Роботи 2023 року
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Роботи 2023 року за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 25
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументМодернізація програми перевірки унікальності текстів на веб-сайті(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Цвятков Сергій ДмитровичУ сучасному інформаційному суспільстві, де дані стають одним з найважливіших ресурсів, значення унікальності тексту набуває особливої ваги. Це не лише питання етики і культури спілкування, але й фундаментальний аспект, що визначає цінність інформації. Дипломна робота присвячена аналізу причин, чому перевірка унікальності тексту так важлива в глобальному світі та на прикладі України. У наш час інформація є легкодоступною, а різноманітність джерел інформації ще більше підсилює цей ефект. Однак така доступність може сприяти поширенню плагіату, який підриває процес створення нового і унікального контенту. Перевірка унікальності тексту є одним з ефективних засобів боротьби з цим явищем, забезпечуючи визнання інтелектуальної праці, захист авторських прав та розкриття потенціалу оригінальних ідей. В Україні, як і в багатьох інших країнах світу, актуальність цього питання висока. Перш за все, це стосується сфери освіти та наукових досліджень, де унікальність та оригінальність текстів є ключовими. Освітні заклади, вчені, науковці, студенти - всі вони зіштовхуються з необхідністю створювати та представляти унікальний контент. Окрім цього, унікальність тексту має велике значення в сфері цифрового маркетингу. Завдяки алгоритмам пошукових систем, унікальний контент має більш високий рейтинг, що сприяє видимості брендів та продуктів в інтернеті. Таким чином, унікальність тексту стає ключовим фактором успіху в сфері інтернет-маркетингу. Метою даної дипломної роботи є розробка та впровадження модернізації програми перевірки унікальності текстів на веб-сайті з метою покращення її ефективності, точності та швидкості роботи.
- ДокументМодернізація програмного забезпечення для системи планування ресурсів підприємства(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Янковой Данііл ДмитровичУ сучасному бізнесі ефективне управління складськими запасами та відстеження товарів є ключовими компонентами успішної системи планування ресурсів підприємства (ERP). Оптимальне управління запасами дозволяє підприємствам знизити витрати, покращити обслуговування клієнтів та підвищити загальну ефективність операцій. Метою дипломного проєкту є модернізація програмного забезпечення для системи планування ресурсів підприємства з особливим акцентом на функціональності відстеження товарів на складі. Для цієї цілі буде використовуватися мова програмування Python та бібліотека Tkinter для розробки функціонального інтерфейсу користувача. Відстеження товарів на складі має стратегічне значення для підприємства, оскільки дозволяє точно визначити наявність та розташування кожного товару у реальному часі. Це забезпечує оперативність при прийнятті рішень щодо постачання, доставки та управління запасами. Точне відстеження також допомагає запобігти втратам, крадіжкам та зменшити ймовірність дефіциту товарів на складі. Однак багато підприємств досі полагодуються на застарілі або неефективні системи відстеження товарів на складі. Це може призвести до помилок в обліку, затримок у обробці замовлень, втрати довіри клієнтів та втрати конкурентоспроможності. Тому модернізація програмного забезпечення, пов'язаного з відстеженням товарів на складі, є невід'ємною частиною оптимізації системи планування ресурсів підприємства. Мова Python має широкі можливості в галузі розробки програмного забезпечення та є однією з найпопулярніших мов програмування.
