Том 10 № 2
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Том 10 № 2 за Назва
Зараз показуємо 1 - 13 з 13
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументFINANCIAL INSTRUMENTS FOR PROVISION OF SUSTAINABLE ECONOMIC GROWTH OF TERRITORIAL DEVELOPMENTS(2018) L. Vasytynska, G. NemchenkoThe problems of formation of revenues of local budgets are investigated in the article. It has been established that significant centralization has affected the reduction of financial independence of local selfgovernment bodies. Changes in the management of local budgets caused by the introduction of a decentralized model encourage local self-government bodies to attract additional financial resources and form a certain economic potential. The feasibility of introducing a public-private partnership through the application ofdifferent methods and tools based on the form of interaction of project participants is substantiated. Suchcooperation requires the organization of complex, mixed private-public structures that can provide largescale infrastructure projects with resources. The advantages of project financing of economic development ofterritories in the framework of public-private partnership (PPP) are revealed.In order to ensure the financial attractiveness of projects implemented on the basis of public privatepartnership and aimed at ensuring the sustainable economic development of regions, it is recommended touse organizational models such as DBFO (Design, Build, Finance, Operate) and DBO (Design, Build, Operate).
- ДокументINNOVATIVE DEVELOPMENT STRATEGY FORMATION OF THE MODERN ENTERPRISE(2018) O. Kalaman, O. Volodina, D. MandrikinThe article analyzes the concept of innovation and innovation development. Separately the importance of innovative development for the formation of the strategy of a modern enterprise has been shown.The analysis of world innovative processes and their influence on the economy of the country has been carried out. The relationship between innovation development and state expenditures on the research work hasbeen shown. It is shown which models of an innovation policy are used in different countries of the world.The change of index of the global index of innovations in the world has been analyzed. The importance ofinternationalization of science and scientific and technological progress for the development of the modernworld economy has been emphasized. The problems that exist today in Ukraine in the field of science andcomplicate innovation activity have been highlighted. The relevance of the development of the strategicmanagement theory has been shown. The trend for activity of modern enterprises has been highlighted.
- ДокументTHE ANALYSIS OF APPROACHES TO THE ESSENCE AND CLASSIFICATION OF FIXED ASSETS(2018) T. Stupnytska, O. Yevtushevska, V. PryimakEffectiveness of use of fixed assets depends on the organization of timely receipt of reliable and sufficiently complete accounting and economic information. In this regard, the role and significance of accounting as one of the most important management functions increases. One of the essential elements for improving the organization of accounting and analysis of fixed assets is their definition and classification. The articlestudies essence of the category "fixed assets" and approaches to their classification in order to improve theirmanagement, conduct qualitative management analysis and accounting. The conducted study made it possible to systematize approaches to the classification of the category "fixed assets" in accordance with regulatory and legal acts regulating their accounting and taxation in all economic entities, namely the Regulationsof Accounting (Standard) 7 "Fixed Assets", International Accounting Standard 16 "Fixed Assets" and the TaxCode of Ukraine. The classification of fixed assets is presented on the forms of statistical and financialstatements, and the analysis of approaches to their classification in the work of scientists according to theirfunctional purpose, by affiliation, by industries and feature of use is carried out.
- ДокументГЛОКАЛІЗАЦІЯ ТОВАРНИХ РИНКІВ: ТЕОРЕТИЧНІ Й ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ(2018) О. В. Нікішина, О. П. ЗаруднаУ статті шляхом декомпозиції та аналізу компонентів категорії «ринкова глокалізація» визначеноїї природу, форми та концептуальну сутність, обґрунтовано доцільність використання даної дефініції всучасних ринкових дослідженнях для оцінки динамічних процесів синтезу локалізації й глобалізації това-рних ринків. Показано взаємозв’язок глокалізації з процесами ринкової інтеграції та дезінтеграції, в ос-нову яких покладено принцип об’єднання (декомпозиції) товарно-фінансово-інформаційних потоківсуб’єктів за ланками логістичного ланцюга. Виділено дві форми ринкової глокалізації, досліджено її су-часні тенденції на прикладі ринків зернових і хлібних продуктів. Акцентовано увагу на необхідності зба-лансування внутрішнього й зовнішнього векторів інтеграційної політики держави з цільовою орієнтацієюна нарощування обсягів експорту продуктів зернопереробки з високою доданою вартістю, підвищення їхякості, зменшення рівня «тінізації» хлібного ринку шляхом інституційних трансформацій.
