Перегляд за Автор "Головчук Юлія Олександрівна"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументІнноваційні засади формування маркетингових стратегій регіонального розвитку туризму в умовах нестабільності(2024-10-08) Головчук Юлія ОлександрівнаДисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.05 – розвиток продуктивних сил і регіональна економіка. Дисертація присвячена обґрунтуванню теоретико-методологічних засад розробки концептуальних засад формування маркетингових стратегій регіонального управління розвитком туризму з застосуванням інноваційних підходів. Проаналізовано наукові підходи до аналізу туризму як об’єкта регіональних економічних досліджень, розглянуто концептуальні основи регіонального розвитку туризму. Окреслено авторське концептуальне бачення сутності поняття «регіональна туристична система», що, на відміну від наявних підходів, акцентує увагу на інформаційних та іміджевих аспектах інноваційного розвитку туристичних систем в умовах нестабільності, а також вдосконалено поняття “регіонального туристичного продукту” який визначається нами як сукупність унікальних ціннісних пропозицій суб'єктів стратегічних туристичних груп і регіональних ланцюгів вартості, що володіють потенціалом брендингу і преміум ціноутворення. Обгрунтовано інноваційні засади регіонального управління розвитком туризму та методологічні засади формування маркетингових стратегій регіонального розвитку. Здійснено дослідження інноваційних маркетингових підходів та технологій, які можуть допомогти привернути увагу туристів та зберегти конкурентні переваги в умовах нестабільності, включаючи використання цифрових медіа, соціальних мереж, впровадження віртуальної реальності та інших інноваційних засобів комунікації з потенційними туристами. Проведено аналіз впливу політичної, економічної та соціальної нестабільності на формування маркетингових стратегій регіонального розвитку туризму, зокрема виявлено особливості, виклики та можливості, що виникають в умовах нестабільного середовища. Доведена необхідність інноваційної орієнтації та системної інтеграції регіональної туристичної маркетингової стратегії за відсутності традиційних туристичних ресурсів у межах цільової території, обґрунтовано поєднання факторів вибору та перспективної ефективності регіональної конкурентної стратегії туристичного маркетингу. Проаналізовано світовий досвід формування маркетингової політики регіонального розвитку туризму в умовах нестабільності. Вивчено передумови сучасного етапу розвитку туристичної сфери України та охарактеризовано його особливості, зокрема з позицій маркетингу. Здійснено прогностичну оцінка розвитку туристичної сфери регіонів України у післякризовий період з метою розробки моделей антикризового управління регіональним розвитком туризму в регіоні. Окреслено безпекові пріоритети розвитку туризму в посткризовий період та здійснено оцінювання сприятливості маркетингового середовища регіональної політики розвитку туризму в Україні на сучасному етапі. Обгрунтовано концептуальні засади досліджень безпеки регіональних туристичних систем як пріоритетного напряму їх функціонування в умовах нестабільності, на засадах структурування складових схеми безпечного функціонування туристичної дестинації в контексті сталого інноваційного розвитку, що дало змогу ефективно протидіяти загрозам зовнішнього середовища з урахуванням специфіки конкретної території. Запропоновано інноваційні напрями маркетингової політики регіонального розвитку туризму та розроблено структурно-функціональні моделі стратегічного маркетингового управління регіональним розвитком туризму. Запропоновано і обґрунтовано застосування кластеризації як інноваційного процесу оптимізації територіального маркетингу в туризмі. Розроблено концепцію антикризового маркетингу для туристичних систем, яка ґрунтується на наявному досвіді антикризового управління. Ця концепція спрямована на забезпечення максимальної стабільності туристичних систем у посткризовий період шляхом збереження і трансформації напрямків використання наявних туристичних ресурсів. Dissertation for obtaining the scientific degree of Doctor of Economic Sciences in the specialty 08.00.05 - development of productive forces and regional economy. The dissertation is devoted to substantiating the theoretical and methodological foundations of the development of the conceptual foundations of the formation of marketing strategies for the regional management of tourism development with innovative approaches. Scientific approaches to analyzing tourism as an object of regional economic research are analyzed and the conceptual foundations of regional tourism development are considered. The author's conceptual vision of the essence of the concept of "regional tourism system" is outlined, which, in contrast to existing approaches, emphasizes the informational and image aspects of the innovative development of tourism systems in conditions of instability, as well as the concept of "regional tourism product", which we define as a set of unique value propositions of entities of strategic tourist groups and regional value chains, possessing the potential of branding and premium pricing. An analysis of the influence of political, economic and social instability on the formation of marketing strategies of regional tourism development was carried out, in particular, the peculiarities, challenges and opportunities arising in the conditions of an unstable environment were identified. The need for innovative orientation and systemic integration of the regional tourism marketing strategy in the absence of traditional tourism resources within the target territory is proved, the combination of selection factors and prospective efficiency of the regional competitive tourism marketing strategy is substantiated. Innovative principles of regional management of tourism development and methodological principles of formation of marketing strategies of regional development are substantiated. The world experience of forming a marketing policy for regional tourism development in conditions of instability is analyzed. The prerequisites of the modern development stage of Ukraine's tourism sphere were studied, and its features were characterized, particularly from the marketing point of view. A predictive assessment of the development of tourism in the regions of Ukraine in the post-crisis period was carried out to develop anti-crisis management models for the regional development of tourism in the region. The security priorities of tourism development in the post-crisis period are outlined, and the favorable marketing environment of Ukraine's regional tourism development policy at the current stage is assessed. Innovative directions of regional tourism development marketing policy are substantiated, and structural and functional models of strategic marketing management of regional tourism development are developed. The application of clustering as an innovative process of optimizing territorial marketing in tourism is proposed and substantiated.