- ДокументМодифікація класу гравця та ігрових механік для комп'ютерної гри «Террарія»(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Циганов Владислав СерійовичМетою мого дипломного проектування було модифікація класу гравця та ігрових механік для комп'ютерної гри «Террарія». Актуальність внесення змін у гру Terraria полягає в бажанні покращити та розширити ігровий процес для гравців. Незважаючи на те, що Terraria вже є дуже популярною та захоплюючою грою, модифікації можуть запропонувати нові функції, механіку та вміст, які можуть оживити гру та надати гравцям нові виклики та можливості. Модифікації дозволяють гравцям адаптувати гру відповідно до своїх уподобань, додаючи нові виміри до дослідження, бою, крафта та прогресу. Вони можуть представити унікальну ігрову механіку, предмети, квести та навіть абсолютно нові ігрові режими, розширюючи довговічність і відтворюваність Terraria. Крім того, модифікації сприяють творчості та інноваціям у ігровій спільноті. Вони надають можливість початківцям розробникам ігор та ентузіастам продемонструвати свої навички та зробити свій внесок у розвиток ландшафту Terraria. Дозволяючи гравцям змінювати та налаштовувати свій досвід, гра стає платформою для співпраці, обміну ідеями та створення різноманітного та яскравого контенту Актуальність внесення змін у Terraria також поширюється на розвиток сильної та відданої спільноти. Спільноти моддингу об’єднують однодумців, які поділяють пристрасть до гри, заохочуючи активну участь, обговорення та співпрацю. Це відчуття спільності збагачує загальний ігровий досвід і заохочує постійний розвиток і підтримку гри. Загалом актуальність модифікацій у Terraria полягає в можливості розширити межі ігрового процесу, відкрити нові можливості та розвивати енергійну та творчу спільноту. Це дозволяє гравцям постійно відкривати для себе нові пригоди, випробування та досвід у улюбленому світі Terraria.
- ДокументМодифікація ігрових елементів оточення та персонажів для комп’ютерної гри «Террарія»(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Волох Максим АндрійовичСтворення модифікацій для “Terraria” є дуже актуальним і відіграє значну роль у спільноті гри та загальному досвіді. Модифікації дозволяють гравцям розширювати та налаштовувати “Terraria” за межі оригінального вмісту, відкриваючи світ можливостей. Моди можуть запроваджувати нові ігрові механізми, функції та завдання, покращуючи загальний ігровий процес. Вони можуть представляти нові локації, ворогів, головних ворогів, предмети, зброю, броню та аксесуари, розширюючи доступний вміст і надаючи гравцям нові завдання та нагороди. Модифікації можуть запроваджувати нові режими гри, покращувати багатокористувацьку гру або покращувати якість життя, роблячи гру приємнішою та доступнішою для більшого кола гравців. Моди дозволяють гравцям налаштовувати “Terraria” відповідно до своїх уподобань, підлаштовуючи гру відповідно до свого стилю гри чи бажаного досвіду. Гравці можуть змінювати або створювати нові предмети, візуальні елементи, музику чи звукові ефекти, що дозволяє їм створювати унікальні теми, естетику чи атмосферу у своїх світах. Моди надають можливість створювати власних NPC, завдання, діалоги та сюжетні лінії, дозволяючи гравцям формувати розповідь і занурюватися у свої власні пригоди. Модифікації подовжують довговічність “Terraria”, надаючи новий вміст і виклики, дозволяючи гравцям продовжувати досліджувати гру та насолоджуватися нею навіть після завершення вмісту базової гри. Моди пропонують безмежні можливості для відтворення, оскільки кожен мод може представити унікальний досвід і створити нову пригоду для гравців. Загалом, створення модифікацій для “Terraria” додає величезну цінність грі та спільноті. Моди приносять новий вміст, параметри налаштування та ігровий процес, що робить “Terraria” більш динамічною та персоналізованою пригодою. Вони сприяють залученню спільноти, співпраці та інноваціям, гарантуючи, що гра продовжує розвиватися ще довго після її першого випуску.
- ДокументПроектування мікросервісної архітектури для веб-сайту ВСП «ОТФК ОНТУ»(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Савінов Владислав СергійовичУ сучасному світі, де швидкість та ефективність є ключовими факторами, мікросервісна архітектура стає все більш популярною у розробці веб-додатків. Однією з важливих галузей, де ця архітектура може бути застосована з вигодою, є освітній сектор, зокрема сайти коледжів. Проектування мікросервісної архітектури для сайту коледжу відкриває безліч можливостей для поліпшення якості освітнього процесу та забезпечення зручності для студентів, викладачів та адміністраторів. Замість монолітної системи, де всі функції об'єднані в одному моноліті, мікросервісна архітектура дозволяє розбити функціональність на невеликі, незалежні компоненти - мікросервіси. Це підхід має кілька переваг. По-перше, розбиття системи на мікросервіси спрощує розробку, підтримку та масштабування сайту коледжу. Кожен мікросервіс може бути розроблений та підтримуваний окремо, що дозволяє розвивати його незалежно від інших компонентів системи. По-друге, мікросервіси можуть бути розгорнуті на різних серверах або контейнерах, що дозволяє гнучко розподіляти навантаження та забезпечувати стабільну роботу сайту. Крім того, мікросервісна архітектура дозволяє швидко впроваджувати нові функції та зміни без необхідності змінювати весь код сайту. Це забезпечує швидкий та ефективний розвиток сайту коледжу, а також дає змогу змінювати функції окремих компонентів без впливу на решту системи. У підсумку, проектування мікросервісної архітектури для сайту коледжу є важливим кроком у напрямку поліпшення освітнього процесу та забезпечення зручності для всіх учасників. Цей підхід дозволяє забезпечити гнучкість, масштабованість та швидкість розвитку системи, що стає невід'ємною частиною сучасного веб-розвитку.