- ДокументКАПІТАЛІЗАЦІЯ РИНКУ ЗЕМЛІ ЯК ФАКТОР ПРОДОВОЛЬЧОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ(2018) О. О. Криницька, Т. І. ТкачукВ статті розглядаються процеси розвитку земельних відносин та становлення ринку землі вконтексті формування продовольчої політики України. Обґрунтовується необхідність капіталізації рин-ку землі для забезпечення сталого розвитку нашої країни. Зазначається, що основною умовою збіль-шення внеску земельного капіталу в економічне зростання є застосування економічних методів регу-лювання землекористуванням, спрямованих на гарантування стабільності і добробуту суспільства приодночасному збереженні екологічного потенціалу. Тому в форматі сучасних трансформаційних зру-шень важливу роль відіграє визначення вартості землі, яка б відповідала наявним умовам господарю-вання та сприяла доходності національної економіки. Ефективна аграрна, а отже і продовольча полі-тика щодо земель сільськогосподарського призначення повинна бути обумовлена завданнями із за-безпечення власної продовольчої безпеки, створенням домінантних позицій на світових ринках про-довольства.
- ДокументКРАЇНИ АЗІЇ – ГОЛОВНИЙ ПАРТНЕР УКРАЇНИ В ТОРГІВЛІ АГРОПРОДОВОЛЬЧИМИ ТОВАРАМИ(2018) О. П. Антонюк, П. О. Антонюк, В. М. ЛисюкУ статті досліджено динаміку та географічну структуру товарного експорту України. Встанов-лено, що по причині згортання торгівлі з країнами СНД, основними торговими партнерами стають кра-їни ЄС та Азії. Товарна структура українського експорту свідчить, що починаючи з 201 4 р. агропродо-вольча продукція стає головним експортним товаром. Встановлено, що найбільшими споживачамицієї продукції являються країни Азії, на які приходиться 44,4 % всього агропродовольчого експорту, а взагальному експорті з України до країн Азії більше 60 % складають саме агропродовольчі товари.Проведено аналіз експорту агропродовольчої продукції в країни Азії в розрізі чотирьох розділів відпо-відно до УКТЗЕД. Встановлено, що товарна структура експорту в країни Азії кардинально відрізняєть-ся від структури експорту до країн СНД і скорочення імпорту країнами СНД не може бути компенсова-но зростанням продовольчого імпорту країнами Азії. Представлено висновки і рекомендації щодо на-прямів збільшення експорту в азійські країни.
- ДокументМАРКЕТИНГОВА СТРАТЕГІЯ ВИВЕДЕННЯ НА РИНОК ІННОВАЦІЙНОГО ПРОДУКТУ(2018) В. В. Лагодієнко, О. М. Голодонюк, В. В. МільчеваВ даній статті розглянуто теоретичні аспекти формування маркетингової стратегії підприєм-ства. Проаналізовано мікро- та макросередовище ПрАТ «Одесавинпром», проаналізовано конкурент-не середовище підприємства, проведено портфельний аналіз стратегічних зон господарювання (СЗГ)та обрано товарну стратегію за допомогою матриці І. Ансоффа «товар-ринок». На основі проведеногоаналізу було прийнято рішення про диверсифікацію портфеля шляхом впровадження у виробництвонового сиропу «Здоровіт», отриманого шляхом переробки вторинної сировини виноробства на продук-ти з високим вмістом біологічно активних речовин і досліджені вимоги споживачів до інноваційногопродукту за допомогою маркетингового дослідження.Розроблено комплекс функціональних маркетин-гових стратегій та проект заходів щодо просування інноваційного продукту на ПрАТ «Одесавинпром».Обгрунтовано маркетингову і економічну доцільність впровадження запропонованого проекту.
