Перегляд за Автор "Віват, Г. І."
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВ гостях у пані лексики (лексична семантика)(2019) Віват, Г. І.; Філіпенко, О. І.Навчальне видання містить теоретичний матеріал із українського правопису, лінгвістики та перекладознавства, зокрема вказує на лексикосемантичні відношення слів у тексті. Особливу увагу звернено на складні випадки перекладу термінів із російської мови та на значення термінів іншомовного походження, а також на доречне вживання слів- синонімів, омонімів, антонімів та паронімів. Розглянуто й правила вживання прийменників та числівників на позначення часу, а також дієприслівникову суфіксальну інтенференцію. Пояснено правила правопису іменників другої відміни чоловічого роду родового відмінка. Пропонується для використання на заняттях із навчальних дисциплін «українське наукове мовлення», «ділова українська мова» та «мова професійного спілкування» зі студентами нефілологічних спеціальностей, а також для широкого кола поціновувачів української мовної культури.
- ДокументВивчаємо українську. Розмовний та початковий граматичний курс української мови для іноземних студентів та аспірантів, що навчаються в вишах України(Бондаренко М. О., 2020) Віват, Г. І.; Гриньків, О. В.Підручник містить тематичний словниковий матеріал до найбільш уживаної лексики в житті кожної людини і основний граматичний матеріал української мови. Лексичний матеріал підібрано за принципом смислової єдності й об'єднано в групи. Тексти підібрані так, щоб поповнити необхідний запас лексики для іноземців. Підручник розрахований на роботу з викладачем, хоч може бути використаним для самостійної роботи.
- ДокументВласні назви як історико-культурні дескриптори в романі Ліни Костенко «Берестечко»(2016) Віват, Г. І.; Гриньків, О. В.Роботу присвячено дослідженню власних назв як змістово-композиційних чинників поетичного тексту. Ідеться, зокрема, про пізнавально-когнітивну функцію онімів у романі «Берестечко» Ліни Костенко.
- ДокументГустативно-сапористичні модуси української та світової культур(Бондаренко М. О., 2020) Віват, Г. І.; Ковпік, С. І.; Краснобаєва-Чорна, Ж.; Мусій, В.; Рева-Лєвшакова, Л.; Юрчук, О.; Стрікаленко, Т.; Зубець, Н.; Кравченко, В.; Лакомська, І.; Лупол, А.; Малиновський, А.; Мельник, Н.; Морєва, Т.; Остроушко, О.; Проценко, О.; Руденко, С.; Філіпенко, О.; Хом'як, Т.; Южакова, О.; Чаплінська, О.; Вікуль, С.; Булатова, С.; Войтенко, Г. М.; Гриньків, О.; Казарян, Т.; Кирилова, О.; Ольховська, В.; Червякова, Н.Колективну монографію присвячено питанням історії розвитку української та світової харчової культури, втіленої в різних видах творчості: художній, науковій, фольклорній. Пропонується використання на заняттях із навчальних дисциплін «Українська та зарубіжна культура», «Світова культура і мистецтво», «Традиції українського харчування», «Історія розвитку харчової культури» зі студентами харчовиками, а також для широкого кола поціновувачів харчової культури.
- ДокументДержавотворча значина відновлення української науково–технічної термінології(2017) Віват, Г. І.; Южакова, О. І.Проблеми упорядкування української науково-технічної термінології виникли ще за часів християнізації Русі-України, але так історично склалося (через довготермінові заборони української мови), що розв’язувати їх доводиться сьогодні, і то це питання поставлено руба – «немає наукової мови – немає мови».
- ДокументКонцепція множинності інтертекстуального дискурсу у творчості поетів дисидентів (І. Калинець, М. Руденко, І. Світлічний, В. Стус)(2011-04-20) Віват, Г. І.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філологічних наук за спеціальністю 10.01.01 - українська література. Робота присвячена проблемі інтертекстуальної практики у творчості поетів-дисидентів. Через аналіз змісту, функцій та позицій інтертексту осмислено процес формування множинності інтертекстуального дискурсу поетів-дисидентів у світлі їх комунікативних контактів та світоглядних апологій. У результаті типологічного дослідження запропоновано новий метод класифікації інтертекстуальних зв’язків та здійснено класифікацію інтертексту на основі теорії множин і теорії реляцій. Вперше системно розглянуто паратекстуальні зв’язки творчих напрацювань І. Калинця, М. Руденка, І. Світличного, В. Стуса, роль інтермедиальності як творчого натхнення в поезіях І. Калинця і В. Стуса, взаємодії раціональної й ірраціональної сфер у творчості М. Руденка, І. Світличного і В. Стуса, жанрову інтертекстуальність і новизну у творчому набутку І. Калинця, М. Руденка, І. Світличного, В. Стуса. На підставі аналізу розмаїтої інтертекстуальної практики поетів-дисидентів обґрунтовано висновок про те, що, хоч світоглядні позиції українських дисидентів є продуктом певної епохи і національного середовища, все ж вони не замикаються в цих рамках, а органічно вливаються до загальнолюдського культурного процесу.