- ДокументРеалізація логіки для ігрових об’єктів та елементів інтерфейсу 2D-гри в жанрі top down shooter(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Попов Денис СергійовичАктуальність теми. Для повноцінної роботи людини у суспільстві їй необхідно задовольняти основі потреби, як їжа, сон та відпочинок. Такий відпочинок може приймати різні форми і одною із таких форм є гра в цифрові ігри. Комп’ютерні ігри пройшли великий шлях, від нішевої галузі ІТ-ринку, до великого кластеру останнього та створення цілої індустрії. В наш час цифрові ігри мають велику жанрову, структурну, апаратну та цільову диференціацію, але одна з основних функцій ігор залишається незмінною – комфортне проведення часу під час відпочинку. Процес створення таких цифрових продуктів має певні складові, якість виконання котрих напряму впливає на якість відпочинку людини. Темою даного дипломного проектування є «Реалізація логіки для ігрових об’єктів та елементів інтерфейсу 2D-гри в жанрі top down shooter» і саме реалізація цих складових має важливий вклад у створення якісного цифрового ігрового продукту. Крім того, актуальність теми дипломного проектування зумовлена і тим, що процес створення зазначених в темі складових є типовим для ігор різних жанрів, отже робота по реалізації цих елементів – це вклад у відточення процесів розробки цифрових ігор інших жанрів. Реалізація зазначених в темі складових, дасть змогу краще зрозуміти процес розробки цифрових ігор, а також створити шаблони та модулі для подальшої розробки інших проектів такого типу. Також, виконання теми дипломного проекту допоможе більш детально дослідити принципи розробки цифрових ігор за допомогою актуальних програмних рішень та технологій. Такий підхід дозволить у подальшому створювати рішення на сучасній технологічній основі, не відриваючись від технологій розробки ігор. Основною метою роботи є реалізація важливих складових будь-якого ігрового продукту, як логіка ігрових об’єктів та елементів інтерфейсу.
- ДокументРеалізація поведінки штучного інтелекту та алгоритмів взаємодії з ігровим оточенням 2D-гри у жанрі top down shooter(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Мірошкін Андрій ВікторовичШтучний інтелект у комп’ютерних іграх пройшли великий шлях, від NPC здатних лише донести сюжетну інформацію, до персонажів - які самостійно переміщуються по карті і можу вести діалог з гравцем на основі нейромереж. І в наш час цифрові ігри мають велику жанрову, структурну, апаратну та цільову диференціацію. Темою даного дипломного проектування є «Реалізація поведінки штучного інтелекту та алгоритмів взаємодії з ігровим оточенням для персонажів 2D-гри у жанрі top down shooter» і саме реалізація цієї складової має важливий вклад у створенні якісного програмного продукту. Крім того, актуальність теми дипломного проектування зумовлена і тим, що процес створення штучного інтелекту важливий для ігор різних жанрів, отже робота по його реалізації – це вклад у розвинення будь-якого жанру ігр. Реалізація зазначених в темі складових, дасть змогу краще зрозуміти процес розробки цифрових ігор, а також створити алгоритми та шаблони для подальшого використання їх в інших проектах. Також, виконання теми дипломного проекту допоможе більш детально дослідити принципи реалізації NPC в іграх за допомогою актуальних програмних рішень та технологій. Такий підхід дозволить у подальшому створювати рішення на сучасній технологічній основі. Є реалізація штучного інтелекту та основних складових будь якої гри.