- ДокументОРГАНІЗАЦІЙНО-УПРАВЛІНСЬКІ ОСОБЛИВОСТІ КОМАНДНОГО ЛІДЕРСТВА У СФЕРІ ВИРОБНИЦТВА(2018) Г. В. Ангєлов, Є. Р. Петракова, А. В. ЧеркаськийУ статті розглядаються організаційно-управлінські особливості командного лідерства у сферівиробництва, аналізуються основні теорії лідерства в сучасній науці. Головна увага приділяється тиммоделям лідерства, які найбільш відповідають командній роботі. Розкриваються також основні прин-ципи командного лідерства, які дозволяють лідерові команди сформувати і зберегти сильне почуттясоціальної ідентифікації у членів команди, підвищити самоповагу і згуртованість серед них. Відміченотакож, що наявність командного лідера, сформовані стосунки довіри до нього з боку інших членів ко-манди є необхідними соціальними ознаками ефективної управлінської команди. Акцентовано такожувагу на особливостях командного лідерства у сфері виробництва. В статті підкреслюється, що керів-ництву сучасних організацій необхідно максимально усунути усі управлінські процеси, які викликаютьзатримки в передачі інформації або впровадженні реформ.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ СПРОЩЕНОЇ СИСТЕМИ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ НА МАЛИХ ПІДПРИЄМСТВАХ В УКРАЇНІ(2018) К. В. Стасюкова, Г. Б. Пчелянська, А. В. ТкачукОблік є незамінною частиною діяльності будь-якого підприємства. Керівництво компанії повин-но суворо дотримуватися вимог українського законодавства. Бухгалтерський облік є майже самим ва-жливим з джерел інформації про господарську діяльність підприємства. Проте існують певні спро-щення, які можуть бути корисними для тих суб'єктів економіки, як малий бізнес. Статус суб'єкта малогопідприємництва чітко визначено в законодавчих актах. Малі підприємства - це комерційні підприємст-ва, які відповідають встановленим критеріям. Звичайно, як і на інших підприємствах, облік на малихпідприємствах повинен здійснюватися в певному порядку, що забезпечить своєчасну і надійну фінан-сову та управлінську інформацію, але в той же час відрізняється від них. Особливості спрощення сис-теми обліку на таких підприємствах будуть розглянуті в даній статті.
- ДокументОЦІНКА ВПЛИВУ ВИТРАТ І ДОХОДІВ НА ФІНАНСОВІ РЕЗУЛЬТАТИ НА ПРИКЛАДІ ПП ФІРМА «ГАРМАШ»(2018) Т. Д. Маркова, В. В. Тройніна, С. В. ЧорнаУ статті розглядається сутність поняття «витрати», «собівартість», «доходи», «фінансовий ре-зультат», теоретичні та практичні аспекти організації обліку витрат і доходів діяльності та фінансовихрезультатів на підприємстві. Враховуючи складний фінансовий стан у всіх галузях економіки і значнакількість збиткових підприємств і організацій, досліджено динаміку і структуру витрат на прикладі ППФірми «Гармаш». Враховуючи значну частину операційних витрат, проведено їх аналіз за економічни-ми витратами, аналіз впливу окремих факторів на зміну собівартості реалізованої продукції, аналізвитрат на 1 гривню продукції. Визначено основні групи факторів, що впливають на фінансові резуль-тати підприємства.Пропонується в умовах сучасної адаптації для успішної організації обліку і оцінки наявності тазміни фінансового результату підвищити рівень застосування облікових даних для оцінювання, конт-ролю та запобігання перевитрат. Виявлено, що одним із шляхів ефективної конкурентоздатності в су-часних умовах ведення бізнесу є своєчасне виявлення причин перевитрат і прийняття рішень, щодо їхусунення.
