142-Енергетичне машинобудування
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд 142-Енергетичне машинобудування за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 161
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- Документ1(ОНАХТ, кафедра кріогенної техніки, 2021) Гайдаржи, Сергій"Торговельні судна забезпечують 90% всіх вантажів, що перевозяться, тому підвищення енергоефективності судноплавства є міжнародною проблемою. У масштабах такої великої установки, як судновий енергетичний комплекс, навіть невеликий відсоток зниження енергетичних витрат стає істотною економією в абсолютному вираженні. Ефективність енергозбереження на судах визначаються режимами роботи систем машинного обладнання, і зокрема холодильних установок. У роботі проведено дослідження циклу дійсної судновий холодильної машини, і системи відводу тепла конденсації круїзного корабля ""MSC MUSICA"". Проведено термодинамічний аналіз циклу двоступеневої холодильної машини з гвинтовим одноступінчастим компресором. В роботі розраховані характеристики машини при змінному навантаженні на компресор. На окремому прикладі показано відносну економію енергоспоживання шляхом безступеневого регулювання компресора. Також проведено теплові та конструктивні розрахунки теплообмінних апаратів холодильної машини. Для економії енергії при циркуляції теплоносіїв запропоновано здійснювати регулювання витрат забортної води і дистиляту, змінюючи продуктивність насоса шляхом регулювання швидкості обертання валу. "
- Документ«Аналіз ефективності роботи двоступеневого повітряного компресора при охолодженні повітря на всмоктуванні та утилізації теплоти стиснення для південного регіону України»(ОНТУ, кафедра кріогенної техніки, 2022) Семко, Андрій Сергійович"АНОТАЦІЯ Тема: ""Аналіз ефективності роботи двоступеневого повітряного компресора при охолоджуванні повітря на всмоктуванні та утилізації теплоти стиснення для піденного регіону України"" Спеціальність: 142 ""Енергетичне машинобудування"" Освітньо-професійна програма: ""Енергомашинобудування"" Випускник за СВО «Бакалавр»: Семко Андрій Сергійович Керівник: к.т.н., доцент Яковлев Юрій Олександрович Актуальність теми. У сучасній техніці широкого використання отримали пневматичні системи низького тиску. Вони використовуються у металургії, авіабудуванні, суднобудуванні, медицині, сільському господарстві тощо. Найважливішими складовими даних систем є компресори об'ємної дії, з яких найбільшого поширення отримали поршневі машини. Йде постійний процес пошуку шляхів підвищення ефективності роботи повітряних поршневих компресорів Тому аналіз роботи існуючого компресорного устаткування з метою виявлення ""вузьких місць"" та підвищення ефективності його роботи є актуальним. Мета роботи полягае в аналізі об'ємних і енергетичних характеристик процесів у двоступеневому повітряному поршневому компресорі. Об’єктом аналізу є двоступеневий повітряний поршневий компресор. Предметом аналізу є показники ефективності роботи повітряного двоступеневого поршневого компресору Методи аналізу є численні експерименти з визначенням показників ефективності роботи повітряного двоступеневого поршневого компресору. "
- Документ«Аналіз ефективності роботи поршневого аміачного компресора в різноманітних схемах холодильних машин для Одеського маслоекстракційного заводу».(ОНТУ, кафедра кріогенної техніки, 2022) Слесар, Віталій Олексійович"АНОТАЦІЯ кваліфікаційної роботи бакалавра Тема: ""Аналіз ефективності роботи поршневого аміачного компресора в різноманітних схемах холодильних машин для Одеського маслоєкстракційного заводу"" Спеціальність: 142 ""Енергетичне машинобудування"" Освітньо-професійна програма: Компресори, пневмоагрегати та вакуумна техніка Випускник за СВО «Бакалавр»: Слесар Віталій Олексійович Керівник: к.т.н., доцент Яковлев Юрій Олександрович Актуальність теми. З усіх типів компресорів, які використовуються для отримання штучного холоду на виробничих об'єктах, частіше застосовуються поршневі амміачні компресори. Іх застосування в більшості випадків економічно більш вигідно, відповідно до інших типів компресорів. Використання амміака в якості хладагента пов’язано з тем, що в холодильній техніці спостерігається тенденція до більш широкого використання низькокипячих природних хладагентів, таких як діоксид углероду (R744), амміак (R717), бутан (R600), ізобутан (R600a). і інші. Тому аналіз роботи існуючого поршневого аміачного компресора в різноманітних схемах холодильних машин з метою виявлення ""вузьких місць"" та підвищення ефективності його роботи є актуальним. Мета роботи полягае в аналізі об'ємних і енергетичних характеристик процесів у поршневому аміачному компресорі. Об’єктом аналізу є поршневий аміачний компресор. Предметом аналізу є показники ефективності роботи поршневого аміачного компресору Методи аналізу є численні експерименти з визначенням показників ефективності роботи поршневого аміачного компресору. "