- ДокументРеалізація фізичної моделі автомобілю в 3D-просторі для ігрового додатку(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Головаченко Леонід ДмитровичГоловною темою даного дипломного проекту є «Реалізація фізичної моделі автомобілю в 3D-просторі для ігрового додатку», і сам процес реалізації цих компонентів відіграє важливу роль у створенні високоякісного цифрового ігрового продукту. Реалізація фізичної моделі автомобілю включає в себе вивчення та застосування фізичних законів, таких як кінематика, динаміка, механіка та інші принципи, що забезпечують правильну поведінку автомобіля в ігровому середовищі. Для досягнення високої якості фізичної моделі можуть бути використані спеціалізовані фізичні двигуни та власноручно розроблені функціональні схеми. Окрім реалізації фізичної моделі автомобілю, важливим аспектом дипломного проекту є розробка ігрової структури та стратегій. Це включає в себе проектування рівнів, завдань, системи управління гравцем, штучного інтелекту для ігрових противників та інших компонентів, які створюють цікавий ігровий досвід. Для досягнення успіху в розробці комп'ютерних ігор також важливо бути в курсі останніх тенденцій та технологій у галузі. Це дозволить використовувати новітні програмні рішення та технології для створення інноваційних ігрових продуктів, що відповідають сучасним вимогам та очікуванням гравців. Отже, виконання теми дипломного проекту з фокусом на реалізацію фізичної моделі автомобілю в 3D-просторі для ігрового додатку дозволить глибше вивчити принципи розробки цифрових ігор, розвивати навички використання сучасних програмних рішень та технологій, а також створювати інноваційні ігрові рішення, відповідні сучасним тенденціям у галузі.
- ДокументРозробка telegram-бота для відстежування оновлень сучасної літератури(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Борисков Данііл ЄвгеновичСучасні інформаційні технології та месенджери стали невід'ємною частиною нашого повсякденного життя. Вони забезпечують нам миттєвий зв'язок з іншими людьми та надають доступ до різних сервісів і контенту. Одним із таких популярних месенджерів є Telegram, який вирізняється своїми широкими можливостями для розробників. У рамках цього дипломного проекту пропонується розробка телеграм-бота, спеціально призначеного для відстеження виходу нових глав сучасної літератури. Сучасна література упродовж десятиліть користується величезною популярністю і має мільйони шанувальників по всьому світу. Однак стежити за регулярними оновленнями і виходом нових глав може бути непросто, особливо з огляду на кількість випущених серій, величезну кількість ресурсів для читання, нерегулярність перекладу і велику кількість цих самих перекладачів. Метою даного проекту є створення інтелектуального телеграм-бота, який автоматизує процес відстеження та надання інформації про вихід нових глав сучасної літератури. Бот буде інтегрований з платформою Telegram, що дасть змогу користувачам отримувати актуальні сповіщення та інформацію про вихід нових розділів на будь яких пристроях зі встановленим мессенджером. Основний акцент у цьому проекті буде зроблено на розробці ефективних алгоритмів збору та обробки даних, аналізі контенту, а також створенні зручного та інтуїтивно зрозумілого інтерфейсу для користувачів. В якості основної мови програмування для реалізації проекту обрано Python, який є потужним і гнучким інструментом для розробки телеграм-ботів. Цей дипломний проект є унікальною можливістю об'єднати в собі навички програмування, аналізу даних і розробки користувацького інтерфейсу. Він має великий потенціал для спрощення і поліпшення процесу отримання інформації про вихід нових глав сучасної літератури, що значно полегшить життя її фанатам і стане корисним інструментом для всіх, хто цікавиться цим популярним видом розваги.
