Том 11 № 1
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Том 11 № 1 за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 13 з 13
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВІДТВОРЮВАЛЬНИЙ МЕХАНІЗМ СТИМУЛЮВАННЯ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ ОРГАНІЧНОЇ ПРОДУКЦІЇ(2019) О. В. Нікішина, О. М. МуратовУ статті обґрунтовано сутність та складові відтворювального механізму стимулювання розвиткувітчизняного органічного ринку. Досліджено взаємопов’язаність інституційних заходів підтримки органіч-ного виробництва у площині забезпечення розширеного відтворення ресурсів у секторах ринку та фор-мування внутрішнього попиту на органічну сировину. Проведено оцінку пов’язаних проблем відтворюва-льного розвитку суб’єктів внутрішнього ринку органічної продукції, зокрема, індивідуальних аграрних гос-подарств і підприємств із виробництва продуктів дитячого харчування. Зроблено висновок про те, щостановлення вітчизняного органічного ринку відбувається на основі сировинної моделі розвитку аграрно-го ринку із формуванням типових структурних дисбалансів, притаманних ринку неорганічної аграрноїпродукції. Доведено доцільність розробки та впровадження відтворювального механізму стимулюваннярозвитку вітчизняного ринку органічної продукції на базі європейської практики, адаптованої до українсь-ких реалій. Обґрунтовано цільові орієнтири, систему принципів, компонентів та очікуваних ефектів відт-ворювального механізму стимулювання розвитку органічного ринку України. Показано його зв'язок ізстановленням основ інклюзивної «зеленої» економіки.
- ДокументAPPLICATION OF THE "BLUE OCEAN" STRATEGY IN UKRAINIAN WINEMAKING INDUSTRY(2019) S. Didukh, V. AounThe research examines the nature and characteristics of the "blue ocean" strategy application in ahighly competitive environment, the theoretically grounded the necessity and sequence of the implementtion of the Blue Ocean Strategy in the wine industry of UkraineThe paper proposes a new strategic channel for the wine industry in Ukraine based on a survey of50 potential consumers of wine products, divided into 3 target groups. We have built the strategic outline forthe winemaking market of Ukraine, identified key competitive factors and their significance. Based on theanalysis, the directions for the implementation of the “blue ocean” strategy for wine producers were prposed: creation of a new innovative value for consumers, for whfactors of competition and to strengthen only those that are of importance to the consumer: the localization ofproduction and its naturalness; ease of choice; ease of perception of products.Proposals for the creation of the “blue ocean” in the winemaking industry of Ukraine were presented:producers should discard the factors “oenological terminology” and “expenses for indirect marketing”, weken the factors “breadth of the assortment”, “prestige of the wineryThe research presents an assessment of the effectiveness of the “blue ocean” strategy implementtion using the example of the “Shabo” winemaking company based on the assessment of the attractivenessof the wine market and the assessment of the company competitiveness.It is shown that the "blue ocean" strategy implementation will increase the level of the companycompetitiveness, and this strategy can be effective in the current market conditions.
- ДокументINFORMATION SYSTEMS AND TECHNOLOGIES IN THE PROCESS OF EVALUATION ACTIVITIES(2019) T. Markova, K. Vaskovska, G. Pchelianska, O. VolodinaThe article examines the essence of the concept of «evaluation activity» and approaches to its definition. The study shows the six main types of evaluation methodologies: methodology without calculations,target methodology of formation, methodology of the final approach, target methodology of formation, finalmethodology based on the criteria and methodology of formation on the basis of the criteria. The three maincomponents of the system cycle to the organization of information support by automated information management systems of evaluation activity have been formulated and substantiated. The advantages and disadvantages of information systems and technologies used in the process of evaluation, accounting, analyticaland control in order to generate economic information have been analyzed. The problem issues were investigated and the necessity of application of information systems at the stage of transactional processes wassubstantiated. The statistical dynamics of the number of enterprises using computers and the share of theaverage number of employees (including full-time and supplementary staff members), who used the computer, in % to the average number of employees of the enterprise, was analyzed.