- Документ«Аналіз конструктивних та експлуатаційних показників елементів грузової системи судна - газовозу з метою підвищення її якості».(ОНАХТ, кафедра компресорів та пневмоагрегатів, 2021) Василенко, Єгор Володимирович"Актуальність теми Останнім часом все більшого розвитку набувають трансантлантичні перевозки скрапленого газу спеціальними судами-газовозами. Цей вид транспортування газу відіграє все більш значну роль в забезпеченні міжнародної торгівлі газом між країнами, які знаходяться на різних континентах світу. Світові заходи по запобіганню світового глобального потепління викликають активну діяльність по зменшенню добичі і використання вугілля в усіх галузях народного господарства. Це приводить до підвищення попиту на газові топливні ресурси, в той же час спостерігається підвищення долі використання сланцевого газу у світовому балансі постачання газу в світовій енергетиці. Всі ці фактори викликають інтенсивний розвиток спеціального судового транспорту для перевозок скрапленого газу в регіональних і світових масштабах. Все це робить тему даної роботи високо актуальною. Метою кваліфікаційної роботи є розробка науково обгрунтованих засобів підвищення ефективності роботи грузової системи (ГС) судна-газовозу шляхом вдосконалення її основних елементів. Для досягнення поставленої мети визначені такі завдання: -розглянути конструктивне виконання і технічні показники основних елементів грузової системи судна-газовозу; -провести аналіз можливостей забезпечення високої якості роботи грузової системи судна-газовозу шляхом підвищення ефективності її складових елементів; -розробити методи підвищення ефективності важливіших елементів ГС судна-газовозу; -визначити основні вимоги до екологічних характеристик ГС системи судна-газовозу та техніки безпеки її експлуатації; -провести конструктивний розрахунок поршневого компресора. Вирішенню цих завдань і присвячена дана робота. "
- Документ«Аналіз перспективних шляхів підвищення ефективності грузової системи судна - метановозу шляхом вдосконалення його основних елементів».(ОНАХТ, кафедра компресорів та пневмоагрегатів, 2021) Макруха, Сергій Іванович"Анотація дипломної роботі студента Макрухи С.І. Актуальність теми Останнім часом все більшого розвитку набувають трансантлантичні перевозки скрапленого газу спеціальними судами-газовозами. Цей вид транспортування газу відіграє все більш значну роль в забезпеченні міжнародної торгівлі газом між країнами, які знаходяться на різних континентах світу. Світові заходи по запобіганню світового глобального потепління викликають активну діяльність по зменшенню добичі і використання вугілля в усіх галузях народного господарства. Це приводить до підвищення попиту на газові топливні ресурси, в той же час спостерігається підвищення долі використання сланцевого газу у світовому балансі постачання газу в світовій енергетиці. Всі ці фактори викликають інтенсивний розвиток спеціального судового транспорту для перевозок скрапленого газу в регіональних і світових масштабах. Все це робить тему даної роботи високо актуальною. Метою кваліфікаційної роботи є розробка науково обгрунтованих шляхів підвищення ефективноісті роботи грузової системи(ГС) судна-метановозу шляхом вдосконалення її основих елементів. Для досягнення поставленої мети визначені такі завдання: - розглянути конструктивне виконання і технічні показники судна-метановозу і основних елементівгрузової системи судна; - провести аналіз методів підвищення ефективності роботи грузової системи судна-метановозу шляхом конструктивного і технологічного вдосконалення; - розробити методи підвищення ефективності важливіших елементів ГС суднаметановозу і зниження втрат при перевезенні газу. - визначити основні вимоги до екологічних характеристик ГС системи суднагазовозу ,техніку безпеки та системи пожежогасіння; - провести конструктивний розрахунок компресора. Вирішенню цих завдань і присвячена дана робота. "