- ДокументРозробка Telegram-боту та сайту для відстежування оновлень фільмів та серіалів(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Маковій Дмитро ВікторовичСучасний світ безперервно перетворюється під впливом стрімкого розвитку технологій. Інновації та зміни, які стали невід'ємною частиною нашого буття, мають глибокий вплив на різні аспекти нашого життя, включно зі сферою комунікацій. Технологічний прогрес призвів до появи безлічі комунікаційних платформ, які змінили наше уявлення про взаємодію з навколишнім світом. Месенджери стали незамінним інструментом для миттєвого обміну повідомленнями, даючи нам змогу залишатися на зв'язку з друзями, сім'єю і колегами в будь-який час і в будьякому місці. Однак важливість месенджерів не обмежується лише обміном текстовими повідомленнями. Вони надають можливості для передачі мультимедійного контенту, голосових повідомлень, відеодзвінків і навіть створення групових чатів для колективного спілкування. Особливе місце серед месенджерів посідає Telegram - одна з найпопулярніших і найбільш швидкозростаючих платформ комунікацій у світі. Telegram пропонує не тільки зручність і безпеку, а й розширений функціонал, що містить такі можливості, як канали для публікації контенту, групові чати, стікери, боти та багато іншого. Телеграм-боти, зі свого боку, являють собою програми, які автоматизують певні завдання і надають додаткові функції всередині Telegram. Вони дають змогу користувачам отримувати різну інформацію, робити замовлення, отримувати сповіщення, грати в ігри та багато іншого, всього лише взаємодіючи з ботом через текстові повідомлення. На сьогоднішній день Telegram належить до числа найбільш популярних месенджерів в Україні. Його початкова мета полягала в простому обміні повідомленнями між користувачами, але з плином часу Telegram претерпів значні зміни та вдосконалення. Тепер у співрозмовника будь-якого користувача може виступати не лише людина, а й автоматична програма - бот
- ДокументРозробка клієнтської частини для веб-сайту ВСП "ОТФК ОНТУ"(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Боровецький Юрій ДмитровичОсновний акцент у цьому проекті буде зроблено на розробці ефективних алгоритмів збору та обробки даних, аналізі контенту, а також створенні зручного та інтуїтивно зрозумілого інтерфейсу для користувачів. В якості основної мови програмування для реалізації проекту обрано Python, який є потужним і гнучким інструментом для розробки телеграм-ботів. Цей дипломний проект є унікальною можливістю об'єднати в собі навички програмування, аналізу даних і розробки користувацького інтерфейсу. Він має великий потенціал для спрощення і поліпшення процесу отримання інформації про вихід нових глав сучасної літератури, що значно полегшить життя її фанатам і стане корисним інструментом для всіх, хто цікавиться цим популярним видом розваги.
- ДокументРозробка комп’ютерної 2D-гри в жанрі вертикального скроллшутеру за допомогою ігрового двигуна Unity(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Єрьоменко Артем КостянтиновичВ наш час ігрова індустрія займає велику частину ІТ-сектору. Кількість комп’ютерних ігор, що виходить з кожним роком збільшується, а разом із тим розвивається способи та методи розробки ігор. Ігрова сфера існує не тільки за рахунок великих та дорогих ігор, навпаки більшу частину обороту складають невеликі проекти, тому такі проекти із простих жанрів завжди будуть актуальними для користувачів. Окрім того, ігрова індустрія сама в собі є актуальною, адже зараз знаходиться лише на початку свого становлення. Так само як і кіноіндустрія, ігрова сфера розпочиналась із малого та обмеженого. Перші ігри були створені на не придатних для цього пристроях, і так продовжувалось до тих пір поки не стали створювати ігрові автомати та ігрові консолі. В наш час цифрові ігри можна отримати майже на будь-який пристрій, в якого є вихід в інтернет. Оскільки ігрова індустрія актуальна в наші дні – актуальним є і способи створення цифрових ігрових продуктів. Цей процес має певні складові, які необхідно виконувати для створення кінцевого продукту. Темою мого дипломного проекту є «Розробка комп’ютерної 2D-гри в жанрі вертикального скролл-шутеру за допомогою ігрового двигуна Unity» і саме процес створення такої гри висвітлює основні етапи розробки проектів такого типу. Проте, створення гри в жанрі скролл-шутеру не є унікальною з точки зору процесу розробки, тому розробка подібного проекту дасть основу розуміння типових проблем розробки цифрових ігор взагалі. Реалізація окремих елементів гри дасть змогу краще розуміти етапи та процеси роботи у ігровому двигуні Unity, та покладе основу для розробки інших проектів за допомогою використання принципів модульної розробки. Зазначене вище вказує й на технологічну актуальність виконання теми дипломного проекту, адже для реалізації проекту цифрової гри необхідно буде використовувати сучасні засоби розробки
