Том 10 № 3
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Том 10 № 3 за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 12 з 12
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ АДАПТАЦІЇ КОМУНІКАТИВНОЇ СКЛАДОВОЇ КОМПЛЕКСУ МАРКЕТИНГУ ВИНОРОБНОГО ПІДПРИЄМСТВА (НА ПРИКЛАДІ ПРАТ «КНЯЗЯ ТРУБЕЦЬКОГО»)(2018) В. М. Фомішина, Н. Є. ФедороваУ статті обґрунтовано важливість пристосування підприємства до мінливого зовнішнього сере-довища його функціонування. Висвітлено категорію «адаптація комунікативної складової комплексумаркетингу» підприємства. Дано методику визначення рівня адаптації комунікативної складової ком-плексу маркетингу виноробного підприємства. Охарактеризовано зовнішнє середовище виноробнихпідприємств Херсонської області у 2013-201 7 рр. Визначено елементи внутрішнього середовища підп-риємства виноробної промисловості (на прикладі ПрАТ «Князя Трубецького»). Встановлено наявнийрівень адаптації комунікативної складової комплексу маркетингу підприємства. Виявлено взає-мозв’язок між рівнем адаптації комунікативної складової комплексу маркетингу та валовим прибуткомпідприємства. Визначено невикористані можливості підвищення ефективності функціонування підпри-ємства за рахунок зростання рівня адаптації комунікативної складової комплексу маркетингу.
- ДокументСТРАТЕГІЧНІ РІШЕННЯ ПРОСУВАННЯ НА РИНОК ІННОВАЦІЙНОГО ПРОДУКТУ ЗІ ВТОРИННОЇ СИРОВИНИ ВИНОРОБСТВА(2018) В. В. Лагодієнко, О. М. Голодонюк, В. В. МільчеваВ даній статті розглянуто процес формування стратегічних рішень просування на ринок інно-ваційного продукту зі вторинної сировини виноробства на прикладі ПрАТ «Одесавинпром», розробле-но чотири функціональні стратегії згідно з кожним елементом комплексу маркетингу для підприємства,наведений приклад вдало організованої рекламної кампанії для просування нового товару виробника.Нестабільність ринкового середовища, жорсткість та мінливість його зовнішніх та внутрішніх факторівпотребують точного та розсудливого прогнозу результатів діяльності підприємства. Низькі показникирозвитку інноваційної сфери в Україні порівняно з підприємствами інших країн світу є причиною низь-кого рівня конкурентоспроможності і, як результат, нестійкого економічного розвитку. Управління інно-ваційною діяльністю підприємства в першу чергу передбачає обов’язкове безупинне вдосконаленнявиробничого процесу шляхом пошуку, відбору, розробки та впровадження інноваційних концепцій,формування банку інноваційних ідей та методів їх результативної реалізації, виявлення найгострішихпроблем інноваційного розвитку та шляхів їх подолання, тощо [3].Таким чином, правильно обрана стратегія є не тільки результатом, але й ефективним механіз-мом плідного стратегічного планування. Вона мобілізує використання науково-технічного, виробничо-технологічного, фінансово-економічного, соціального і організаційного потенціалу підприємства в ви-значених напрямках, що є основою його конкурентоспроможності.
- ДокументОБЛІК РОЗРАХУНКІВ З ОПЛАТИ ПРАЦІ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ(2018) К. О. Васьковська, Г. Б. Пчелянська, О. О. КоханУ статті викладено та розглянуто особливості бухгалтерського обліку розрахунків з оплатипраці працівникам підприємства з метою удосконалення системи обліку, а саме поліпшення організаціїобліку розрахунків з оплати праці з метою вирішення актуальних питань розвитку бізнесу шляхом при-йняття дієвих управлінських рішень.Вагому частку в собівартості продукції займають саме витрати на оплату праці працівникам пі-дприємства. Для ефективного розвитку підприємству необхідно детально вивчати структуру цих ви-трат, стимулювати зацікавленість працівників (мотиваційні заходи) для підвищення продуктивності їхпраці, контролювати темпи підвищення розміру заробітної плати по відношенню до росту продуктив-ності праці, впровадження автоматизації облікового, аналітичного та контрольного процесу обліку ро-зрахунків з оплати праці.