- Документ«Аналіз роботи безсальникового компресора середньої продуктивності, працюючого на альтернативних холодоагентах».(ОНТУ, кафедра кріогенної техніки, 2022) Пазина, Ігор Володимирович"АНОТАЦІЯ кваліфікаційної роботи бакалавра Тема: «Аналіз роботи безсальникового компресора середньої продуктивності, працюючого на альтернативних холодоагентах» Спеціальність: 142 ""Енергетичне машинобудування"" Освітньо-професійна програма: ""Енергомашинобудування"" Випускник за СВО «Бакалавр»: Пазина Ігор Володимирович Керівник: к.т.н., доцент Яковлев Юрій Олександрович Актуальність теми Вимоги Кіотського протоколу до ""Рамкової конвенції ООН про зраду клімату"" про регулювання емісії парникових газів забороняють використовувати холодоагенти з потенціалом глобального потепління показником GWP понад 2500, до яких відносяться широко вживаний холодоагент R134a і багато інших речовин, використовуваних в холодильній техніці Йде постійний процес оновлення холодильних агентів і їх заміни на екологічно безпечні перед фахівцями постає проблема - чи можна модифікувати численні діючі холодильні системи з невеликими витратами для роботи на цих холодоагентах. Тому дослідження роботи існуючого компресорного устаткування на альтернативних холодоагентах є актуальним. Мета роботи полягае в дослідженні об'ємних і енергетичних характеристик процесів в поршневому безсальниковому холодильному компресори середньої продуктивності: -дослідження термодинамічних характеристик робочої речовини; -дослідження енергетичних та експлуатаційних характеристик компресора, у якому в якості робочої речовини використовується R290, R1234yf, R1234ze(E), R134а. Об’єктом дослідження є парокомпресіоннна холодильна машина з поршневим безсальниковим компресором. Предметом дослідження є показники ефективності роботи поршневого безсальникового компресора. Методи дослідження є численні експерименти з визначенням показників ефективності роботи поршневого безсальникового компресора середньої продуктивності. "
- Документ«Аналіз роботи морських ГТУ в когенераційних циклах».(ОНАХТ, кафедра компресорів та пневмоагрегатів, 2021) Тихонін, Владислав Андрійович"Актуальність роботи: Останніми роками газотурбінні установки в когенераційному циклі отримують усе більш широке вживання в багатьох країнах світах як енергетичні установки малої і середньої потужності. Дослідження стаціонарних установок ведеться в різних напрямах. Якісний стрибок може бути досягнутий в результаті використання ГТУ в комбінованому циклі, що дозволяє, у свою чергу, не лише збільшити питому потужність і ККД, а і поліпшити екологічну обстановку, збільшити загальний коефіцієнт використання теплоти палива. Тому проведений в роботі аналіз ГТД UGT 6000 морського базування, з елементами термогазодинамічного аналізу, є актуальними для розвитку альтернативного енергопостачання. Мета роботи: Провести аналіз різних схем газотурбінних установок. Виконати термогазодинамічний розрахунок комбінованої газової турбіни, отримані результати представити графічно. Завдання роботи: Виконати термогазодинамічний розрахунок газової турбіни при її роботі на різних видах палива і проаналізувати отриманні результати. Використана методика дослідження: Досягнення поставленої мети здійснювалося за допомогою теоретичного аналізу та узагальнення результатів вже опублікованих робіт. Достовірність результатів підтверджується використовуванням апробованих методик розрахунку ГТУ. "
- Документ«Аналіз роботи і конструктивних характеристик газової турбіни газотурбінної установки».(ОНАХТ, кафедра компресорів та пневмоагрегатів, 2021) Тітов, Владислав"Актуальність роботи. У зв'язку з важливістю проблем впровадження енергоощадних технологій в сучасних умовах одним з перспективних напрямів є використання газотурбінних установок для комбінованого вироблення електроенергії і теплоти. В умовах жорсткої конкуренції основними критеріями оцінки сучасних енергетичних об'єктів є: висока ефективність перетворення первинних енергоносіїв, екологічна чистота, надійність, оптимальні експлуатаційні витрати. Одним з напрямів ефективного розвитку і технічного переозброєння української теплоенергетики є широке застосування високоекономічних парогазових і газотурбінних установок. Особлива увага приділяється впровадженню енергоощадних технологій, підвищенню ефективності перетворення енергії, що міститься в паливі, в електрику і теплоту. Сучасні газові турбіни використовують в якості когенераційних установок, що дозволяє використати теплоту палива з максимальною ефективністю. За своєю технологічною схемою газотурбінна установка з упорскуванням пари є