- ДокументРозробка оновленої версії сайту коледжу. Програмування системи управління контентом(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Хабібулін Ілля РуслановичУ сучасному світі веб-сайти є неодмінною складовою успішної діяльності багатьох організацій та навчальних закладів. Оскільки веб-розробка є динамічною та швидкозростаючою галуззю, яка постійно еволюціонує і пропонує нові можливості для створення інтерактивних та цікавих веб-додатків, у сучасному світі, де інтернет використовується мільйонами людей, розробка ефективного та зручного веб-сайту стає вирішальним фактором для досягнення успіху та конкурентоспроможності організацій. Сайт коледжу відіграє ключову роль у взаємодії зі студентами, викладачами, абітурієнтами та іншими зацікавленими сторонами. Однак, з часом старий веб-сайт може стати застарілим та не задовольняти сучасні вимоги щодо зручності використання, функціональності та дизайну. Це викликає необхідність розробки оновленої версії веб-сайту коледжу, що дозволить покращити користувацький досвід, забезпечити зручний доступ до інформації та послуг, а також сприяти більш ефективній комунікації між усіма зацікавленими сторонами. В рамках даної дипломної роботи поставленне завдання розробити оновлену версію веб-сайту коледжу, з фокусом на програмуванні системи управління контентом. Дана ціль - створення інтерактивної та привабливої платформи, яка надасть користувачам зручність та легкість використання, адаптовану під різні пристрої та забезпечить ефективне управління контентом веб-сайту. Процес розробки оновленої версії сайту коледжу передбачає використання сучасних технологій веб-програмування, планується звернення уваги на адаптивний дизайн, щоб забезпечити оптимальне відображення сайту на різних пристроях: комп'ютери, смартфони, планшети.
- ДокументРозробка програми для генерації повідомлень і зображень за допомогою штучного інтелекту(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Сілаєв Ігорь ГенадійовичШтучний інтелект (ШІ) - це наука та технологія, що займаються розробкою інтелектуальних машин і комп'ютерних програм. Ці системи прагнуть розуміти та моделювати людський інтелект, але вони не обмежені виключно біологічно відтворюваними методами. На 2021 рік дослідники використовували наступну класифікацію типів штучного інтелекту: Артифіційний суперінтелект (Artificial Super Intelligence, ASI) - гіпотетичний штучний інтелект, який не лише здатен репродукувати найвищі здібності людини, але й перевершити їх. Прихильники ASI вважають, що він зможе проникнути в думки та почуття людини з метою підкорення її волі. Див. Суперрозум: наукова фантастика або реальне майбутнє штучного інтелекту? Штучний загальний інтелект (Artificial General Intelligence, AGI) також є гіпотетичним і знаходиться на рівні розуму, нижчому за ASI. Прихильники AGI обмежені у своїх переконаннях можливістю створення машин, здатних принаймні виконувати ті самі дії, що і людина. Слабий, або обмежений інтелект (Artificial Narrow Intelligence, ANI) виявляється у поведінці машин як слабкі натяки на розум (тому його називають слабким). Він призначений лише для виконання вузького кола визначених завдань (тому його називають вузьким). У випадку ANI неможливе жодне незалежне від людини автономне поведінка або самостійний розвиток. Системи, що використовують ANI, можуть існувати лише у тому вигляді, в якому їх створив людина і навіть теоретично не можуть вийти поза його контроль. Інтелект (від лат. intellectus) або розум - це психологічна якість, яка включає здатність адаптуватися до нових ситуацій, вчитися і запам'ятовувати на основі досвіду, розуміти і застосовувати абстрактні концепції і використовувати свої знання для управління навколишнім середовищем. Інтелект є загальною здатністю пізнання та вирішення проблем, що поєднує всі пізнавальні здібності людини, такі як сприйняття, пам'ять, мислення та уяву