- ДокументАНАЛІЗ КЛАСИФІКАЦІЙ ІННОВАЦІЙ ЗА РІВНЕМ НОВИЗНИ(2018) О. В. КоліщукУ статті розглянуті види класифікацій інновацій в залежності від рівня новизни. Проаналізованоосновні підходи класифікації інновацій вітчизняними і зарубіжними дослідниками. Зокрема, розглянутокласифікації інновацій за роллю в реалізації цілей, за значенням для реального напрямку діяльності,за інтенсивністю інноваційних змін, за рівнем об'єктивного сприйняття, за причинами виникнення, зарівнем новизни, за інноваційним потенціалом, за новизною місця впровадження та за характером досвого попередника. Визначено основні чинники, які лягли в основу згаданих класифікацій, аргументо-ваний висновок, що в основі перерахованих видів класифікацій знаходиться модель класифікації, за-пропонована німецьким вченим Г. Меншем, яка є найбільш об'єктивною і уніфікованою і дозволяє ви-користовувати її на всіх етапах життєвого циклу інновацій з метою прискорення процесу визначеннярівнів інновацій в залежності від їх новизни і можливості практичного втілення. Вперше надано єдинийпідхід поєднання більше десятка існуючих класифікацій інновацій в основі яких є підхід запропонова-ний Г. Меншем. Використання єдиного підходу щодо класифікації інновацій за рівнем новизни маєпрактичне значення з метою пришвидшення класифікації інновацій для прийняття оперативних управ-лінських рішень. В статті надано єдину класифікацію інновацій, що дає можливість класифікувати ін-новації за рівнем новизни, за видом об’єкта, за місцем в системі підприємства, за змістом діяльності,за причинами виникнення, за географічним чинником, за частотою застосування, за напрямом реалі-зації, за формою, за рівнем планування, за суб’єктом створення, за швидкістю поширення, за масові-стю використання, за результативністю, за характером задоволення потреб споживачів та за призна-ченням інновацій.
- ДокументCREATION OF LOCAL WINES AS A METHOD OF FORMATION OF COMPETITIVE ADVANTAGES OF THE WINERY(2018) M. Braiko, O. Solodova, O. Golubyonkova, А. BraikoThe article proves the practicability of producing wine from local grapes for Ukrainian wineries. Thesubstantiation is based on the construction of five levels of goods and consumer values. The fifth level is awine that has a unique style: its character, temperament, expresses the peculiarities of the area where it isproduced. It has directed therapeutic properties due to the maximum content of nutrients from certain varieties of grapes and innovative technology. A business model of wine production in the chateau format hasbeen proposed. The mission, goals and strategies for such production have been developed. The mission isthe production of unique wines and the revival of winemaking traditions and wine consumption culture inUkraine. Target audience of consumers and competitive advantages have been determined. It is advisableto determine a competitive strategy for focusing on the manufacture of local wines. The marketing strategy ofgrowth has been proposed - the strategy of developing a new product. Namely - the organization of a fullproduction cycle for the manufacture of dry white table wines from the grapes of the new breeding generation by author's blend schemes. Market research has shown that production of local wines may become acompetitive advantage of Ukrainian winemakers for a rather long period of time. The competitive advantagesof "Chateau", which produce local wines, allow us to work effectively on the national and international markets.
