Том 10 № 1
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Том 10 № 1 за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 14 з 14
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ БРЕНДИНГУ СІЛЬСЬКИХ ТЕРИТОРІЙ ПІВДЕННОГО РЕГІОНУ(2018) І. О. ПавловаНа основі творчого використання міждисциплінарного і маркетингового підходів, методів аналі-зу і синтезу, дедукції та індукції, структурно-функціонального, SWOT-аналізу здійснено позиціонуваннясільських територій як агроекосистемами, економічного простору, соціального середовища і менталь-ного образу. З урахуванням функцій і суспільного призначення цих територій розкрита їх соціальнацінність і корисність для цільових груп споживачів − сільського і міського населення, представниківбізнесу, інвесторів, туристів, широкого кола ділових людей та посередників. Вирішенню пізнавальних іприкладних завдань роботи сприяло визначення понятійно-категоріального апарату досліджуваноїпроблеми, який становить основи теорії територіального маркетингу, брендингу територій та бренд-менеджменту. Формуванню теоретичної бази брендингу сільських територій Південного регіонусприяло також використання спеціальних теорій − позиціонування, образів, ментальності, розробле-них в наприкінці ХХ − початку ХХІ століть, зарубіжними маркетологами. Обґрунтовано необхідністьподальшого розроблення теоретичних основ брендингу сільських територій.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ОБЛІКУ І АНАЛІЗУ ВИТРАТ ДІЯЛЬНОСТІ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ВИНОРОБНОЇ ГАЛУЗІ(2018) О. О. Євтушевська, А. Б. ХамардюкУ статті викладено та розглянуто особливості обліку і аналізу витрат діяльності на підприємст-вах виноробної галузі, досліджено теоретичні аспекти обліку витрат діяльності, методики аналізу ви-трат діяльності. Також досліджено особливості обліку витрат діяльності на підприємствах виноробноїгалузі м. Одеса. Для того, щоб виріс економічний рівень держави та суб’єктів господарювання необ-хідно, щоб процес виготовлення продукції був ефективним. Об’єктом обліку витрат у виноробній галузіє виноградні культури (або групи культур), витрати на виробництво вина, витрати, що підлягають роз-поділу, інші витрати.В управлінні витратами найголовніше значення має оперативна інформація отри-мана про витрати, що дозволяє втручатися в виробничий процес і оптимізувати його.
- ДокументРЕАЛІЇ СЬОГОДЕННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ(2018) Н. А. Добрянська, С. С. Стоянова - Коваль, О. В. НіколюкВ статті наведено результати аналізу сучасного стану туристичної галузі Одеської області. Ро-зглянуто питому вагу туристів регіону. У 2016 р. серед громадян Одеської області існує великий попитна закордонні подорожі, оскільки люди вирішили витрачати гроші на дорогі та якісні свята в інших кра-їнах. І є абсолютно протилежна ситуація із зацікавленістю іноземців у туристичному напрямку Одесь-кої області, попит на іноземних туристів дуже низький. Що стосується внутрішніх туристів, їх кількістьперебуває на середньому рівні. Проаналізовано тенденції чисельності іноземних та внутрішніх турис-тів у регіоні. З 2000 до 2003 року кількість іноземних туристів в Одеській області збільшилася. У 2003році найбільша кількість іноземних туристів була зареєстрована і склала 1 22860 чоловік. У 2004 роцівідбулося різке зниження внаслідок революції. В роботі розглянуто існуючі негативні тенденції функці-онування туристичної сфери та запропоновано шляхи вирішення проблем розвитку туристичної діяль-ності в Одеському регіоні.
