Перегляд за Автор "Віват, Г. І."
Зараз показуємо 1 - 13 з 13
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВивчаємо українську. Розмовний та початковий граматичний курс української мови для іноземних студентів та аспірантів, що навчаються в вишах України(Бондаренко М. О., 2020) Віват, Г. І.; Гриньків, О. В.Підручник містить тематичний словниковий матеріал до найбільш уживаної лексики в житті кожної людини і основний граматичний матеріал української мови. Лексичний матеріал підібрано за принципом смислової єдності й об'єднано в групи. Тексти підібрані так, щоб поповнити необхідний запас лексики для іноземців. Підручник розрахований на роботу з викладачем, хоч може бути використаним для самостійної роботи.
- ДокументВласні назви як історико-культурні дескриптори в романі Ліни Костенко «Берестечко»(2016) Віват, Г. І.; Гриньків, О. В.Роботу присвячено дослідженню власних назв як змістово-композиційних чинників поетичного тексту. Ідеться, зокрема, про пізнавально-когнітивну функцію онімів у романі «Берестечко» Ліни Костенко.
- ДокументГустативно-сапористичні модуси української та світової культур(Бондаренко М. О., 2020) Віват, Г. І.; Ковпік, С. І.; Краснобаєва-Чорна, Ж.; Мусій, В.; Рева-Лєвшакова, Л.; Юрчук, О.; Стрікаленко, Т.; Зубець, Н.; Кравченко, В.; Лакомська, І.; Лупол, А.; Малиновський, А.; Мельник, Н.; Морєва, Т.; Остроушко, О.; Проценко, О.; Руденко, С.; Філіпенко, О.; Хом'як, Т.; Южакова, О.; Чаплінська, О.; Вікуль, С.; Булатова, С.; Войтенко, Г. М.; Гриньків, О.; Казарян, Т.; Кирилова, О.; Ольховська, В.; Червякова, Н.Колективну монографію присвячено питанням історії розвитку української та світової харчової культури, втіленої в різних видах творчості: художній, науковій, фольклорній. Пропонується використання на заняттях із навчальних дисциплін «Українська та зарубіжна культура», «Світова культура і мистецтво», «Традиції українського харчування», «Історія розвитку харчової культури» зі студентами харчовиками, а також для широкого кола поціновувачів харчової культури.
- ДокументДержавотворча значина відновлення української науково–технічної термінології(2017) Віват, Г. І.; Южакова, О. І.Проблеми упорядкування української науково-технічної термінології виникли ще за часів християнізації Русі-України, але так історично склалося (через довготермінові заборони української мови), що розв’язувати їх доводиться сьогодні, і то це питання поставлено руба – «немає наукової мови – немає мови».
- ДокументКонцепція множинності інтертекстуального дискурсу у творчості поетів дисидентів (І. Калинець, М. Руденко, І. Світлічний, В. Стус)(2011-04-20) Віват, Г. І.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філологічних наук за спеціальністю 10.01.01 - українська література. Робота присвячена проблемі інтертекстуальної практики у творчості поетів-дисидентів. Через аналіз змісту, функцій та позицій інтертексту осмислено процес формування множинності інтертекстуального дискурсу поетів-дисидентів у світлі їх комунікативних контактів та світоглядних апологій. У результаті типологічного дослідження запропоновано новий метод класифікації інтертекстуальних зв’язків та здійснено класифікацію інтертексту на основі теорії множин і теорії реляцій. Вперше системно розглянуто паратекстуальні зв’язки творчих напрацювань І. Калинця, М. Руденка, І. Світличного, В. Стуса, роль інтермедиальності як творчого натхнення в поезіях І. Калинця і В. Стуса, взаємодії раціональної й ірраціональної сфер у творчості М. Руденка, І. Світличного і В. Стуса, жанрову інтертекстуальність і новизну у творчому набутку І. Калинця, М. Руденка, І. Світличного, В. Стуса. На підставі аналізу розмаїтої інтертекстуальної практики поетів-дисидентів обґрунтовано висновок про те, що, хоч світоглядні позиції українських дисидентів є продуктом певної епохи і національного середовища, все ж вони не замикаються в цих рамках, а органічно вливаються до загальнолюдського культурного процесу.