найбільш простою з усіх установок комбінованого циклу. Нині контактні когенераційні газотурбінні установки знаходять широке застосування в якості високоефективних джерел теплової та електричної енергії у багатьох країнах світу. Такі установки, виконані на основі вже готових ГТУ, відрізняються достатньою надійністю, відносною простотою і екологічністю. Мета роботи: аналіз екологічних, конструктивних, технічних та енергетичних характеристик газової турбіни контактної газотурбінної установки. Для досягнення поставленої мети вирішувались такі завдання: - шляхи використання газотурбінних установок для комбінованого вироблення електроенергії і теплоти; - дослідження ефективності контактної когенераційної газотурбінної установки; - зведення показників еколого-економічної ефективності застосування когенераційних газотурбінних установок з упорскуванням пари в сучасних умовах; - виконання всебічного розрахунку і проектування газової турбіни контактної газотурбінної установки на номінальному режимі; - визначення втрат енергії, ККД та техніко-економічних показників спроектованої газової турбіни контактної газотурбінної установки. "
- Документ«Впровадження діоксиду вуглецю в якості альтернативного холодоагента холодильних машин і компресорів»«(ОНТУ, кафедра кріогенної техніки, 2022) Матішак, Станіслав Васильович"Анотація дипломної роботи студента Матішака Станіслава Васильовича Тема: «Впровадження діоксиду вуглецю в якості альтернативного холодоагента холодильних машини і компресорів» Спеціальність: 142 «Енергетичне машинобудування» Освітньо-професійна програма: «Енерго машинобудування» Випускник за СВО «Бакалавр»: Матішак Станіслав Васильович Керівник: док. техн. наук, проф. Мілованов Валерій Іванович. Бакалаврська робота присвячена дослідженню та порівняльному аналізу технічних характеристик холодидьних компресорів, що працюють на альтернативному холодоагенті СО2. Актуальність роботи. Серед заходів, що приймаються світовим співтовариством і спрямовані на регулювання виробництва та споживання озоноруйнівних речовин, головним є вимога повного відмовлення від використання хлорофторвуглеців (ХФВ) в усіх типах холодильного устаткуваня. Монреальський Протокол та інші документи, прийняті в рамках UNEP (United Nations Environment Programme), регламентують поетапне скорочення та заборону виробництва таких речовин та відповідні заходи по модернізації, розробці та впровадженню нового холодильного і компресорного обладнання. Об’єкт дослідження –холодильні компресорні машини, що працюють на альтернативному холодоагенті СО2. Мета роботи: всебічний порівняльний аналіз технічних та конструктивних характеристик холодильних компресорів, що працють на СО2. Для досягненн цієї мети необхідно вирішити слідуючі завдання: - Аналіз ситуації, що виникла з холодоагентами на рубежі ХХ – ХХI ст, і причини переходу на альтернативні холодоагенти; -Розгляд і порівняння сучасних методів виробництва і застосування двоокису вуглеця; -Розгляд і аналіз найбільш перспективних напрямків сучасного використання діоксиду вуглеця в холодильній техниці; -Обгрунтування і аналіз загальних принципів проектування холодильних компресорів для роботи на СО; -Аналіз можливостей розробки і впровадження вуглекислотного холодильного компресора на базі існуючого повітряного компресора; -Виконання розрахунків холодильного вуглекислотного поршневого компресора, уніфікованого з виготовляємим серійно повітряним компресором. Досяненню поставленої мети і вирішенню переліченихх завдань і присвячена данна робота. "
- Документ«Впровадження конвертованих газотурбінних двигунів при будівництві парогазових електростанцій на півдні Одещини»(ОНТУ, кафедра кріогенної техніки, 2022) Пономаренко, Микола Олександрович"ПОНОМАРЕНКО Анотація Актуальність роботи: Останніми роками газотурбінні установки в парогазовому циклі отримують усе більш широке вживання в багатьох країнах світах як енергетичні установки малої і середньої потужності. Дослідження стаціонарних установок ведеться в різних напрямах. Якісний стрибок може бути досягнутий в результаті використання конвертованих ГТУ в комбінованому циклі, що дозволяє, у свою чергу, не лише збільшити питому потужність і ККД, а і поліпшити екологічну обстановку, збільшити загальний коефіцієнт використання теплоти палива. Тому проведений в роботі аналіз ГТД-110, з елементами термогазодинамічного аналізу, є актуальними для розвитку альтернативного енергопостачання. Мета роботи: Провести аналіз різних схем газотурбінних установок. Виконати термогазодинамічний розрахунок комбінованої газової турбіни, отримані результати представити графічно. Завдання роботи: Виконати термогазодинамічний розрахунок газової турбіни при її роботі на різних видах палива і проаналізувати отриманні результати. Використана методика дослідження: Досягнення поставленої мети здійснювалося за допомогою теоретичного аналізу та узагальнення результатів вже опублікованих робіт. Достовірність результатів підтверджується використовуванням апробованих методик розрахунку ГТУ. "
