документ, проектувати роботу модулів гри, виконувати проектування взаємодії елементів, відладку проекту. Розробка буде виконуватись на програмному рушії Unity, який дає змогу безкоштовно створювати ігрові додатки для різних ігрових платформ. Окрім того, проекти, створені на цьому програмному рушії дуже легко портувати між різними платформами, майже не вносячи в них змін. В цілому, розробка такої гри дає основу для подальшого її розвитку шляхом додавання нових рівнів, зброї, ворогів, або ігрових механік. Імплементацію мережевого геймплею, монетизацію контенту.
- ДокументРозробка Back-End частини автоматизованої веб-системи обліку руху контингенту здобувачів відділення комп'ютерних систем(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп'ютерних систем, 2024) Ніколаєв Валентин ПетровичІнформаційні веб-системи для автоматизації учбовихпроцесівунавчальних закладах набувають все більшої важливості. Навчальні установипостійно шукають способи підвищення продуктивності та ефективності, атакожмінімізації витрат, і веб-системи стають ключовим інструментомудосягненніцих цілей. Інформаційні веб-системи дозволяють ефективно керуватиданими,включаючи облік руху контингенту, організацію навчальногопроцесутазабезпечення потрібною інформацією відповідальних осіб. Метою даної роботи є розробка інформаційної веб-системидляавтоматизації учбових процесів в адміністративному відділі коледжу, зокрема,для управління даними та документами, пов'язаними з рухомконтингентуздобувачів відділення комп'ютерних систем. Основна задача розробкиполягаєвстворенні системи управління контентом, що дозволить адміністраторамефективно керувати процесами обліку та аналізувати потрібну інформаціюдляприйняття управлінських рішень. Для досягнення поставлених завдань застосовувався системнийпідхід.При аналізі основних проблем предметної області та дослідженні аналогівінструментів розробки використовувався наступний стек технологій: Laravel10,PHP 8.2, що забезпечує високу продуктивність та безпекупрограмногозабезпечення. Для зберігання та обробки даних використовується реляційнабазаданих MySQL 8.0. Також використовується Docker, який дозволяєзабезпечитипортативність та масштабованість розгорнутих застосунків тазапотребишвидко змінити оточення. Результатом роботи стала інформаційна веб-система, яка призначенадлявнутрішнього використання адміністраторами ОТФКОНТУ. Цясистемадопоможе автоматизувати процеси обліку та управління данимистудентів,спростить робочі процеси та покращить ефективність управліннявадміністративному відділі.