Проєкт загальнодоступної їдальні для водіїв на трасі Одеса-Рені в Одеській обл.
Ескіз недоступний
Дата
2024
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
ОНТУ, кафедра технології ресторанного і оздоровчого харчування
Анотація
У кваліфікаційній роботі представлені матеріали по проектуванню загальнодоступної їдальні для водіїв на трасі Одеса-Рені в Одеській обл..
Траса Одеса-Рені в Одеській обл. це Автошля́х М 15 — автомобіль-ний шлях міжнародного значення на території України, Одеса — Рені — кордон із Румунією. Розташований на території Одеської області (частко-во проходить через с. Паланка у Республіці Молдові). Збігається з части-ною європейського маршруту E87 (Одеса — Констанца — Ізмір — Анталія). Частина європейського коридору «Чорноморське економічне співтовариство».
Починається в Одесі, проходить через с. Паланка у Молдові (але до-рога є власністю України), Монаші, Сарату, Татарбунари, Ізмаїл (колишнє Ізмаїльське відгалуження), Рені (колишній автошлях Р33) та закінчується на пропускному пункті Рені, що веде до Констанци в Румунії.
Довжина траси Одеса — Рені (на м. Бухарест) — 299,5 км.
Сьогодні, через підвищений трафік автотранспорту до дунайських портів траса Одеса — Рені стає однією з найперевантаженіших доріг Укра-їни. Так, станом на кінець березня 2023 року інтенсивність руху складає біля 16 тисяч автомобілів на добу, з яких частка великовантажних автомо-білів — біля 80 %. Водії великовантажних автомобілів, а також легкових машин, які багато годин проводять за кермом, потребують повноцінного харчування. Раніше була добре розвинута мережа загальнодоступних їда-лень. Їдальні були у всіх населених пунктах, у тому числі і в селах та міс-тах, які розташовані на трасі Одеса-Рені Одеської обл. Нажаль, сьогодні більшість їдалень не функціонує, або реконструйовані у кафе або рестора-ни. Як свідчить дослідження ресторанного ринку Одеської області, сегмент загальнодоступних їдалень сьогодні затребуваний, тому що їдальні про-понують просту, але якісну й калорійну їжу по демократичним цінам, дос-тупним населенню. Часто буває таке, що водії на довго зупиняються у за-торах на трасі Одеса — Рені, особливо на під’їзді до Ізмаїльского зерново-го терміналу. Саме на цій ділянці траси між с. Саф'я́ни та м. Ізмаїл водії частіше зупиняються для відпочинку та перекусу. Тут ми пропонуємо спроєктувати загальнодоступну їдальню для водіїв. Така їдальня забезпе-чить водіїв великовантажних автомобілів, а також легкових машин повно-цінним харчуванням, дасть водіям можливість перепочити перед продов-женням поїзки.
Згідно ДСТУ, їдальня - загальнодоступне підприємство, яке вироб-ляє та реалізує страви у відповідності з розробленим меню.
Їдальні розрізняють:
- по асортименту продукції - загального типу і дієтична;
- По обслуговуваного контингенту споживачів - шкільна, студентська та інші;
- За місцем розташування-загальнодоступна, за місцем навчання і роботи;
- По потужності і місткості - крупні, середні і дрібні, тобто від 50 до 500 посадочних місць;
- За ступенем централізації виробництва - заготовочні (переробляють сировину в п / ф різного ступеня готовності), із закінченим виробничим циклом (що працюють на сировині), доготовочні (працюючі на п / ф) і не мають виробництва (роздаточні);
Загальнодоступна їдальня працює за принципом вільного вибору страв. Меню складається на підставі згідно чинного асортиментного міні-муму для їдальні.
У меню загальнодоступних їдалень слід передбачати страви україн-ської кухні, щодня не обходимо мати в реалізації і виділяти в меню дієтич-ні страви, закуски, перші, вторте, солодкі по одному найменуванню додат-ково до указаному асортименту, через буфети реалізуються кондитерські вироби, мінеральні і фруктові води, соки, морожені, тютюнові вироби, пи-во.
Їдальня є підприємством з повним циклом виробництва, працюючим на сировині. В їдальні застосовується метод самообслуговування, що є ефективним методом реалізації продукції, що дозволяє скоротити трудові ресурси і обслужити найбільшу кількість відвідувачів.
Зал загальнодоступної їдальні для водіїв розрахований на 66 місць.
Опис
Ключові слова
загальнодоступна їдальня для водіїв