47-а науково-методична конференція: Перспективи розвитку науково-методичного забезпечення для самостійного вивчення дисциплін та їх окремих розділів (Prospects for the development the scientific and methodical provision for self-study of the disciplines and particular sections)
Попри великий обсяг роботи викладачів кафедри українознавства та лінгводидактики щодо організації самостійної роботи з-поміж студентів-іноземців певні питання цієї проблеми потребують окремого обговорення. Це стосується не лише вдосконалення методичної бази кафедри, а насамперед нового погляду на самостійну роботу, яка, на нашу думку, не може бути абсолютно самостійною, позаяк все одно її результат оцінює викладач.
Самостійна робота студентів є невід’ємною частиною навчального процесу та виправданим способом оволодіння навчальним матеріалом. Це особлива форма навчальної діяльності, під час реалізації якої засвоюються відповідні знання, уміння і навички, розвиваються здібності, формується самостійність як особистісна риса суб’єкта навчання.
Компетентність молодого фахівця в певній галузі знань забезпечується стандартом навчання та, в достатній мірі, традиційною системою викладання, що полягає у передачі викладачем студентові знань та формуваннів нього вміньі навичок. При цьому викладач опирається на пред'явлення нового матеріалу, його відтворення та застосування на практиці студентами, оцінює отримані результати.
Саме викладач є ключовою фігурою в модернізації сучасної освіти в Україні. Тому необхідною ланкою дієво-компетентнісного підходу є уявлення про модель професійного викладача вишу як ідеальної мети.