- ДокументПЛАНУВАННЯ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА НА ОСНОВІ РОЗРОБКИ СТРАТЕГІЧНОГО НАБОРУ(2018) І. М. Агеєва, О. В. АгарковаУ статті розглянуто сучасний стан виноробної галузі, а саме порівняння України з країнами-лідерами, світове споживання вина та виробництво вина в Україні. Наведено відмінні характеристикита етапи стратегій розвитку виноробних підприємств. Визначено позитивні та негативні тенденції фун-кціонування галузі, виділені основні проблеми її розвитку. Проведено порівняльний аналіз підпри-ємств виноробної галузі України. Надано рекомендації щодо пріоритетних напрямків розвитку та під-вищення економічної ефективності діяльності підприємств галузі. Найбільшу частку в структурі вироб-ництва виноматеріалів та переробки винограду займає Одеська область. Розроблено стратегічнийнабір для підприємства виноробної галузі. Запропоновано можливі заходи щодо формування страте-гічного набору. Обґрунтовано взаємозв’язок різних типів стратегій та визначено роль стратегічногонабору у досягненні стратегічних цілей. Визначено напрямки стратегічного розвитку підприємств ви-норобної галузі, зроблено пропозиції щодо розробки стратегічних альтернатив на прикладі ТОВ «ПТКШабо», запропоновано стратегічний набір та шляхи удосконалення завдяки стратегії диверсифікаціїна ТОВ «ПТК Шабо».
- ДокументПОТЕНЦІАЛ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА ОДЕЩИНИ В РОЗВИТКУ ГАСТРОНОМІЧНОГО ТУРИЗМУ(2018) О. В. Дишкантюк, Д. О. Харенко, Л. М. ІвичукУ статті проведений аналіз динаміки туристичних потоків одеського регіону та показано, щорозвиток туризму в Одеському регіоні має позитивну динаміку, але достатньо низькі темпи розвитку іна погляд авторів, одним із способів вирішення цієї проблеми є розвиток гастрономічного туризму,адже всі передумови для цього наявні. Розвиток гастрономічного туризму є логічною тенденцією в ра-курсі переходу до економіки, де двигуном виступають враження. В економіці вражень в конкуренціювключаються національні культури. Досліджені ментальні кулінарні традиції регіону як об’єктів длястворення гастрономічного бренду. Дана характеристика гастрономічним можливостям регіону як по-тенційним атракціям гостинності. Проаналізовані об’єкти гастрономічного туризму регіону, зокрема,заклади етнічної кухні, концептуальні ресторани, регіональні гастрономічні фестивалі, кулінарні школита майстер-класи. Аналіз пропозицій вітчизняних туроператорів показує, що гастрономічний туризм вУкраїні в цілому, та Одеському регіоні зокрема, знаходиться в стадії зародження.
- ДокументРЕІНЖИНІРИНГ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ ЯК НАПРЯМ УСПІШНОГО РОЗВИТКУ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ(2018) А. Г. Драбовський, П. В. Іванюта, М. І. ПетренкоУ статті розкрита сутність реінжинірингу бізнес-процесів, що полягає у забезпеченні високоїефективності діяльності підприємства, і спрямоване на задоволення потреб споживачів. Слід зазначи-ти, що необхідність проведення реінжинірингу для кожного підприємства полягає у забезпеченні без-перебійності процесів виробництва і реалізації продукції, які характеризуються своєчасним надхо-дженням сировини і матеріалів, підготовки і запуску технологічного обладнання щодо випуску напів-фабрикатів і виробів, сприяння тісному взаємозв’язку цехів, ліній та дільниць для кращого та неухиль-ного виконання своїх функцій і завдань, пов’язаних з повним операційним циклом підприємства та ін.Поряд з цим також розкриті основні поняття та надана класифікація бізнес-процесів. Тобто, впрова-дження реінжинірингу на підприємстві спрямовано на підвищення ефективності і результативності йо-го діяльності шляхом своєчасного постачання продукції споживачам.