- Документ«Дослідження методів зниження температури стиснення холодильних компресорів при експлуатаційних умовах півдня України.»(ОНТУ, кафедра кріогенної техніки, 2022) Мазуренко, Віктор Вікторович"АНОТАЦІЯ кваліфікаційної роботи бакалавра Тема: «Дослідження методів зниження температури стиснення холодильних компресорів при експлуатаційних умовах півдня України.» Спеціальність: 142 ""Енергетичне машинобудування"" Освітньо-професійна програма: ""Енергомашинобудування"" Випускник за СВО «Бакалавр»: Мазуренко В.В. Керівник: к.т.н., доцент Ярошенко Валерій Михайлович Актуальність теми. Компресори та компресорні установки знаходять саме широке застосування у багатьох галузях народного господарства, у тому числі і при виробництві штучного холоду. В переважній більшості для приводу компресорів застосовуються електричні двигуни і тому при роботі компресорів витрачається суттєва кількість електричної енергії, що може інколи суттєво впливати на енергетичну систему підприємства. Тому питання повязані з енергетичною ефективністю компресорних установок завжди являються важливими та актуальними так як вони впливають на загальну техніко – економічну доцільність їх практичного застосування. Мета роботи : провести порівняльне дослідження та визначити енергетичну ефективність парокомпресійних холодильних компресорних установок з рекупераційними процесами та вприском холодильного агенту низького та проміжного тисків. Об’єктом аналізу є холодильні парокомпресійні цикли з вприском холодильного агенту низького та проміжного тисків Предметом аналізу є експлуатаційні режими роботи парокомпресійних холодильних компресорів та ефективні методи зниження температури кінця стиснення ( нагнітання). Методи аналізу: на основі експлуатаційних та розрахункових даних досліджуються способи зниження температури в компресорах. парокомпресійних холодильних установок та теплових насосів та проводиться порівняльний аналіз холодильних циклів з регенеративними процесами та вприском холодильного агенту низького та проміжного тисків; "
- Документ«Дослідження експлуатаційних характеристик турбонагнітачів газотранспортної системи».(ОНАХТ, кафедра компресорів та пневмоагрегатів, 2021) Шиян, Леонід Миколайович"Актуальність теми. Важливу роль в забезпеченні надійного і економічного енергопостачання в України відіграє газотранспортна система з використанням газотурбінних двигунів в якості привідних установок нагнітачів газу. Ефективніть роботи компресорної станції як і всієї газотранспортної системи насамперед залежить від правильного вибору робочих режимів газоперекачувальних агрегатів і в першу чергу відцентрових нагнітачів природного газу. Стійка експлуатаційна надійність турбонагнітачів визначається за базі приведених характеристик, що дозволяє вибирати найбільш ефективні з енергетичної точки зору режими роботи нагнітачів, що безумовно є завданням актуальним . Мета роботи полягає в досліджені режимів роботи турбонагнітачів компресорної станції в залежності від змінності режимів роботи трубопроводу. Об’єктом аналізу є відцентрові нагнітачі газоперекачувальних агрегатів компресорних станцій та їх приведені характеристики Предметом аналізу є визначення оптимальних режимів експлуатації однощаблевих нагнітачів природнього газу на основі приведених характеристик. Методи аналізу базуються на основі теоретичного аналізу та дослідженні приведених характеристик в залежності від експлуатаційного навантаження та параметрів роботи газоперекачувального агрегату. "