- ДокументЛексикографічна робота у процесі вивчення мови(2017) Віват, Г. І.; Філіпенко, О. І.Оскільки ділова людина витрачає багато часу на спілкування, то вміння чітко висловлювати свої думки, доречно вживати слова-терміни сприяють конструктивному діалогові. Саме словникова робота сприяє оволодінню мистецтвом ведення ділової розмови, а відтак і становленню кар'єри людини, яка працює над лексичним розвитком своєї мови.
- ДокументМетодика викладання української мови як іноземної(2019) Віват, Г. І.; Філіпенко, О. І.; Гриньків, О. В.Мета дослідження полягає в науковому обґрунтуванні та створенні різних методик щодо викладання української мови для іноземних студентів вищих навчальних закладів, що відповідають комунікативним, когнітивним, культурологічним потребам майбутніх фахівців.
- ДокументМетодологічні особливості вивчення гуманітарних дисциплін в умовах дистанційного навчання(2021) Віват, Г. І.; Лупол, А. В.
- ДокументМистецтво спілкування(ВМВ, 2018) Віват, Г. І.Навчальне видання містить теоретичний матеріал із українського правопису і систему прикладів із художньої літератури та усної народної творчості. Особливу увагу звернено на кличний відмінок та етикетні мовленнєві формули у спілкуванні з різними представниками соціуму. Розглянуто також культуру формально-рольового спілкування, зокрема дипломатичне красномовство, та особливості ділового спілкування. Пропонується для використання на заняттях із українознавства, етики, культурології, релігієзнавства, ділової української мови та мови професійного спілкування зі студентами нефілологічних спеціальностей, а також для широкого кола поціновувачів української та міжнародної мовної культури.
- Документ
- ДокументСпілкуємося українською. Книга для читання і розвитку мовних навиків для іноземних студентів та аспірантів, що навчаються в вишах України(Бондаренко М. О., 2020) Віват, Г. І.; Філіпенко, О. І.Підручник містить матеріал для читання та розвитку мовних навиків. До посібника внесено невеликі за обсягом оповідання, вірші, прислів'я та приказки. Після кожного твору передбачено словникову роботу, а також завдання для творчого опрацювання тексту. Тематично тексти поділено на вісім основних тем: «Ми і світ навколо нас», «Любов і кохання», «Дружба», «Сім'я», «Вибір професії», «Довкілля», «Фізкультура і спорт», «Історія й особистості». Підручник розрахований на роботу з викладачем, хоч може бути використаним для самостійної роботи.
- ДокументТрадиції українського харчування(2016) Віват, Г. І.Робота присвячена студіюванню історії розвитку української традиційної кухні, описові культури харчування українців, а також старовинних способів заготівлі, зберігання та технологій приготування харчових продуктів, як елементів матеріальної культури. Розрахована на студентів-харчовиків, а також антропологів, етнологів, етнографів, екологів, економістів, істориків, культурологів, теологів, філологів, філософів, фольклористів і всіх, хто цікавиться проблемами розвитку народної культури, зокрема традиціями українського харчування.
- ДокументУпорядкування правопису та графіки у світлі розвитку етнічної культури(2017) Віват, Г. І.; Машарова, Я. В.Нерідко ототожнюються букви із звуками, зміни у графіці і правописі – із змінами у мовній системі. Мова, як рідна, так і іноземна, засвоюється не лише на слух, тобто акустично, а й через писемні знаки, через тексти.
- ДокументХліб у традиціях, обрядах, ритуалах українців(2016) Віват, Г. І.В роботі ідеться про духовну складову харчування в українській традиції, зокрема, в її сегменті, якій стосується хліба. Розглянуто різноманіття ритуалізації хліба у всіх його різновидах: зерновий хліб, хлібобулочні вироби, страви з борошна.
- ДокументЇжа в пареміях: на перетині культур(2017) Віват, Г. І.Робота присвячена студіюванню історії виникнення, розвитку та значення українських паремій, що мають стосунок до української кухні: продуктів харчування, страв та приправ, а також польських, англійських та латинських їхніх відповідників. Як відомо, фольклор поділяється на різноманітні жанри: анекдоти, байки, гуморески, думи, казки, легенди, міфи, оповідки, перекази, пісні, співанки (співомовки), приказки, прислів’я, примовки (примовлянки), замовляння, заклинання, лічилки, скоромовки, безкінечники тощо. Багато таких фольклорних та й авторських творів присвячено їжі як невід’ємному джерелові людського буття та культурному його сегментові. У цьому виданні увазі читачів пропонуються зразки народної творчості, що об’єднані терміном «паремії» (з грецької мови притча, іносказання, з латини приказки, прислів’я), домінантною темою яких є харчування та господарювання. Робота розрахована на студентів-харчовиків, а також антропологів, етнографів, екологів, економістів, істориків, культурологів, філологів, філософів, фольклористів і всіх, хто цікавиться проблемами розвитку культури, які пов'язані з традиціями харчування.