- ДокументMETHODS OF THE ANALYSIS OF THE DEBTS RECEIVABLE: MODERN ASPECT(2018) T. Stupnytska, O. Volodina, L. Holovachenko, Yu. VasylievaNowadays one of the most important questions of the financial accounting is not only accounting butthe analysis of debts receivable as well. The results of the analysis can influence the financial condition,competitiveness, volume and structure of the money stock and velocity of the enterprise cash circulation.The efficiency of management of debts receivable of the economic entity depends on carrying out of its substantial and systematic analysis. The importance of the debts receivable analysis increases in the period ofinflation, when the immobilization of the own funds becomes quite unprofitable.The analysis of the economic publications concerning the question of the debts receivable analysishas been conducted in the article, the methods of estimation of its condition and quality have been considered.In the process of making management decisions there are unsolved questions concerning the debtsreceivable analysis and it testifies to the necessity of improvement of its analysis methods and further development. Proper and timely analysis of debts receivable will allow to make efficient management decisions asfor paying back the debts and to predict timely cash revenues.
- ДокументІНТЕГРАЦІЙНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ ЗЕРНОВИХ БАГАТОФУНКЦІОНАЛЬНИХ КООПЕРАТИВІВ В УКРАЇНІ(2018) О. В. НікішинаУ статті досліджено проблемні аспекти дії формальних інститутів у сфері зернової кооперації,визначено причини їх інституційної неспроможності в українських реаліях. Доведено необхідність зміниметодологічного підходу до формування програмних документів для реалізації потужного потенціалукооперації індивідуальних зернових господарств. Обґрунтовано сутність інтеграційного підходу, якийакцентує увагу на становленні й розвитку ефективних форм взаємодій між кооперативами, інституціями,ринковими суб’єктами на засадах узгодження їх економічних інтересів для досягнення цільового орієн-тиру. Держава шляхом використання селективних заходів ініціює створення і підтримку цільового лан-цюга доданої вартості, здатного об’єднати учасників процесу відтворення стратегічних видів зерновихкультур. Обґрунтовано головні етапи, умови взаємодій учасників та очікувані ефекти програми розвиткузернових багатофункціональних кооперативів в Україні. Підкреслено можливість їх відтворювальногорозвитку без державної підтримки за умови формування злагодженої системи інтеграційних взаємодійміж кооперативами та учасниками процесу відтворення.
- ДокументПРОБЛЕМИ МОТИВАЦІЇ ПЕРСОНАЛУ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ(2018) В. І. Колесник, С. Ю. ВігуржинськаВ статті розглянуто проблеми теорії та практики мотивації персоналу на підприємствах харчо-вої промисловості. Визначаються проблеми сьогодення, що пов’язані з науково-практичною інтерпре-тацією сутності мотивації, з впливом галузевої специфіки на професійну підготовку управлінців, а та-кож із функціонуванням та ефективністю системи мотивації персоналу на підприємствах харчовоїпромисловості. Окреслюються шляхи подолання вказаних проблем. Запропоновано системний підхіддо підвищення ефективності управління мотивацією персоналу, який полягає в професійній реалізаціїмотиваційної функції менеджменту, спираючись на спеціальні принципи, на інтеграцію мотиваційноїфункції з іншими функціями менеджменту та наступному послідовному застосуванні в якості інструме-нтів реалізації функціональних можливостей мотивації – методів менеджменту. Обґрунтовано необ-хідність професіоналізації управлінської праці в площині практичної реалізації потенціалу мотивації якфункції менеджменту.