- ДокументІНТЕГРАЦІЙНІ МЕХАНІЗМИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ ХЛІБА ТА ХЛІБОБУЛОЧНИХ ВИРОБІВ(2018) О. В. Нікішина, Н. О. БібіковаВизначено інтеграційні тенденції та проблеми розвитку вітчизняного ринку хліба та хлібобулоч-них виробів у розрізі офіційного та «тіньового» сегментів. Показано трансформаційний вплив «тіньово-го» сегменту на відтворювальний розвиток хлібного ринку України. Ідентифіковано тенденцію посиленняінтеграційних зв’язків між «тіньовими» сегментами суміжних ринків борошна та хліба. Обґрунтовано сут-ність та компоненти трьох ринкових інтеграційних механізмів, цілеспрямовано зорієнтованих на віднов-лення та зміцнення інтеграційних зв’язків між суб’єктами виробничого та сировинного й торгового секто-рів хлібного ринку. Акцентовано увагу на пасивному характері діючої інтеграційної політики держави, щопрактично не охоплює споживчий сектор продовольчих ринків. За результатами аналізу ідентифікованоціновий диспаритет у споживчому секторі хлібного ринку та обґрунтовано механізм його подолання, пок-ликаний збільшити кількість інтеграційних зв’язків між покупцями та виробниками якісного хліба легаль-ного сектору ринку.
- ДокументCLUSTER DEVELOPMENT OF THE AGRI-FOOD SPHERE OF THE SOUTHERN REGION: THE FOREIGN ECONOMIC ACTIVITY ASPECT(2018) V. SamofatovaThe article has analyzed the "cluster" category, the expected positive effects of the creation and development of clusters in the agri-food sphere of the Southern region have been grounded and the European clustering experience has been considered. The concept of a cluster as a unique organizational and economic formation has been investigated. The advantages of clustering in the agri-food sphere of the region for increasing its competitiveness in foreign markets have been analyzed. It has been shown, that cluster initiatives in the agri-food sphere of the regions are a popular platform for cooperation between countries. It was noted, that the regions in which the clusters function are becoming leaders in the economies of certain countries. It has been concluded, that the effectiveness of interaction in a cluster is determined by the optimality of the combination of interests of all major groups of participants. The development of clusters will be more effective if they are implemented on the basis of the principle of "reasonable specialization", that is, taking into account the unique competitive advantages of the region. In addition, success will depend on the ability to adapt to the environment.
- ДокументАДАПТИВНІСТЬ ЯК КЛЮЧОВИЙ ФАКТОР КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА(2018) О. Л. Ліпова, Т. М. ЧереватаВ статті розглянуто та обґрунтовано закономірний взаємозв’язок ринкових категорій «адапти-вність підприємства» та «конкурентоспроможність підприємства», досліджено прикладний аспект що-до етапів адаптаційного процесу підприємства.В статті визначено актуальність адаптаційного процесу підприємства як основи розвитку йогоконкурентоспроможності. Уточнено визначення категорії «адаптивність підприємства» як здатність,можливість та швидкість його реагування на зміни та виклики, що відбуваються як у зовнішньому се-редовищі, так і у внутрішніх умовах господарювання. Запропоновано рекомендації практичної адап-тації суб’єктів господарювання. Акцентовано увагу на різновидах стану адаптивності. Розробленопослідовність етапів адаптації в контексті турбулентної економіки.
- ДокументFEATURES OF RISK ASSESSMENT OF INDUSTRIAL ENTERPRISES ACTIVITIES(2018) N. Basіurkina, V. ShalenyThe article deals with the main theoretical aspects of risk assessment of industrial enterprises in theshort-and long-term periods. The main features of short-term and long-term risks inherent to industrial enterprises have been determined. Comprehensive risk assessment methodology has been developed based onobtaining coherent assessment of the level of short-term and long-term risks. This methodology can be implemented in the form of an express assessment (simplified risk assessment) and in the form of risk matrix(advanced assessment of risks), depending on the objectives of the assessment, available resources andother constraints. The expediency of using an express assessment is, first of all, in the analysis of dynamicsof the level of risk at the enterprise. By positioning the risk profile of an enterprise in a certain area of thematrix of risks, it is possible to determine the main reserves for reducing the overall level of risk and increasethe effectiveness of risk management. The assessment of the risk level dynamics of activity, obtained in theform of risk vector, also provides significant basis for decision making on risk management.