- ДокументЕнергетичний аналіз системи холодопостачання провізійних камер круїзного лайнера "VALIFNT LEDY"(ОНТУ, кафедра кріогенної техніки, 2023) Сирбул АндрійЕнергоефективність та вплив на навколишнє середовище мають велике значення при проектуванні та експлуатації суден. Отже, вони є ключовими елементами у процесі суднобудування та експлуатації. Ефективність енергозбереження на судах визначаються режимами роботи систем машинного обладнання, і зокрема холодильних установок. Одним з найбільш складних типів судів з енергетичної точки зору є круїзні лайнери, що пов'язане з великою різноманітністю споживачів енергії. На круїзних лайнерах використовуються великі холодильні системи з кількома температурними рівнями виробництва холоду та різними умовами роботи системи відведення тепла конденсації. Метою роботи є дослідження циклу дійсної суднової холодильної установки, та системи відведення тепла конденсації круїзного лайнера ""VALIANT LADY"". В роботі проведено термодинамічний аналіз циклу двоступеневої холодильної машини з гвинтовим одноступінчастим компресором. Розраховані характеристики машини при змінному навантаженні на компресор. На окремому прикладі показано відносну економію енергоспоживання шляхом безступеневого регулювання компресора. Також проведено теплові та конструктивні розрахунки теплообмінних апаратів холодильної машини Для економії енергії при циркуляції теплоносіїв запропоновано здійснювати регулювання витрат забортної води і дистиляту, змінюючи продуктивність насоса шляхом регулювання швидкості обертання валу.
- Документ"«Методи підвищення робочих показників та умов експлуатації вантажної системи сучасного судна-газовозу трансатлантичного регіону плавання» "(ОНТУ, кафедра кріогенної техніки, 2022) Холоденко, Владислав Олексійович"Анотація дипломної роботі студента студента Холоденка В.О. Тема: «Методи підвищення робочих показників та умов експлуатації вантажної системи сучасного судна-газовозу трансатлантичного регіону плавання» Спеціальність: 142 «Енергетичне машинобудування» Освітня програма: «Енергомашинобудування» Випускник за СВО «Бакалавр»: Холоденко Владислав Олексійович Керівник: д.т.н.,проф. Мілованов Валерій Іванович Актуальність теми Останнім часом все більшого розвитку набувають трансантлантичні перевозки скрапленого газу спеціальними судами-газовозами. Цей вид транспортування газу відіграє все більш значну роль в забезпеченні міжнародної торгівлі газом між країнами, які знаходяться на різних континентах світу. Світові заходи по запобіганню світового глобального потепління викликають активну діяльність по зменшенню добичі і використання вугілля в усіх галузях народного господарства. Це приводить до підвищення попиту на газові топливні ресурси, в той же час спостерігається підвищення долі використання сланцевого газу у світовому балансі постачання газу в світовій енергетиці. Всі ці фактори викликають інтенсивний розвиток спеціального судового транспорту для перевозок скрапленого газу в регіональних і світових масштабах. Все це робить тему даної роботи високо актуальною. Метою кваліфікаційної роботи є розробка науково обгрунтованих засобів підвищення ефективності робочих та експлуатаційних показників вантажної системи (ВС) сучасного судна-газовозу шляхом вдосконалення її основних елементів. Для досягнення поставленої мети визначені такі завдання: -розглянути конструктивне виконання і технічні показники основних елементів грузової системи судна-газовозу; -провести аналіз можливостей забезпечення високої якості роботи грузової системи судна-газовозу шляхом підвищення ефективності її складових елементів; -розробити методи підвищення ефективності важливіших елементів ГС судна-газовозу; -визначити основні вимоги до екологічних характеристик ГС системи судна-газовозу та техніки безпеки її експлуатації; -провести конструктивний розрахунок поршневого компресора. Вирішенню цих завдань і присвячена дана робота. "
- ДокументМоделювання термодинамічних характеристик процесу розширення газу в детандері кріогенної установки(ОНАХТ, кафедра кріогенної техніки, 2021) Маковський, Дмитро"Дипломна робота присвячена дослідженню особливостей процесів розширення газів в детандерах кріогенних установок. Зокрема це стосується загально прийнятого на практиці поняття ексергетичного ККД детандера. В роботі доведено, що це поняття відображає не ексергетичний баланс розглянутої машини, штучний показник, що застосовується для розрахунків процесів у детандері. В роботі створені блок-схеми алгоритмів розрахунків розширень газу и детандері. Вони вирізняються різними постановками задач. У звичайному детандері визначеною вузловою точкою е стан газу на вході в детандер, а гелієвого детандера – на виході з нього. Ця різниця суттєво змінює алгоритми розрахунків. Розглянуте програмне забезпечення, яке створено на кафедрі кріогенної техніки, що застосовується для моделювання процесів розширення чистих речовин у детандері."