- ДокументРозробка програмного забезпечення для вивчення математики(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Гранкін Дмитро ПавловичІнформатизація освіти - один з основних напрямів процесу інформатизації, продиктований потребами сучасного суспільства, у якому головним рушієм прогресу є індивідуальний розвиток особистості. Вона має забезпечити впровадження в практику програмно-педагогічних розробок, спрямованих на інтенсифікацію навчального процесу, вдосконалення форм і методів організації навчання [1]. Основною метою всіх інновацій в освітній галузі є сприяння переходу від механічного засвоєння учнями знань до формування вмінь і навичок самостійно здобувати знання. Успішність розв’язання цього завдання значною мірою залежить від мети використання комп’ютера в навчальному процесі, якості й можливостей програмного забезпечення та від того, яке місце посяде комп’ютер в системі дидактичних засобів [2]. Запровадження інформаційних технологій у початковій ланці – це не данина моді, а необхідність сьогодення, оскільки більшість дітей ознайомлюються з комп’ютером набагато раніше, ніж це їм може запропонувати школа. Ні для кого вже не є новиною необхідність широкого застосування електронних засобів навчання під час вивчення будь-якого предмету [3]. Батьки витрачаючи великі кошти на придбання комп’ютера для дитини з метою, насамперед, забезпечити нащадка гарним засобом навчання, іноді не розуміють, що сам по собі комп’ютер буде виконувати лише ті функції, які у нього закладуть, тому дуже часто комп’ютер стає не помічником у навчанні, а потужною, часом – непереборною перепоною останньому, коли у дитини виникає ігрова або Інтернет залежність [4]. Тому саме вчитель має виховувати бажання застосовувати улюблену іграшку для здійснення навчання. Технологія – це наука про способи розв’язання задач людства за допомогою технічних засобів.
- ДокументРозробка програмного забезпечення для вивчення української мови(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Єрошенко Микола СергійовичМова відіграє головну об'єднуючу роль у процесі виникнення нації, етносу, держави. На етнічному рівні самоусвідомлення, саме спільна мова, релігія та звичаї надає народу відчуття загальної єдності й водночас виокремлює його зпоміж інших народів. Народ зберігає себе доти доки спілкується власною мовою. Людина, що послуговується чужими думками втрачає повагу до себе і може ніколи не досягти успіхів. Народ, що послуговується чужою мовою, приречений на відсталість у багатьох сферах життєдіяльності, на зневагу інших народів. Важливість мовного фактора в розбудові Української держави добре розумів уряд гетьмана Скоропадського. За якихось півроку в Україні було відкрито два державні університети, майже 150 українських гімназій, Національну галерею мистецтв, Українську Національну бібліотеку, засновано Державний Український архів тощо. Масовими тиражами видавались українські підручники, україномовна белетристика, українізовувалося військо
- ДокументРозробка програмного забезпечення для ознайомлення із холодильною технікою(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Куріс Максим АндрійовичСучасна інформаційна революція радикально міняє не лише матеріальне, але і духовне виробництво - виробництво знань. Фізичним носієм інформаційних технологій, їх інструментом є персональний комп'ютер (ПК), без використання якого неможливо представити будь-яку змістовну інтелектуальну працю. Володіння комп'ютером розглядається як обов'язкова якість готового до праці фахівця у багатьох сферах людської діяльності. Необхідною вимогою, що пред'являється сьогодні до фахівців в області економіки, техніки, ряду інших галузей людської діяльності, є професійне володіння персональним комп'ютером, що у свою чергу вимагає глибоких знань в області комп'ютерних технологій, певних навичок і специфічного стилю мислення. Освітня сфера не стала виключенням. Комп’ютерна техніка, а саме навчальне програмне забезпечення широко використовується у навчальному процесі а також при самопідготовці. Особливо важливим це стало у період пандемії Covid 19 та воєнного стану. Навчальне програмне забезпечення (НПЗ) - це програма, що забезпечує інструменти для вчителів та учнів для полегшення навчання [1]. У авіації, судноводінні, ракетно-космічній техніці, тобто в тих областях, де навчання на натурному об'єкті пов'язане з великими витратами, а часом і з небезпекою виникнення аварійних ситуацій знайшов застосування такий вид НПЗ як комп’ютерні тренажери. Застосування тренажерів, тобто об'єктів, в тому або іншому ступені відтворюючих натурний об'єкт експлуатації, дозволяє персоналу, що навчається, отримати навички експлуатації і найбільш ефективного використання устаткування, що дає можливість надалі, в умовах нормальної експлуатації уникнути багатьох ускладнень і аварійних ситуацій.