- ДокументЛексикографічна робота у процесі вивчення мови(2017) Віват, Г. І.; Філіпенко, О. І.Оскільки ділова людина витрачає багато часу на спілкування, то вміння чітко висловлювати свої думки, доречно вживати слова-терміни сприяють конструктивному діалогові. Саме словникова робота сприяє оволодінню мистецтвом ведення ділової розмови, а відтак і становленню кар'єри людини, яка працює над лексичним розвитком своєї мови.
- ДокументМетодика викладання української мови як іноземної(2019) Віват, Г. І.; Філіпенко, О. І.; Гриньків, О. В.Мета дослідження полягає в науковому обґрунтуванні та створенні різних методик щодо викладання української мови для іноземних студентів вищих навчальних закладів, що відповідають комунікативним, когнітивним, культурологічним потребам майбутніх фахівців.
- ДокументМетодологічні особливості вивчення гуманітарних дисциплін в умовах дистанційного навчання(2021) Віват, Г. І.; Лупол, А. В.
- ДокументМистецтво спілкування(ВМВ, 2018) Віват, Г. І.Навчальне видання містить теоретичний матеріал із українського правопису і систему прикладів із художньої літератури та усної народної творчості. Особливу увагу звернено на кличний відмінок та етикетні мовленнєві формули у спілкуванні з різними представниками соціуму. Розглянуто також культуру формально-рольового спілкування, зокрема дипломатичне красномовство, та особливості ділового спілкування. Пропонується для використання на заняттях із українознавства, етики, культурології, релігієзнавства, ділової української мови та мови професійного спілкування зі студентами нефілологічних спеціальностей, а також для широкого кола поціновувачів української та міжнародної мовної культури.
- Документ
- ДокументУпорядкування правопису та графіки у світлі розвитку етнічної культури(2017) Віват, Г. І.; Машарова, Я. В.Нерідко ототожнюються букви із звуками, зміни у графіці і правописі – із змінами у мовній системі. Мова, як рідна, так і іноземна, засвоюється не лише на слух, тобто акустично, а й через писемні знаки, через тексти.
- ДокументХліб у традиціях, обрядах, ритуалах українців(2016) Віват, Г. І.В роботі ідеться про духовну складову харчування в українській традиції, зокрема, в її сегменті, якій стосується хліба. Розглянуто різноманіття ритуалізації хліба у всіх його різновидах: зерновий хліб, хлібобулочні вироби, страви з борошна.
- ДокументЇжа в пареміях: на перетині культур(2017) Віват, Г. І.Робота присвячена студіюванню історії виникнення, розвитку та значення українських паремій, що мають стосунок до української кухні: продуктів харчування, страв та приправ, а також польських, англійських та латинських їхніх відповідників. Як відомо, фольклор поділяється на різноманітні жанри: анекдоти, байки, гуморески, думи, казки, легенди, міфи, оповідки, перекази, пісні, співанки (співомовки), приказки, прислів’я, примовки (примовлянки), замовляння, заклинання, лічилки, скоромовки, безкінечники тощо. Багато таких фольклорних та й авторських творів присвячено їжі як невід’ємному джерелові людського буття та культурному його сегментові. У цьому виданні увазі читачів пропонуються зразки народної творчості, що об’єднані терміном «паремії» (з грецької мови притча, іносказання, з латини приказки, прислів’я), домінантною темою яких є харчування та господарювання. Робота розрахована на студентів-харчовиків, а також антропологів, етнографів, екологів, економістів, істориків, культурологів, філологів, філософів, фольклористів і всіх, хто цікавиться проблемами розвитку культури, які пов'язані з традиціями харчування.