- ДокументСПЕЦИФІКА ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ АУТСОРСИНГУ, АУТСТАФІНГУ ТА ЛІЗИНГУ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ(2019) К. Б. Козак, Б. В. МироненкоЗа останні роки все більша кількість організацій в Україні та світі у своїй роботі віддає перевагуаутсорсинговим партнерським відносинам, а також інструментам аутстафінгу та лізінгу персоналу. Дна стаття присвячена дослідженню специфіки інноваційних технологій у сфері управління людськимиресурсами. У статті висвітлено основні особливості, відмінності, зміст та критична оцінка понять аусорсинг, аутстафінг та лізинг персоналу. Виявлено переваги та обмеження у викоргової моделі залучення персоналу на підприємства, аутстафінгу та лізінгу. Проведено аналіз антикрзового методу застосування аутсорсингу за допомогою поділу існуючого персоналу компанії на трикатегорії з урахуванням результатів об’єктивноЗ’ясовано особливості ринку аутсорсингових, аутстафінгових та лізингових послуг щодо управлінняперсоналом в Україні та основні тенденції у цій сфері.
- ДокументTHE INNOVATIVE WAY OF OVERCOMING OF FOOD INDUSTRY ENTERPRISES PROBLEMS(2019) H. NemchenkoUkrainian sustainable development envisages the food industry reforming and the formation of amodern structure of the national economy. Regional financial decentralization should help to solve this problem. Fiscal decentralization should optimize the economic interests of agricultural, food businesses, regionsand the state. The analysis of the formation of the modern food industry structure in the conditions of financial decentralization was presented in the works of many scientists: both national and foreign ones. However, so far there is no single correct decision. All this makes the problem of improving the structure of the foodindustry relevant. It has been substantiated that financial decentralization should optimize the economic interests of enterprises, regions and the state. It is impossible to separate the management of the food business and the region. It may be about managing the food business and the region at the same time.For the rapid development of the food industry, only lending under current conditions is not enough,and sometimes impossible. All this involves the creation of a regional food industry support fund that wouldstimulate the production and consumption of environmental products, introduce innovative technologies, helpto reconstruct, modernize and, in some cases, re-profile enterprises, providing them with benefits, subsidies,and subventions.
- ДокументРОЛЬ РИНКУ ЦІННИХ ПАПЕРІВ В ЕКОНОМІЦІ ДЕРЖАВИ (НА ПРИКЛАДІ США)(2019) П. В. Іванюта, В. Л. ГорбаневичОбґрунтована необхідність дослідження ринку цінних паперів, що полягає у розкритті процесівфункціонування ринкових відносин в економіці держави, де основна увага приділяється зміні відсотко-вих ставок, вартості грошей та цінних паперів, кредитної політики комерційних банків тощо, які відо-бражаються на економіці держави – на прикладі США.Сутність функціонування ринку цінних паперів у США полягає у тому, що він поділяється на бір-жовий і позабіржовий, або, іншими словами, первинний і вторинний ринки. А стан функціонування ри-нку цінних паперів у США на сьогоднішній день відображає ті реалії і фундаментальні принципи, якимибули побудовані фінансові ринки у 50 - 90-ті рр. XX ст. Саме це вищезазначене й уповільнює стрімкуперебудову й осучаснення фінансових ринків, властиве для останніх кількох років.Також слід зазначити особливості державного регулювання ринку цінних паперів у США, що по-лягають у втручанні у діяльність фондових бірж та виділення коштів для активізації кредитних опера-цій спільно з банківськими установами.
- ДокументFORMATION OF LEADERSHIP QUALITIES AND SOCIAL RESPONSIBILITY OF THE MODERN MANAGER IN ODESSA NATIONAL ACADEMY OF FOOD TECHNOLOGIES(2019) O. Kalaman, O. Kananykhina, A. Solovey, P. BeznisThe relevance of this topic is determined by the need for the formation of students’ leadership skillsand their personal social responsibility that will allow graduates to master the skills to work in a team, to bean effective manager of enterprise of any level. The article analyzes the prospects for the development ofleadership qualities of future managers using paradigm of the organization of this work at the Faculty ofManagement, Marketing and Logistics of Odessa National Academy of Food Technologies. Such indicatorsof the development of leadership abilities of future managers as intellectual-creative, organizational, sociallycommunicative and others were used. The analysis showed that students of the Faculty of Management,Marketing and Logistics have sufficiently developed personal qualities necessary for the current leadership.In this regard, indicators characterizing largely the development of leadership qualities, social responsibility,communicative and organizational abilities of students have been considered in the article.