- ДокументФІНАНСОВА ПОЛІТИКА І БЮДЖЕТНА БЕЗПЕКА УКРАЇНИ(2018) О. В. ТарасоваУ статті досліджуються проблеми забезпечення бюджетної безпеки України, яка відіграє над-звичайно важливу роль у розвитку суспільства. Розглянуто зміст фінансової політики як частиниекономічної політики держави. Визначені методологічні принципи, на базі яких має здійснюватисяфінансова політика: орієнтованість на кінцеву мету; макроекономічна збалансованість усіх галузейекономіки; відповідність інтересам всіх членів суспільства; використання економічних законів; враху-вання внутрішніх і зовнішніх факторів впливу. Обґрунтовано роль фінансової політики у забезпеченністабільного економічного зростання. Визначені основні загрози бюджетній безпеці України: високийрівень державного боргу; значний дефіцит державного бюджету; підвищення частки видатків держав-ного бюджету на фінансування потреб оборони та безпеки; інфляційно-девальваційні коливання.Сформульовані завдання, вирішення яких дозволить оптимізувати фінансову політику.
- ДокументРОЛЬ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ(2018) Г. Б. Пчелянська, К. О. Васьковська, Д. П. ПчелянськийУ статті досліджено роль інформаційних технологій в управлінні підприємством, розкрито сут-ність та перспективи впровадження інформаційних технологій в управлінні сучасними підприємствами.Відображено тенденції впровадження інформаційних технологій у виробничу діяльність підприємства.Розглянуто концепції управління підприємством з використанням інформаційних технологій. Проаналі-зовані як переваги так і недоліки застосування інформаційних технологій в процесі прийняття управ-лінських рішень. Рекомендовано запровадження інформаційних технологій в управлінні підприємст-вом, що дозволить забезпечити безперервний облік та контроль ресурсів на підприємстві, оперативнупідготовку аналітичних документів, прогнозування показників діяльності підприємства, підвищенняефективності прийняття управлінських рішень.
- ДокументОБГРУНТУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ АГРАРНОГО ПІДПРИЄМСТВА РИНКОВОГО ТИПУ(2018) О. В. Євтушок, О. Л. Ліпова, В. В. БахчиванжиУ статті доведено, що маркетингові стратегії в управлінні діяльністю і розвитком підприємств єневід’ємною складовою системи аграрного менеджменту. Здійснено оцінку політичних, економічних,соціальних, технологічних факторів макроекономічного середовища аграрних підприємств України наоснові PEST – аналізу. Виявлено макроекономічні фактори формування маркетингової стратегії роз-витку аграрного підприємства: недосконалість механізму державної підтримки аграрних підприємств,відсутність підготовки кадрів з аграрного маркетингу, недосконале фінансово-кредитне забезпеченняаграрного сектора, непослідовна аграрна політика, невирішеність проблеми формування ринку земліта нестабільність податкової політики.Побудовано матрицю SWOT - аналізу зовнішнього маркетингового середовища. Рекомендо-вано в перспективі в маркетинговій діяльності застосовувати стратегію «використання сильнихсторін для знешкодження зовнішніх загроз». На основі вирішення економіко-математичної задачі об-ґрунтовано ефективність витрат на маркетингову діяльність в аграрному підприємстві.