- Документ«Порівняльне дослідження способів утилізації теплоти газотурбінних установок компресорної станції «Бар» Вінницької області».(ОНТУ, кафедра кріогенної техніки, 2022) Никифоров, Дмитро Віталійович"АНОТАЦІЯ кваліфікаційної роботи бакалавра Тема: «Порівняльне дослідження способів утилізації теплоти газотурбінних установок компресорної станції « Бар» Вінницької обл.» Спеціальність: 142 ""Енергетичне машинобудування"" Освітньо-професійна програма: Енергомашинобудування Випускник за СВО «Бакалавр»: Никифоров Д.В. Керівник: к.т.н., доцент Ярошенко Валерій Михайлович Актуальність теми. Важливу роль в забезпеченні надійного і економічного енергопостачання в України відіграє газотранспортна система з використанням газотурбінних двигунів в якості привідних установок компресорних станцій. Одночасно з тим, особливістю енергетики України є надзвичайно високий моральний і фізичний знос газоперекачуючого компресорного обладнання, яке потребує протягом найближчого десятиріччя практично повної заміни або глибокої модернізації. Тому усі питання , які повязані з підвищенням ефективності газотурбінних установок , являються актуальними. Мета роботи полягає в досліджені варіантних можливостей підвищення техніко економічної ефективності газотурбінних установок компресорної станції « Бар» за рахунок утилізації теплоти вихідних газів. Об’єктом аналізу є методи утилізації теплоти вихідних газів газотурбінних установок та їх порівняння Предметом аналізу є впровадження енергоощадних технологій в сучасних умовах та використання газотурбінних установок для комбінованого вироблення електроенергії і теплоти. Методи аналізу базуються на аналітичному порівнянні сучасних методів комбінування газотурбінних установок на базі парогазових бінарних циклів "
- Документ«Порівняльний аналіз перспективності озонобезпечних альтернативних холодоагентів для холодильних машин малої продуктивності торгового обладнання Одеського регіону».(ОНТУ, кафедра кріогенної техніки, 2022) Калюжний, Ігор Віталійович"Анотація Калюжного І.В Серед заходів, що приймаються світовим співтовариством і спрямовані на регулювання виробництва та споживання озоноруйнівних речовин, головним є вимога повного відмовлення від використання хлорофторвуглеців (ХФВ) у всіх типах холодильного устаткування. Підкреслювалось, що альтернативні (з точки зору впливу на озоновий шар Землі) холодоагенти повинні мати незначний вплив на парниковий ефект, а саме устаткування повинно мати максимальну енергетичну ефективність. У цих умовах стає очевидним, що вирішення завдань проектування й створення нового покоління холодильного устаткування повинно базуватися: - по-перше, на достовірній інформації про властивості реальних робочих тіл,якими є розчини холодоагента з холодильними компресорними мастилами. - по-друге, проведення натурних досліджень і впровадження в виробництво нових компресорів і холодильних агрегатів повинно бути забезпечено новою нормативною базою й виконуватись на устаткуванні, адаптованому до вирішення завдань, пов’язаних з вибором нових робочих тіл. Значною перешкодою, що утруднює кінцеве визначення номенклатури альтернативних холодоагентів, які пропонуються ринком, є відсутність загальної методики еколого енергетичної експертизи робочих тіл, яка б охоплювала всі аспекти впровадження нового робочого тіла в промисловість, від досліджень його властивостей до переобладнання підприємств, що випускають холодильну техніку. До цього часу накопичено недостатньо інформації про теплофізичні, термодинамічні і інші властивості альтернативних холодоагентів. Проведений аналіз показує, що альтернативні холодоагенти можуть змінити енергетичну ефективність та експлуатаційні характеристики холодильного компресора на десятки відсотків. Цю обставину необхідно враховувати при виборі холодоагента. Але для цього слід розширювати порівняльний аналіз ефективності застосування альтернативних холодоагентів. Тому тема даної роботи виглядає високо актуальною. Об’єкт дослідження - холодильні компресорні машини, що працюють на альтернативних холодоагентах. Мета роботи Мета та завдання, поставлені в даній роботі. : порівняльний