- ДокументРозробка програмного забезпечення для підбору дієтичного харчування(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Іщенко Андрій ВіталійовичПравильне харчування відіграє важливу роль у збереженні здоров'я та профілактиці захворювань. Розробка програмного забезпечення для підбору дієтичного харчування може сприяти свідомому вибору продуктів та формуванню здорових харчових звичок у користувачів. Ця тема дипломної роботи є актуальною з кількох причин. По-перше, існує зростаючий інтерес до здорового способу життя в сучасному суспільстві. Багато людей стають більш усвідомленими про своє здоров'я та харчування і шукають способи покращити свої харчові звички. Це створює попит на дієтичні програми та додатки, які можуть допомогти в плануванні та контролі харчування. По-друге, проблема з харчуванням та ожирінням стає все більш поширеною. За останні роки кількість людей з ожирінням значно зросла, що має серйозні наслідки для громадського здоров'я. Розробка програмного забезпечення, яке допомагає контролювати раціон та підбирати дієтичні страви, може бути ефективним інструментом у боротьбі з цією проблемою. Крім того, кожна людина має унікальні харчові потреби та обмеження, пов'язані зі станом здоров'я, фізичною активністю, алергіями, хворобами тощо. Розробка програмного забезпечення, яке враховує ці індивідуальні фактори, може допомогти кожній людині підібрати оптимальний раціон з урахуванням її потреб і обмежень. Завдяки технологічному розвитку та доступності, програмне забезпечення для підбору дієтичного харчування стає доступним широкій аудиторії. Люди зможуть легко отримувати необхідну інформацію про свої дієтичні потреби та отримувати персоналізовані рекомендації.
- ДокументРозробка програмного забезпечення розпізнавання образів у системі Matlab для обробки світлин(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Бабій Кирил ОлеговичУ повсякденне життя, як і в корпоративне так в промислове середовище починають впроваджуватися технології, що поступово стирають грань між реальним і віртуальним простором. Це вимагає нового якісного рівня повсюдно впроваджуваних технологій розпізнавання. Наразі сфера застосування розпізнавання, що вважалася найскладнішими раніше, сьогодні цілодобово вирішуються мобільними пристроями пересічних громадян. Комп'ютеризовані простори з вираженою топологією, ускладнений штучний інтелект в комп'ютерних іграх різного призначення вимагають нових ідей і підходів, нового рівня точності і швидкості розпізнавання образів.
- ДокументРозробка програмного забезпечення системи планування домашніх справ "Сімейний органайзер"(ВСП "ОТФК ОНТУ", Відділення Комп`ютерних систем, 2023) Томашевський Артем ВіталійовичОрганайзер являється засобом керування часом. Попереднє планування справ допомагає підвищити ефективність будь-якої діяльності, як особистої, так і професійної. Комп’ютерна програма-органайзер — це комп’ютерна програма, що відноситься до прикладного програмного забезпечення і призначена для накопичення інформації користувача, а потім оперативного пошуку по ній, організації справ і контролю за їх виконанням, відслідковування визначених користувачем подій. Являється однією із форм персонального органайзера. Написання даних програм можливе різноманітними мовами програмування і в різних середовищах розробки. Функції типової комп’ютерної програми-органайзера пов’язані із забезпеченням роботи наступних підрозділів: календар; записна книжка; менеджер контактів(адресно-телефонна книга); події, прив’язані до певної дати(свята, зустрічі); годинник; калькулятор. Сфери застосування і вимоги до органайзерів досить різноманітні, тому існують різні версії, які можуть не містити деяких функцій, вказаних вище, проте мати певні специфічні додатки, необхідні конкретній категорії користувачів. Особисті інформаційні системи (програма-секретар). Вони дозволяють проводити планування особистого часу, своєчасно нагадують про початок запланованих заходів, ведуть персональні та інші карточки з можливістю автоматичної вибірки інформації, ведуть персональні інформаційні записники для збереження різноманітної особистої інформації. Органайзер – програма, призначена для накопичення інформації користувача, а потім оперативного пошуку по ній, організації справ і контролю за їх виконанням, відслідковування визначених користувачем подій. Завданням роботи є створення програми – органайзера для планування робочого часу, ведення записної книжки, управління пріоритетами нотаток, нагадування. До складу додатка повинні входити: записна книжка, годинник, календар.