- ДокументРОЗВИТОК УПРАВЛІНСЬКОГО ОБЛІКУ: ІСТОРИЧНИЙ ТА ПРАКТИЧНИЙ АСПЕКТ(2018) Н. М. Купріна, І. РудюкВ статті проведено аналіз сучасних підходів щодо визначення сутності категорій «управлін-ський облік», «стратегічних управлінський облік», підходів в наукових працях іноземних і українсь-ких вчених щодо етапів розвитку управлінського обліку в історичному та практичному аспекті та їхузагальнення: для структурування розвитку управлінського обліку за окремими етапами в історич-ному аспекті. Проведене дослідження етапів розвитку управлінського обліку дозволило обґрунту-вати виділення стратегічного управлінського обліку, як сучасного виду обліку, що обумовлено впли-вом факторів зовнішнього середовища над внутрішніми на функціонування суб’єктів господарюван-ня, та сприяє забезпеченню їх ефективної діяльності та конкурентоспроможності.
- ДокументTHE PECULIARITIES OF DEBTS RECEIVABLE ACCOUNTING ACCORDING TO THE NATIONAL AND INTERNATIONAL STANDARDS: A COMPARATIVE ASPECT(2018) T. Stupnytska, O. Volodina, Yu. VasylievaIn Ukraine, since the beginning of formation of market relations and so far, a lot of urgent and important questions, connected with debts receivable accounting, have been existed. Therefore, it stipulates constant considering of normative acts and regulating documents, working out of the new ways of perfection ofthe organization and methods of calculations with debtors. The question of debts receivable managementand accounting is rather an important and complicated element, because the financial condition of an enterprise depends to a great extent on presence and efficient management of this type debts.The question of debts receivable accounting is regulated by the Ukrainian Law "About Accountingand Financial Reporting in Ukraine", national standards of accounting (SA) and international standards offinancial reporting (ISFR), as debts receivable refers to the enterprise assets and influences determinationof the real financial condition of the enterprise.The comparative analysis of the aspects of debts receivable accounting according to the nationaland international standards of accounting has been conducted in the article. The peculiarities of accountinghave been considered and common and distinctive features of debts receivable accounting have been determined both according to SA and to ISFR.
- ДокументАСПЕКТИ ОБЛІКУ РОЗРАХУНКІВ З ПОКУПЦЯМИ ТА ЗАМОВНИКАМИ ЗА ГОТОВУ ПРОДУКЦІЮ В СУЧАСНИХ УМОВАХ(2018) Т. Д. Маркова, М. М. Стрепенюк, Г. А. РимарУ статті розглядається сутність поняття «дебіторська заборгованість», «готова продукція», те-оретичні та практичні аспекти організації обліку розрахунків з вітчизняними покупцями та замовникамиза реалізацію готової продукції на підприємстві. На базі дослідження та узагальнення сформовановласну дефініцію понять «дебіторська заборгованість» та «готова продукція». Здійснено аналіз пито-мої ваги дебіторської заборгованості підприємств за економічних видом діяльності промисловість таобсяг реалізованої промислової продукції України. Визначено першочергові завдання дієвої організа-ції обліку реалізації готової продукції покупцям та замовникам. Пропонується ведення аналітичного(індивідуального) обліку розрахунків з покупцями та замовниками, який викликаний різними строкамидебіторської заборгованості та видом діяльності. Обґрунтовано ризик наданням комерційного кредиту,що зумовлює створення безнадійної дебіторської заборгованості.
- ДокументCURRENT ASSETS OF THE ENTERPRISE: THEORETICAL AND PRACTICAL ASPECTS(2018) N. Kuprina, I. ChernenkoIn the article the concepts and categories of nature of the categories "current assets", "workingcapital", "current funds" have been examined and investigated the relationship between these categoriesand approaches to classification of current assets of enterprise that are presented in the publications ofdomestic and foreign scientists. The have been investigated analysis of composition, structure anddynamics of the working capital of an enterprise and its separate elements were made for four years,which is invested in its current assets based on the data of food industry enterprises of Odesa region.Estimation of the effect of turnover of enterprise working capital invested in accounts receivable andreserves on liquidity of current assets has been was made. The ways of increasing efficiency of currentassets use in PLC “Odesaconditer” were proposed.