аналіз екологічних, технічних та енергетичних характеристик холодильних компресорів,що переводяться на альтернативні натуральні холодоагенти. Для досягнення поставленої мети вирішувались такі завдання: - розгляд історії розвитку холодильних компресорів; - виконання аналізу екологічної ситуації з холодильною технікою, що склалася на рубежі ХХ – ХХI століть і розгляд причини переходу на альтернативні холодоагенти; - виконання порівняльного аналізу характеристик компресорної холодильної машини, працюючої на різних альтернативних холодоагентах; -розробка методики по визначенню марок оптимальних альтернативних холодоагентів; Досягненню поставленої мети шляхом виконання даних завдань і була присвячена ця кваліфікаційна робота -. "
- ДокументПроект холодильника для зберігання харчових продуктів при низьких температурах(ОНАХТ, кафедра холодильних установок і кондиціювання повітря, 2021) Рафальський, Ярослав Олександрович"Дипломний проект складається з: 93 сторінок тексту, 5 рисунків, 4 таблиця, 11 посилань на літературні джерела. В роботі проведений проектний розрахунок холодильника для зберігання харчових продуктів при низьких температурах місткістю 800 т, розташованого в м. Одеса. В одній камері з температурним режимом -18 °С передбачається тривале зберігання замороженого м'яса. Друга камера з температурним режимом -30 °С передбачена для швидкої заморозки продукту. В якості холодильного агенту був прийнятий пропан R290. За даними і проведеним тепловим розрахунком підібрані аміачні компресора фірми Bitzer, повітряні конденсатори фірми Alfa-Laval. Відповідно до теплового навантаження був проведений розрахунок і підібрані повітроохолоджувачі фірми Alfa-Laval."
- ДокументПроект виробничого рибного холодильника для порту у м. Одеса продуктивністю 40 т на зміну(ОНТУ, кафедра холодильних установок і кондиціювання повітря, 2023) Карпішин МиколаКваліфікаційна робота складається з: 89 сторінок тексту, 16 рисунків, 19 таблиць, 8 посилань на літературні джерела. В кваліфікаційній роботі вирішено задачу розробки виробничого рибного холодильника. Холодильна установка виробничого холодильника рибного заводу, яка є об'єктом даного дослідження, розташована у південній Україні, в Одеській області в м. Одеса. Будівля холодильника одноповерхова з висотою камер 6 м, з сіткою колон 6х12 м. У 3-х камерах з температурним режимом -25 ° С передбачається тривале зберігання замороженої риби. Перед тим як риба заморожена, вона зберігається в буферних ємностях з -1 ° С води. Є чотири буферних резервуари з місткістю 100 тон риби. В якості холодильного агента було прийнято аміак R 717. Система холодопостачання спроектованого холодильника – централізована. Підібрано теплоізоляційну конструкцію на основі ПСБ-С, і, виходячи з повного завантаження камер, розраховано сумарні теплопритоки. За цими даними та проведеним тепловим розрахунком підібрані компресорні агрегати фірми Bitzer, теплообмінні апарати фірми Alfa-Laval.
- Документ"«Проект дросельної кінцевої ступені охолодження кріогенної гелієвої установки, аналіз ії термодинамічної ефективності»"(ОНАХТ, кафедра кріогенної техніки, 2021) Цуркан, Максим"Виконано критичний огляд літературних джерел по декомпозиції кріогенних систем різного призначення. основі якого представлені можливі ступені остаточного гелієвих установок. Складено розрахункова схема для термодинамічної розрахунку дросельної ступені остаточного охолодження. Використовуючи програмне забезпечення, розроблене на кафедрі кріогенної техніки ОНАХТ, виконаний розрахунок оптимальних тисків прямого потоку для рефрижераторного і зріджувального режимів роботи кріогенних гелієвих установок. Показано, що тиску прямих потоків, відповідні максимальної термодинамічної ефективності для обох режимів однакові. В якості критеріїв термодинамічної ефективності для зріджувального режиму обраний коефіцієнт зрідження, для рефрижераторного режиму - питома холодопродуктивність. На прикладі чисельних розрахунків показано, що термодинамічний ККД дросельної ступені остаточного охолодження в ожіжітельном режимі більше аналогічного критерію для рефрижераторного режиму."