- ДокументФОРМУВАННЯ ПЕРЕДУМОВ ЕКСПОРТНОЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ АГРОПРОДОВОЛЬЧОГО КОМПЛЕКСУ УКРАЇНИ(2018) О. П. Ощепков, О. С. МагденкоВ статті розглядаються питання розвитку підприємств агропродовольчого комплексу, та ви-значення передумов розробки експортної стратегії подальшого їх розвитку. На підставі дослідженнярізних понять і підходів до формування стратегій розвитку, авторами надано власна трактовка до пе-редумов формування експортної стратегії. Це виділення ресурсної стратегії, техніко-технологічної тасоціально-економічної стратегій, які відображають розвиток підприємства як складної соціально-економічної системи.Стратегія – це сукупність форм, методів і способів організації довгострокових напрямів діяль-ності з реалізації мети або місії підприємства. В процесі розробки стратегії важливо враховувативплив зовнішніх і внутрішніх факторів, неврахування яких може привести до ризику втрати значнихресурсів. Тому значна увага має приділятися таким аспектам, як: хто буде реалізовувати експортнустратегію та рівень його компетенції, ступінь державної підтримки підприємств в частині отриманняінвестицій та впровадження інновацій, здатність підприємств забезпечувати конкурентні переваги зарахунок якості та безпеки експортної продукції.
- ДокументFORMATION OF THE MODEL OF THE PUBLIC-PRIVATE PARTNERSHIPS AS AN INSTRUMENT FOR REGULATION OF THE SOCIO-ECONOMIC DEVELOPMENT OF AGRICULTURAL SECTOR(2018) O. NikoliukIn the article the author's model of public-private partnership, which was developed based on its keyprinciples and functions of the subjects of state-agricultural partnership in the agrarian sphere has been proposed. The factors that affect the efficiency of formation and development of the public-private partnershipsplay a key role in restoring agricultural production. The author states that the task of further reducing administrative barriers as one of the key factors in the development of agrarian production remains relevant. Today, from the side of the state, the formation and effective development of partnerships with agrarian business is determined by a number of contradictions and obstacles on the path to modernization of the agrariansector, which must be eliminated with the help of the proposed models of public-private partnership.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ВНУТРІШНЬОГОСПОДАРСЬКОГО КОНТРОЛЮ РОЗРАХУНКІВ З ПОКУПЦЯМИ ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ГОТОВОЇ ПРОДУКЦІЇ(2018) Т. Д. Маркова, Л. М. Головаченко, М. М. Стрепенюк, Г. А. РимарУ статті розглядається сутність поняття «внутрішньогосподарський контроль», «система внут-рішньогосподарського контролю», теоретичні та практичні особливості контролю готової продукції тарозрахунків з покупцями та замовниками на підприємстві. На базі дослідження та узагальнення сфор-мовано власні етапи внутрішньогосподарського контролю готової продукції. Пропонується перелік ін-формаційних джерел в системі внутрішньогосподарського контролю готової продукції та розрахунків зпокупцями та замовниками. Обґрунтовано низку ймовірних порушень при здійснені внутрішньогоспо-дарського контролю. Рекомендовано методичні прийоми для виявлення порушень під час внутрішньо-господарського контролю готової продукції та розрахунків з покупцями та замовниками.
- ДокументПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ОБОВ’ЯЗКОВИХ КОМПОНЕНТІВ ОБЛІКОВОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА(2018) Л. В. Іванченкова, Г. О. Ткачук, Л. Б. СклярПроведено аналіз нормативно-методичного забезпечення організації обліку та контролю, сис-тематизовано обов’язкові розділи (складові) облікової політики підприємств харчової промисловості.Виділено п’ять розділів облікової політики залежно від завдань контролю бухгалтерського обліку в си-стемі корпоративного управління (забезпечення достовірності оцінки активів та пасивів, визначенняфінансового результату, контроль рівня витрат, ефективність організації бухгалтерського обліку тазабезпечення достовірності звітної інформації). За результатами аналізу змісту кожного розділу за-пропоновано додаткові складові, які відображають особливості оцінки облікових статей на підприємс-твах харчової промисловості. Узагальнено інформацію про варіантність облікової політики за окреми-ми складовими, виходячи з умови діючого законодавства щодо включення до наказу про облікову по-літику тільки тих положень, які надають можливість вибору із декількох варіантів. Досліджено варіант-ність вибору кількісних критеріїв суттєвості облікової інформації. Зроблено висновки щодо впливу діє-вості обраної облікової політики на достовірність, достатність та прозорість звітної інформації.