- ДокументСТАН ТА РЕЗУЛЬТАТИ ТОРГІВЛІ АГРОПРОДОВОЛЬЧИМИ ТОВАРАМИ МІЖ УКРАЇНОЮ І ЄВРОПЕЙСЬКИМ СОЮЗОМ(2019) П. О. Антонюк, О. П. Антонюк, Т. М. Ступницька, Л. М. ГоловаченкоВ статті розглянуто сучасній стан торгівлі агропродовольчими товарами України та ЄС. Вста-новлено, що в останні роки країни ЄС стають одними із важливих імпортерів продукції сільського гос-подарства та харчової промисловості, що пов’язується з дією зони вільної торгівлі. В товарній структу-рі експорту переважає сільськогосподарська продукція, проте її частка скорочується. Натомість зрос-тає частка продукції харчової промисловості. Виконано порівняльний аналіз обсягів експорту та імпор-ту по товарах чотирьох розділів продукції відповідно до УКТЗЕД. Встановлено, що по товарах першогоі четвертого розділів імпорт значно перевищує експорт. Натомість по товарах другого та третього роз-ділів експорт перевищує імпорт формуючи значне додатне сальдо. В цілому результатом торгівлі аг-ропродовольчими товарами з країнами ЄС є стійке позитивне сальдо, яке за період 201 3-201 7 рр.зросло в 2,6 рази.Досліджено основні причини формування від’ємного сальдо по певним товарним групам. Встатті підкреслюється, що основним шляхом отримання додатнього сальдо є зростання експорту, а нетільки зменшення імпорту. У висновках представлено рекомендації стосовно перспектив зростаннявиробництва та продажу агропродовольчої продукції на ринках ЄС.
- ДокументРОЛЬ САДІВНИЦЬКИХ ТОВАРИСТВ В ЗАБЕЗПЕЧЕННІ РОЗВИТКУ ГАСТРОНОМІЧНИХ АТРАКЦІЙ І ФОРМУВАННІ ТУРИСТИЧНИХ ДЕСТИНАЦІЙ НА ЗАСАДАХ ЗЕЛЕНОЇ ЕКОНОМІКИ(2019) О. І. Лайко, В. В. ТорганСадівництво, як і будь яка інша праця на землі є не тільки пріоритетним сектором економіки, алеі захоплюючим хобі, яке у поєднанні з самобутньою місцевою культурою та кухнею здатне створитиунікальну туристичну пропозицію та привернути увагу значного кола внутрішніх та іноземних туристів.У статті розглядаються підходи та дається визначення сутності понять гастрономічний туризм та гаст-рономічна атракція, визначається класифікація гастрономічних атракцій, обґрунтовується роль садів-ницьких товариств у розбудові гастрономічних атракцій, як інструмента розвитку гастрономічного ту-ризму в територіальних громадах України на засадах зеленої економіки. Метою статті є обґрунтуванняролі садівницьких товариств в забезпеченні розвитку гастрономічних атракцій та сприянні формуван-ню туристичних дестинацій у сільській та приміській місцевості територіальних громад на засадах зе-леної економіки. Обґрунтовано роль садівницьких товариств, як інструменту розвитку гастрономічнихатракцій, формування туристичних дестинацій та забезпечення сталого розвитку територіальних гро-мад на засадах зеленої економіки. Встановлено, що садівницькі товариства як основа гастрономічнихатракцій є підґрунтям формування туристичних дестинацій у територіальних громадах, та у подаль-шому сприятимуть стимулюванню зростання економічної активності, посиленню процесів рурбанізаціїта забезпечуватимуть сталий розвиток туризму в територіальних громадах на засадах зеленої еконо-міки. Концептуальні засади, механізми та інструменти управління садівничими товариствами в якості гаст-рономічних атракцій та туристичних дестинацій становлять предмет і перспективи для подальших науко-вих досліджень в даному напрямку.
- ДокументІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАНЯ ПЕРСОНАЛУ(2019) К. Б. Козак, К. Г. БойчукБільшість підприємств використовують звичайні технології управління та навчання персоналу,при цьому підприємства прагнуть швидкого розвитку та виходу на нові світові ринки. Це неможливо,якщо використовувати застарілі технології щодо управління в цілому підприємствами та зокрема пер-соналом. Відомо, що більшість закордонних підприємств намагаються слідкувати за змінами у бага-тьох галузях та впроваджують нові інноваційні технології, що надають їм перевагу та підвищують рі-вень конкурентоспроможності.В статті розглянуто сучасні технології навчання персоналу: сторітеллінг, shadowing, secondment, buddying, що наддадуть змогу вітчизняним підприємствам по-новому поглянути на організаціюпраці та ефективно управляти своїм персоналом, а також деякі методи, що набули популярності за-стосування на європейських підприємствах і вже довгий час практикуються та не мають поки що тако-го визнання на Україні. Проаналізовано та описано застосування сучасних методів навчання персо-налу та переваги, що отримують співробітники після проходження навчання за новими технологіями.Наведені приклади застосування інноваційних технологій на підприємствах України та побічні ефекти,з якими може зіткнутись підприємство, керівник і працівник.
- ДокументСИСТЕМНИЙ ПІДХІД ДО ПІДВИЩЕННЯ ОСОБИСТОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ СУЧАСНОГО КЕРІВНИКА(2019) Н. М. Корсікова, В. М. ЧереватийВ статі розглянуто актуальність та основні аспекти роботи сучасного керівника, його місце тазначущість в суспільстві. Виділено особливі проблеми, які значною мірою впливають на поведінку, авідповідно, і на рішення, які повинен приймати керівник. Увага приділена визначенню основних ви-мог до компетенцій сучасного менеджера. З огляду на складність і багатоаспектність наведеної сис-теми вимог і компетенцій, виділено кілька основних аспектів самоменеджменту, як сучасної науковоїсистеми знань з розвитку і підвищенню особистої ефективності керівника. У роботі охарактеризованоосновні концептуальні погляди на проблеми самоменеджменту, запропоновано звернути увагу наокремі практичні методичні прийоми реалізації кожного концептуального напрямку. Автори приходятьдо висновку, що саме комплексний, системний підхід до процесу підвищення особистої ефективності ісаморозвитку дає можливість керівникові отримати від своєї діяльності не тільки значного професійно-го ефекту, але й задоволення від самого процесу роботи.
- ДокументSTRATEGIC DIRECTIONS OF SUSTAINABLE AND INCLUSIVE DEVELOPMENT OF THE AGRI-FOOD SPHERE(2019) V. SamofatovaIt has been noted that despite the important role of the agri-food sphere both in the domestic and inthe world market, it requires systemic transformations on the basis of sustainability and inclusiveness. Theessence of the concepts of "sustainable development", "inclusive development" of the agri-food sphere fromthe standpoint of the systemic approach has been considered. The main strategic directions of sustainableand inclusive development of the agri-food sphere has been determined in accordance with the strategy"Europe 2020": formation and development of clusters, smart specialization, innovative development,digitalization. It has been noted, that the achievement of sustainable inclusive development of the agri-foodsphere is one of the key tasks. The features and role of intelligent specialization and clusters in providingsustainable inclusive development have been determined. The strategic vision of sustainable and inclusivedevelopment of the agri-food sphere has been proposed.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ТА ПЕРСПЕКТИВ РОЗВИТКУ РИНКУ РЕКЛАМИ В УКРАЇНІ(2019) І. В. МунтянВ статті досліджуються сучасні тенденції українського рекламного ринку. Виявлено, що се-ред найбільш впливових та пріоритетних каналів рекламних комунікацій залишаються Інтернет-реклама та реклама на телебаченні. Окреслені види та дана характеристика ролей реклами. Дос-ліджені основні засоби реклами, за допомогою яких вона доходить до споживача. На основі стати-стичних даних окреслені їх переваги та недоліки. Представлений аналіз та прогноз тенденцій роз-витку українського рекламного ринку в у мовах політичної та соціально-економічної кризи. Робитьсявисновок, що сучасний український рекламний сектор вимагає якісного наукового підходу щодоорганізації та управління рекламного ринку, налагодження ефективної, рекламної діяльності, якагарантувала б суб’єктам рекламного сектору якісний, конкурентоспроможний рекламний продукт.